search
ΤΡΙΤΗ 21.05.2024 15:01
MENU CLOSE

Γιώργος Καπουτζίδης: «Σέρρες» όπως ζωή (photos)

03.05.2022 13:01
kapoutzidis_new

Αν δεν μάς έβρισκε ο κορωνοϊός και η καραντίνα ίσως σήμερα να μην μιλούσαμε για τη σειρά «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη. Πάλι και χωρίς τον κοινωνικό περιορισμό που επέβαλε η πανδημία, δεν είναι βέβαιο ότι ο δημιουργός θα επέστρεφε στην τηλεόραση (ξανά).

Για την ακρίβεια η «Σέρρες» κατά τον ίδιο δεν είναι τηλεοπτική δουλειά, διότι ευθύς εξαρχής την προόριζε για την πλατφόρμα ΑΝΤ1+.

Ο Γιώργος Καπουτζίδης- μόνιμος κάτοικος Αίγινας-, στη συνέντευξη του στο topontiki.gr, εξηγεί πως εμπνεύστηκε τις «Σέρρες» του.

Στο πυρήνα της ιστορίας της σειράς «Σέρρες» βρίσκεται ένας ομοφυλόφιλος άνδρας, η-μη- σχέση με τον πατέρα του κ αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του σε  πόλης της περιφέρειας. Η σειρά γιατί δεν θα μπορούσε να έχει γίνει και να προβληθεί για παράδειγμα  πριν από τρία χρόνια;

Δεν ξέρω αν θα μπορούσε να γίνει πριν από τρία χρόνια ή και τώρα. Με την έννοια ότι δεν είναι στην ελεύθερη τηλεόραση αλλά σε μια πλατφόρμα. Και αυτό έχει τη σημασία του. Υπάρχουν άνθρωποι σε κανάλια οι οποίοι αν μη τι άλλο θα ένιωθαν άβολα.

Φυσικά και πιστεύω ότι υπάρχουν άνθρωποι στην τηλεόραση που την ήθελαν απλώς είχαν την αγωνία αν θα έχει αποδοχή.

Γιατί επιλέξατε τα ονόματα Οδυσσέας και Λευτέρης για τον γιό και τον πατέρα;

Επέλεξα  το Οδυσσέας για τον ήρωα μου διότι  μού αρέσει  αλλά και επειδή  επιστρέφει στην «Ιθάκη» του.

Το Λευτέρης πηγάζει από την Ελευθερία, έννοια που μου αρέσει πολύ και με εκφράζει. Ένιωθα πολύ ελεύθερος όταν έγραφα αυτή την ιστορία.

Από την ιδέα έως το γράψιμο και την υλοποίηση της σειράς πόσος καιρός μεσολάβησε; Τί προβληματισμούς είχατε; Έπαιξαν ρόλο;

Όλα άρχισαν τον Αύγουστο του 2020. Στις Σέρρες. Ο πατέρας μου είχε σπάσει το χέρι του και είχαμε ανέβει με την αδελφή μου για να είμαστε κοντά του. Εκεί σκάρωσα τις πρώτες σκηνές.  Από τον Οκτώβριο του 2020 αφοσιώθηκα.

Ένιωσα πολύ ελεύθερος, διασκέδαζα και θυμήθηκα πόσο ωραίο και δημιουργικό είναι το γράψιμο. Σταμάτησα με το metoo, μας τάραξε όλους. Ήταν στο χώρο μας.  Μαύρισε η ψυχή μου.

Η «Σέρρες» ήταν η παρέα μου στην καραντίνα.  Τα περιοριστικά μέτρα με «πέτυχαν» στην Αίγινα. Και από τότε μένω μόνιμα. Με τα γατιά μου.  Οι  χαρακτηρες αυτοί ήταν η παρέα μου, γελούσα μαζί τους και συγκινούμουν.

Το γράψιμο ήταν απολαυστικό. Έγραφα κάτι χωρίς να με νοιάζει τί θα πει ο κόσμος. Τεράστια εξέλιξη για έμενα και τεράστια απόλαυση.

Έγραφα και  έστελνα σκηνές στον Σταμάτη τον Πατρώνη, τον σκηνοθέτη και πολύ καλό φίλο, και το μόνο που με ένοιαζε ήταν τί θα έλεγε εκείνος.

Για τις δυσκολίες,  ο κατάλληλος να μιλήσει είναι ο Σταμάτης. Ήταν κυματοθραύστης, είναι ο μεγάλος φανερός ήρωας.

Ακούμε συχνά στην ελληνική οικογένεια τη φράση «τί θα πει ο κόσμος», σχεδόν σε κάθε περίπτωση. Η «Σέρρες» είναι η καταλυτική απάντηση;

Δεν ξέρω. Είναι; Ο κόσμος δεν θα πάψει να σχολιάζει. Δεν τον νοιάζει κιόλας να πει και το σωστό, θέλει απλώς κάτι να πει. Οπότε, πολλές φορές κι αυτό μπορεί να είναι τελείως λάθος, γι’ αυτό και δεν πρέπει να το λαμβάνουμε υπόψη μας. 

Γιατί οι  Σέρρες και όχι η Καλαμάτα ή τα Γιάννενα; Το θέμα, οι παθογένειες, οι αντιλήψεις της ελληνικής οικογένειας, δεν είναι ίδια;

Το σκέφτηκα. Μου ήρθε στο μυαλό η Δράμα. Η σκέψη,  η πλοκή της κωμωδία να εκτυλίσσεται στη Δράμα ήταν διασκεδαστική.

Όμως η Σέρρες είναι η πόλη μου. Την αγαπώ. Δεν θα μπορούσα να ξαναπάω αν επέλεγα άλλη πόλη.  Όντως βγαίνουν  παθογένειες της οικογένειας. Αλλά σε πρώτο επίπεδο είναι αγάπη ανάμεσα σε δύο άνδρες, η δύναμη της αγάπης πατέρα- γιού.

Είναι και η αγάπη που έχει ο Οδυσσέας με την παιδική φίλη του τη Χρύσα. Αν και έχουν χαθεί, μετά από χρόνια δένονται αμέσως. Έπαιξε ρόλο και η φιλία που είχαν ο Πάνος (σ.σ Νάτσης) και η Μαριλού (σ.σ. Κατσαφάδου).

Ήξερα ότι η φιλιά τους θα καταγραφεί από την κάμερα αμέσως. Ήταν τόσο καλά φιλαράκια οι δυό τους.

Πού διαφέρει ο Οδυσσέας από εσάς;

Σε λίγα πράγματα. Στο χιούμορ μοιάζουμε πάρα πολύ.  Είναι λίγο πιο άτυχος ο Οδυσσέας από εμένα. Είναι πολύ δοτικός και εξωστρεφής. Εγώ είμαι λιγότερο εξωστρεφής νομίζω. Και είναι λιγότερο εγωιστής. Εγώ είμαι περισσότερο.

Τί θα άλλαζε αν στη θέση του Οδυσσέα «μιλούσε» μια Μαρία για παράδειγμα;

Δεν το ξέρω αυτό. Δεν τα ξέρω και όλα. Δεν είμαι αρμόδιος. Ας μιλήσει κάποιος/α που θα ξέρει για αυτό. Θα ήθελα πάρα πολύ να το δω.

Στα αληθινά, υπάρχει- ξέρετε τέτοια ανακατώστρα θεία όπως εκείνη που υποδύεται η Γιούλη Τσαγκαράκη;

Υπάρχουν πάρα πολλές. Δεν έχω κάποια στο μυαλό μου, ούτε στο περιβάλλον μου, αλλά ως τύπος, είτε άνδρα είτε γυναίκας, υπάρχει ανάμεσα μας. Ήθελα η Σταματίνα να είναι αντιπαθής αλλά ήξερα ότι θα είναι και αστεία. Η Γιούλη την έκανε να είναι και συμπαθής. 

Η Νάνσυ, για παράδειγμα, ενώ σε πρώτη ανάγνωση είναι αστεία, η αναισθησία της μάς σοκάρει.  Το ζητούμενο αυτό ήταν.  Και νομίζω η Λένα (σ.σ. Δροσάκη) το πέτυχε. Πρέπει να τρομάξεις με αυτό τον χαρακτήρα και όχι να γελάσεις. Η Νάνσυ  είναι από τους ανθρώπους που πρεσβεύουν στο δημόσιο λόγο τους εντελώς αντίθετα από αυτά που νιώθουν, αν νιώθουν κάτι.

Πόση δόση υπερβολής έχει ο ρόλος της Λένας Δροσάκη ως ινφλουένσερ και ως αδελφής;

Την παραμικρή. Νομίζω ότι υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι χωρίς να είναι  ινφλουένσερς.  Υπάρχουν μέσα από τις φωτογραφίες τους και στο μεταξύ η καρδιά τους παγώνει σιγά σιγά και δεν τον καταλαβαίνουν. Η Νάνσυ  είναι σα να τραβά λίγο την κουρτίνα και μας δείχνει τί συμβαίνει στους ανθρώπους εκείνους. Δεν τους νοιάζουν οι άλλοι.  Όπως ακριβώς η Νάνσυ με την όλο γλύκα επίπλαστη ευαισθησία.  Την βλέπουμε να «κόπτεται» για το μνημόσυνο της μητέρας της,  αλλά το μόνο που τη νοιάζει είναι να γυρίσει στη δουλειά της και τα ποσταρίσματα στο Instagram.

Θα υπάρχει «Σέρρες 2»;

Αυτή τη στιγμή δεν το σκεφτόμαστε. Είχαμε μια απώλεια που μάς συντάραξε και ακόμα και τώρα καλούμαστε να την διαχειριστούμε. Ο Πάνος ήταν υπέροχος άνθρωπος και ηθοποιός. Δεν το έχουμε ξεπεράσει ακόμα.

Λέγεται ότι  οι επαναστάσεις στην τηλεόραση ξεκινούν διεθνώς πάντα από τις συνδρομητικές πλατφόρμες και όχι από τα ελεύθερα κανάλια. Οι «Σέρρες» κομίζουν την επανάσταση στην ελληνική τηλεόραση;

Ε, είναι βαριά κουβέντα. Δεν ξεκίνησα να κάνω κάποια επανάσταση. Ίσως είναι η δική μου- μικρή- επανάσταση. Εμένα με έχει αλλάξει. Δεν ξέρω αν αλλάζει ή θα αλλάξει την τηλεόραση.

Είναι ωραίο όμως που ξεκινά η πλατφόρμα ΑΝΤ1+ με αυτή τη σειρά. Είναι τιμητικό. Είναι, αν θέλετε, «σημάδι» προς τους δημιουργούς να γράψουν ελεύθερα.

Με την παραδοχή ότι η τηλεόραση έχει τη δύναμη της εικόνας,  η επιλογή να προβληθεί η σειρά σε συνδρομητική πλατφόρμα, δεν περιορίζει το κοινό στο οποίο θέλετε να απευθυνθείτε;

Σίγουρα. Αλλά σε άλλη περίπτωση θα περιοριζόμουν εγώ. Καταρχάς, μπορεί να μην το ανακοίνωσα ποτέ, αλλά στην πραγματικότητα έφυγα από την τηλεόραση.

Τέλειωσα μαζί της το 2018, για να πάω στο θέατρο και να σκηνοθετήσω το έργο μου.

Το 2020, κι ενώ ήμουν σύμβουλος μυθοπλασίας στο Mega, ήρθε η καραντίνα και τότε ένιωσα ότι ο μέχρι τότε τρόπος ζωής μου δεν μού άρεσε.

Δεν ήθελα να γυρίσω στην Αθήνα και στην τηλεόραση. Επέστρεψα στην δημόσια τηλεόραση για να ολοκληρώσω τα γυρίσματα των εκπομπών «Team Hellas», και μετά δεν είχα σκοπό να ξανακάνω τηλεόραση. Μέσα στην τριετία είχα προτάσεις και είπα «όχι» σε όλες.

Θέλω να υπάρχω μέσα από το θέατρο. Δεν σκεφτόμουν να ξαναπώ ιστορία μου από την τηλεόραση. Η πλατφόρμα είναι κάτι διαφορετικό από την τηλεόραση. Ευτυχώς που έγινε η πλατφόρμα διότι αυτό το σενάριο μπορεί να μην γινόταν πραγματικότητα.

Πιστεύω ότι εκείνος που θέλει να δει τη σειρά θα την δει.  Επειδή την ξέρω, την αγαπώ, την πονάω περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, έχετε μου  εμπιστοσύνη, είναι καλύτερα που είναι στην πλατφόρμα.

Τί έχει μεσολαβήσει από την περιβόητη σκηνή με το φιλί στη σειρά «Κλείσε τα μάτια» του 2003 έως σήμερα;

Στην ουσία πρέπει να δούμε πόσο προσβλητικό είναι να λες ότι είναι προσβλητικό, κακοποιητικό, χυδαίο ένα φιλί. Μια εκδήλωση αγάπης. Αν το καταλάβουμε αυτό και το συζητήσουμε ίσως τότε πάψουμε να το θεωρούμε προσβλητικό.

Θεωρώ έχουμε προχωρήσει και μπορούμε να καταλαβαίνουμε, να έχουμε εξελιχθεί. Προσέξατε όμως κάτι; Μιλούμε, μιλώ, σε πρώτο πληθυντικό αν και υπάρχουν και κάποιοι που δεν έχουν εξελιχθεί. Είναι καθαρά ατομική επιλογή που θέλουν να ζήσουν κάποιοι άνθρωποι: στο παρόν ή στον μεσαίωνα.

Τί ποσοστό ανεκτικότητας και αποδοχής στο διαφορετικό – όποιο κι αν είναι αυτό- εκτιμάτε ότι έχει η ελληνική κοινωνία;

H κοινωνία δεν είναι ένας άνθρωπος, αλλά 10 εκατομμύρια. Οπότε καθένας έχει διαφορετικό ποσοστό ανεκτικότητας. Το θέμα είναι να εξελίξει καθένας τον εαυτό του. Υπάρχουν άνθρωποι που όσο, ό,τι κι αν πούμε, να μαλλιάσει η γλώσσα μας, δεν έχουν σκοπό να αλλάξουν. Αν το κατανοήσουμε θα εστιάσουμε σε εκείνους που ενδιαφέρονται να εξελιχθούν.

Δεν πρέπει να σπαταλούμε ενέργεια σε εκείνους που μισούν οτιδήποτε διαφορετικό.

Κι εγώ είμαι διαφορετικός από ό,τι ήμουν πριν από 20 χρόνια. Δεν ρωτήσαμε ποτέ ένα παιδί που φορούσε γυαλιά ή σιδεράκια πως αισθάνθηκε που το κοροϊδέψαμε.

Αυτό που συμβαίνει πλέον είναι ότι οι άνθρωποι μιλούν.  Μιλούν διότι μάς ζητούν να σταματήσουμε να τους κοροϊδεύουμε. «Μην με πληγώνεις άλλο». Αυτό λένε οι άνθρωποι με το bodyshaming και ό,τι άλλο.

Με τις προτάσεις σας είτε στο θέατρο είτε στην τηλεόραση λέτε ιστορίες με ανθρώπινες ρίζες. Το όνειρο σας έγινε πραγματικότητα;

Έχω την αίσθηση ότι έγινε πραγματικότητα όταν είδα τα πρώτα επεισόδια της σειράς. Τότε αισθάνθηκα πλήρης. Αυτό που θα ήθελα να είμαι.

Αν μπροστά σε πλήθος κόσμου φωνάζατε «όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του», τί πιστεύετε ότι θα γινόταν;

Νομίζω ότι θα το σήκωναν μερικοί (γέλια). Ξέρω ότι ζήσαμε τρία χρόνια στο θέατρο με αυτά τα παιδιά  αξέχαστα. Γίναμε μια οικογένεια. Εξαιρετικοί άνθρωποι και ηθοποιοί. Και τώρα σηκώσαμε κι εμείς τα χέρια… χωρίσαμε.

Τί θα σας κάνει να αισθανθείτε έτοιμος για να κινηματογραφικό σενάριο και με ποιο θέμα;

Κάποτε ήταν το όνειρο μου διότι έβλεπα σινεμά. Επειδή τα τελευταία χρόνια δεν βλέπω, δεν θέλω.  Ίσως διότι έπαψα να έχω ερεθίσματα και επαφή. Ίσως για τον ίδιο λόγο έκανα τη δουλειά για την πλατφόρμα. Διότι τότε δεν ήθελα να γράψω για την τηλεόραση. Δεν έβλεπα άλλωστε τηλεόραση.

Πιο δύσκολοι οι αποχαιρετισμοί από τις συναντήσεις;

Ε ναι, οι συναντήσεις είναι πάντα ευχάριστες. Κάτι μαθαίνεις. Πάντα.

Σε ποιόν οφείλετε ένα «ευχαριστώ»;

Στο Σταμάτη Πατρώνη. Νομίζω ότι κατάλαβε ακριβώς τί είχα γράψει σε βαθμό που ούτε εγώ είχα αντιληφθεί και ένωσε τις λέξεις, αυτές τις σκηνές και τις έκανε ζωή. Μοιάζει περισσότερο με ζωή παρά με σειρά. Στους ηθοποιούς που αγάπησαν τους ρόλους. Και στο Πάνο που ήρθε στις ζωές μας και τις ομόρφυνε.

Και μια «συγγνώμη»;

Σε όσους ανθρώπους στεναχώρησα και πλήγωσα ακούσια ή εκούσια. Βέβαια οι δεύτεροι καλό είναι να ψάξουν το γιατί,  διότι εσκεμμένα  δεν θα στεναχωρούσα κάποιον. Καλό είναι να ζητούμε συγγνώμη όταν έχουμε κάτι. «Συγγνώμη» και «ευχαριστώ» λέω, δεν τα τσιγκουνεύομαι.

*Η σειρά «Σέρρες» προβάλλεται κατ’ αποκλειστικότητα από την πλατφόρμα antennaplus.gr

Διαβάστε επίσης:

Άγριες Μέλισσες: Η ερωτική σκηνή ανάμεσα στα δυο ξαδέρφια που ξεσήκωσε το Twitter

Τηλεθέαση: Η σειρά που κατατρόπωσε τους… αντιπάλους της!

ΕΡΤ: Ξεκινάνε τα γυρίσματα για τη νέα παραγωγή «Μια νύχτα του Αυγούστου» της Χίσλοπ (Photos)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 21.05.2024 15:01