ΣΑΒΒΑΤΟ 01.06.2024 07:48
MENU CLOSE

Αναδίπλωση σχεδιασμών για τις υπηρεσίες streaming

23.02.2023 14:08

Οι εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά  συνδρομητικών υπηρεσιών οπτικοακουστικού περιεχομένου διαρκούς ροής μάλλον επηρεάζουν το μικροκλίμα του κλάδου στην Ελλάδα.

Η συνολική επένδυση για περιεχόμενο « θα επιβραδυνθεί και ελαφρώς θα μειωθεί», έδινε το στίγμα για το που πάει το πράγμα, τουλάχιστον για φέτος, ο Γκάι Μπισον της Ampere Analysis στο πλαίσιο ομιλίας- παρουσίασης στο περίφημο Berlinale Series Market οι εργασίες της οποίας ολοκληρώθηκαν χθές. Τόνισε μάλιστα ότι αυτή η τάση θα διαρκέσει για «τα δύο επόμενα χρόνια, το λιγότερο».

Κι αν αυτό δεν ήταν σαφές για τις κινήσεις του κλάδου συνέχισε λέγοντας ότι «η αγορά στρίμινγκ διανύει περίοδο ωριμότητας», υπονοώντας ότι ο κλάδος έχει αντίληψη του τί συμβαίνει και πρόσθεσε: «Η ανάπτυξη είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Το βλέπουμε σε όλο τον κόσμο, πιο δραστικά στις ΗΠΑ».

Στον χώρο των συνδρομητικών υπηρεσιών επικρατεί όπως λέγεται ένα ιδιότυπο λοκντάουν. Παραγωγές που δεν αφορούν προϊόντα μυθοπλασίας εμφανίζουν αυξητική τάση και δίδεται έμφαση σε ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά προγράμματα και ριάλιτι. «Θα δούμε περισσότερο περιεχόμενο χαμηλού κόστους και έξαρση του είδους της ριάλιτι ψυχαγωγίας, κάτι που είναι καλό για την διατήρηση των συνδρομών». Πιο εύγλωττο δεν υπάρχει.

Αν και παρατηρείται σύγκλιση μεταξύ των επιχειρήσεων στρίμινγκ και των παραδοσιακών καναλιών σε οπτικοακουστικό περιεχόμενο που δεν είναι προϊόν μυθοπλασίας, το έγκλημα ως είδος περιεχομένου έχει ζήτηση και αποτελεί ένδειξη γήρανσης της πελατειακής βάσης των στρίμερς.

Παράλληλα η μετατόπιση του ενδιαφέροντος προς τις αγορές της Ασίας (Νότια Κορέα, Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία) όσον αφορά σε ανάθεση παραγωγών,  σε συνδυασμό με το λανσάρισμα οικονομικών πακέτων με διαφημίσεις, ώστε το στρίμινγκ να διεισδύσει σε νοικοκυριά με περιορισμένη καταναλωτική δυνατότητα , έχει επιφέρει ευρείες επιπτώσεις στην παραγωγή και διανομή περιεχομένου, σύμφωνα με τους παρατηρητές του κλάδου και της αγοράς.

Σημειώθηκε επίσης ότι η ιντερνετικές υπηρεσίες οπτικοακουστικού περιεχομένου με διαφημίσεις γνώρισαν θεαματική αύξηση στην περίοδο της πανδημίας του Covid 19 και πλέον το 32% των θεατών να έχει στραφεί σε πλατφόρμες καναλιών με ή χωρίς διαφημίσεις με τη Λατινική Αμερική να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.

«Η ανάπτυξη του κλάδου συνδρομητικών υπηρεσιών διαρκούς ροής βλέπουμε ότι δεν έχει τον ίδιο βαθμό  σε κάθε αγορά. Στην Ευρώπη είναι χαμηλός», επισημαίνει ο  Μπίσον εξηγώντας ότι αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της δυναμικής των αντίστοιχων υπηρεσιών που έχουν τα παραδοσιακά κανάλια (Broadcaster Video On Demand). Έδωσε όμως και νότα αισιοδοξίας για την μεταβολή του κλίματος, σύντομα μάλιστα, βασιζόμενος στην παρατήρηση ότι «σχεδόν τα μισά ευρωπαϊκά σπιτικά εμφανίζονται πρόθυμα σε παροχές οπτικοακουστικού περιεχομένου με διαφημίσεις, αν έτσι εξοικονομήσουν χρήματα από τις συνδρομές».

Διαβάστε επίσης:

Έλενα Ακρίτα: Το εξώδικο σε δημοσιογράφο και η συγγνώμη – «Ούτε το “και” δεν αφήνω να πέσει κάτω»

Παγιδευμένοι: Κι άλλος «εισαγγελέας» στον ΑΝΤ1

Σασμός: Φονικό σε γάμο προσεχώς

ΣΑΒΒΑΤΟ 01.06.2024 07:35
Exit mobile version