ΔΕΥΤΕΡΑ 13.05.2024 01:00
MENU CLOSE

Εθνικό σχέδιο για τη θωράκιση των γαλλικών ΜΜΕ απέναντι στους ψηφιακούς κολοσσούς

24.11.2023 11:34

Ανέκαθεν υπήρχε στον χώρο των ΜΜΕ ένας προβληματισμός  για το μέλλον της διαφημιστικής αγοράς  και τον αντίκτυπο της στο οικοσύστημα τους. Έγινε πιο έντονο με την οικονομική κρίση και οξύνθηκε περεταίρω στην περίοδο του Πανδημίας.

Στη συντριπτική πλειονότητα τα ΜΜΕ εξαρτώνται από τα διαφημιστικά έσοδα. Η αυξημένη ζήτηση για διαφημιστικό χώρο και χρόνο μπορεί  να τα καταστήσει βιώσιμα και κερδοφόρα και θεωρητικά  ανεξάρτητα από πολιτικές ή άλλες εξαρτήσεις. 

 Αλλά πάντα υπάρχει η πιθανότητα οι διαφημίσεις να  επηρεάζουν την ανεξαρτησία του περιεχομένου των ΜΜΕ, μπορεί να προκαλέσουν ανησυχίες σχετικά με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται θέματα και ειδήσεις. Διαφημίσεις που επικεντρώνονται σε κοινωνικά ή πολιτικά θέματα μπορεί να επηρεάσουν επίσης τη δημόσια συζήτηση και να διαμορφώσουν απόψεις.

Εάν οι διαφημίσεις είναι παραπλανητικές ή αν διαταράσσουν το brand safety ενός Μέσου, δηλαδή τη φήμη του εξαιτίας αμφισβητήσιμου ή ακατάλληλου περιεχομένου από διαφήμιση, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μειωθεί η εμπιστοσύνη του κοινού προς αυτό. Ακόμη,  στενές συνεργασίες με διαφημιστικές εταιρείες μπορεί να επηρεάσουν τις σχέσεις των ΜΜΕ με τους αναγνώστες, ακροατές, τηλεθεατές ή χρήστες τους.

Η βιωσιμότητα και η αξιοπιστία στη ζυγαριά, λοιπόν. Πρόκληση.  Στη Γαλλία το υπουργείο Πολιτισμού και η ARCOM ( https://www.arcom.fr/ – Autorité de Régulation de la Communication Audiovisuelle et Numérique), η Ρυθμιστική Αρχή Οπτικοακουστικών και Ψηφιακών Επικοινωνιών – το γαλλικό ΕΣΡ με άλλα λόγια-   επέλεξαν την μελέτη  PMP (Project Management Professional) του Ινστιτούτου Διαχείρισης Έργων ( Project Management Institute- https://www.pmi.org/certifications/project-management-pmp), ενός παγκόσμιου μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα την Πενσυλβάνια, η ο οποία αποτελεί τη  Νο 1 πιστοποίηση παγκοσμίως στη διαχείριση έργων από πλευράς κύρους και αναγνωρισιμότητας.

Η μελέτη αξιοποιεί αναλύσεις συμβούλων στρατηγικής για την εξέλιξη της Επικοινωνίας στην Γαλλία σε βάθος 10ετίας και τον αντίκτυπό της στα διαφημιστικά έσοδα των ΜΜΕ. Επιδίωξη αποτελεί ο προσδιορισμός μελλοντικών σεναρίων για  έσοδα από διαφημίσεις στον κλάδο των ΜΜΕ αλλά και ο ενδεχόμενος αντίκτυπος σε βασικούς παράγοντες της μεγάλης μιντιακής εικόνας.

Τα αποτελέσματα της μελέτης εκτιμάται ότι θα δημοσιευτούν το α’ τρίμηνο του 2024 και θα συμβάλουν στη εθνική στρατηγική της Γαλλίας «Les États généraux de l’information» (https://etats-generaux-information.fr/) μια πρωτοβουλία του Γάλλου προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν με σκοπό  την προστασία της ανεξαρτησίας του Τύπου, εντύπου και ηλεκτρονικού και την διασφάλιση ότι η ανεξάρτητη δημοσιογραφία θα είναι οικονομικά βιώσιμη.

Με άλλα λόγια πρόκειται για χάραξη εθνικής πολιτικής ώστε το γαλλικό μιντιακό οικοσύστημα να είναι θωρακισμένο απέναντι σε μεγάλους ψηφιακούς κολοσσούς, όπως οι μηχανές αναζήτησης (Goggle) οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, που θέτουν σε κίνδυνο τα εμπορικά μοντέλα των ΜΜΕ καθώς σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις τουλάχιστον το 80% του διαφημιστικού τζίρου κατευθύνεται σε ένα μικρό αριθμό κυρίαρχων «παικτών».

Διαβάστε επίσης:

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ο Χοακίν Φίνιξ στον ρόλο του Βοναπάρτη και η επιστροφή του Μελ Γκίμπσον

Ertflix: Δέκα σειρές και οι ταινίες που πρέπει να δεις τώρα στην πλατφόρμα

The Crown: Mύθοι και πραγματικότητα στα επεισόδια της πολύκροτης σειράς (Video/Photos)

ΔΕΥΤΕΡΑ 13.05.2024 00:53
Exit mobile version