ΔΕΥΤΕΡΑ 20.05.2024 10:57
MENU CLOSE

Ανδρική υπόθεση οι διευθυντικές θέσεις στην αγορά ΜΜΕ

08.03.2024 16:19

Ημερολογιακά, σήμερα, είναι η Ημέρα της Γυναίκας αλλά κάθε μέρα στα ΜΜΕ μάλλον είναι η ημέρα του άνδρα, όπως προκύπτει από έρευνα για την ποσόστωση γυναικών σε διευθυντικές θέσεις στα ΜΜΕ.

Σε σύνολο 174 διευθυντικών στελεχών στα 240 ΜΜΕ, μόλις το 24% είναι γυναίκες , παρά το γεγονός ότι το 40% των δημοσιογράφων στις αγορές αυτές είναι γυναίκες. Το 2023 το ποσοστό τους ήταν στο 22%.

Μεταξύ των 33 νέων διευθυντικών στελεχών στα Μέσα της έρευνας μόλις οκτώ ήταν γυναίκες, δηλαδή μόλις το 24% του συγκεκριμένου συνόλου.

Και στις 12 αγορές η πλειονότητα των δημοσιογράφων σε επιτελικά πόστα είναι άνδρες ακόμα και σε δημοσιογραφικούς κλάδους χωρών στους οποίους οι γυναίκες υπερτερούν των ανδρών συναδέλφων τους.

Ούτε μια γυναίκα σε διευθυντική θέση ΜΜΕ της Ιαπωνίας

Το ποσοστό των γυναικών στις κορυφαίες θέσεις σύνταξης διαφέρει σημαντικά από αγορά σε αγορά. Στις ΗΠΑ εμφανίστηκε το υψηλότερο ποσοστό (43%) ενώ στην Ιαπωνία δεν υπάρχει ούτε μια γυναίκα σε διευθυντική θέση (0%), έδειξε η έρευνα του ινστιτούτο Ρόιτερς.

Η έρευνα εξέτασε σε ποιο ποσοστό οι χρήστες του διαδικτύου, από κάθε αγορά, λαμβάνουν ειδήσεις από έναν ή περισσότερους σημαντικούς οργανισμούς ειδήσεων με γυναίκα διευθύντρια είτε σε ψηφιακό είτε σε παραδοσιακό ΜΜΕ.

Το υψηλότερο ποσοστό (76%) καταγράφηκε στη Φινλανδία και το χαμηλότερο (17%) στο Μεξικό, με την Ιαπωνία εκτός συναγωνισμού αφού δεν έχει ούτε μια γυναίκα για δείγμα σε διευθυντικό πόστο στα ΜΜΕ της.

Διαβάστε επίσης:

Τα «πάντα όλα» της ευρωπαϊκής μπάλας στο Cosmote TV – Από κοντά Mega και ΑΝΤ1

ΕΡΤ3: Τρία ντοκιμαντέρ και μια ταινία για την «Ημέρα της γυναίκας»

Eurovision 2024: Σάλος στο Twitter με το τραγούδι της Ελλάδας – Δίχασε το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι (Video

ΔΕΥΤΕΡΑ 20.05.2024 10:56
Exit mobile version