search
ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 03:52
MENU CLOSE

Τέμπη: Συζητήθηκε η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος – «Σίγουρα υπήρχε εύφλεκτη ύλη στην εμπορική αμαξοστοιχία» κατέθεσε πραγματογνώμονας

05.04.2024 13:59
tempi_2902_1460-820_new

Ολοκληρώθηκε ενώπιον του μονομελούς Πλημμελειοδικείου η συζήτηση της πρώτης αγωγής συγγενών θύματος του πολύνεκρου τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, του 62χρονου Γιάννη Καρυώτη που εργαζόταν ως ελεγκτής στην μοιραία αμαξοστοιχία Intercity 62.

Η προσφυγή αφορά στον θάνατο του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, του οποίου οι συγγενείς (γυναίκα, αδερφή και δύο παιδιά), έχουν στραφεί κατά του ΟΣΕ και της Hellinic Train διεκδικώντας αποζημίωση που συνολικά φθάνει το 1 εκατομμύριο ευρώ για την βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από τον χαμό του δικού τους ανθρώπου.

Η διαδικασία ξεκίνησε μετά από διακοπή που είχε δοθεί την 1η Μαρτίου κατόπιν αιτήματος των δικηγόρων των δύο εταιριών οι οποίοι επανήλθαν και σήμερα στο αίτημα αναβολής της δίκης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας για την τραγωδία. Η θέση των εναγομένων είναι πως δεν έχουν την υπαιτιότητα που περιγράφεται στην αγωγή, καθώς το δυστύχημα αφορά συνυπαιτιότητα του σταθμάρχη και δύο μηχανοδηγών.

Το δικαστήριο δεν δέχθηκε το αίτημα αναβολής και έτσι η συζήτηση προχώρησε με την κατάθεση του πραγματογνώμονα, απόφοιτου Σχολής μηχανολόγων Εργοδηγών, Επαμεινώνδα Μπούρα.

Ο μάρτυρας, που κατέθεσε ως τεχνικός σύμβουλος από την πλευρά των εναγόντων, δήλωσε στο δικαστήριο πως τα λάθη του σταθμάρχη δεν θα είχαν αυτήν την κατάληξη αν «υπήρχε το σύστημα της σύμβασης 717». Κατά τον μάρτυρα το δυστύχημα δεν θα γινόταν, καθώς «το σύστημα αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».

Ο μάρτυρας εντόπισε τις τρεις κύριες αιτίες για τη σιδηροδρομική τραγωδία, στην απουσία του συστήματος τηλεδιοίκησης, στην απουσία του συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών ( ETCS ) που μπαίνει πάνω στα τρένα και με τα οποία εντοπίζεται εγκαίρως το ανθρώπινο λάθος και τα τρένα φρενάρουν αυτόματα, αλλά και στην απουσία επικοινωνίας μεταξύ του προφυλακισμένου σταθμάρχη και του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο μάρτυρας, «αν ο μηχανοδηγός είχε ρωτήσει τον σταθμάρχη στις επικοινωνίας του σε ποια γραμμή βρίσκομαι στην άνοδο ή την κάθοδο, τότε θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία»

Ανέφερε επίσης πως η έκρηξη μετά την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων οφείλεται σε εκρηκτική ύλη, ενώ τόνισε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση, προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων σε χρόνο που η επιβατική αμαξοστοιχία φεύγει από την Λάρισα. Τόνισε δε πως οι κανόνες εφαρμόστηκαν μέχρι την Λάρισα, «από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».

Σύμφωνα με τον μάρτυρα, ο σταθμάρχης της Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε», ενώ η αμαξοστοιχία intercity 62 έφυγε από την Λάρισα «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία».

Κατόπιν ερωτήσεων της προέδρου ο κ. Μπούρας είπε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» και επεσήμανε ότι «πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».

Πρόεδρος: Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη;

Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω ποια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό. 

Πρόεδρος: Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;

Μάρτυρας: Ο ΟΣΕ.

Πρόεδρος: Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πως εφαρμόζεται η ασφάλεια; 

Μάρτυρας: Χειροκίνητα. 

Αναφερόμενος στο κενό που εμφανίζεται στις απομαγνητοφωνήσεις, ο μάρτυρας τόνισε: «Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο (από Λάρισα) και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει (συνομιλία). Δεν υπάρχει καμμία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».

Απαντώντας σε ρωτήσεις των δικηγόρων των εναγομένων εταιριών για το θέμα αυτό, ο πραγματογνώμονας είπε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών. Πρόσθεσε δε πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».

Το δικαστήριο θα εκδώσει την απόφασή του, το επόμενο διάστημα.

Διαβάστε επίσης:

Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων χτες και το καταφύγιο του Δήμου Αθηναίων κινδυνεύει να κλείσει

Άγιοι Ανάργυροι: Αστυνομικοί απαγόρευσαν στον κόσμο να αφήνει λουλούδια έξω από το τμήμα – «Λίγη ντροπή δεν υπάρχει;»

Χολαργός: 45χρονη γυναίκα καταγγέλλει τον ξυλοδαρμό της μπροστά σε φύλακα αστυνομικού τμήματος (Video)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 02:31