search
ΤΕΤΑΡΤΗ 02.07.2025 09:17
MENU CLOSE

Απάτες στο διαδίκτυο με ταξιδιωτικές υπηρεσίες – Τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές φέτος το καλοκαίρι

30.06.2025 09:00
taxidi

Καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει και οι περισσότεροι –ειδικά οι νέοι– αρχίζουν να οργανώνουν τις διακοπές τους, ένα φαινόμενο κερδίζει έδαφος και απειλεί να χαλάσει τα σχέδια πολλών: οι ψηφιακές απάτες.

Οι απατεώνες του διαδικτύου έχουν βρει νέο πεδίο δράσης και φαίνεται πως έχουν στρέψει την προσοχή τους ιδιαίτερα στην ηλικιακή ομάδα των 18 έως 27 ετών. Με όπλο την τεχνολογία, παρουσιάζονται ως νόμιμοι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών, δημιουργώντας καλοφτιαγμένες, αλλά πλαστές ιστοσελίδες, στέλνοντας παραπλανητικά emails ή χρησιμοποιώντας ψεύτικους λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα.

Στόχος τους είναι να ξεγελάσουν τον ανυποψίαστο καταναλωτή και να τον πείσουν να κλείσει κάποιο πακέτο διακοπών, να κάνει μια κράτηση ή να πληρώσει για υπηρεσίες που δεν υπάρχουν. Πολλές φορές μάλιστα οι τιμές που προσφέρουν είναι τόσο δελεαστικές, που κάνουν ακόμα και τον πιο καχύποπτο να τις εξετάσει. Όταν όμως οι προσφορές είναι υπερβολικά καλές για να είναι αληθινές, συνήθως δεν είναι.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, μόνο μέσα στο 2024 έχουν καταγραφεί σχεδόν 350.000 περιστατικά ψηφιακής απάτης – αριθμός αυξημένος κατά 4% σε σχέση με πέρυσι. Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις αφορούν ηλεκτρονικές κρατήσεις και υποτιθέμενες ταξιδιωτικές προσφορές, που στην πράξη δεν υπάρχουν. Πολλοί χρήστες, πιστεύοντας πως επικοινωνούν με επίσημες πλατφόρμες ή γνωστά ταξιδιωτικά γραφεία, καταλήγουν να δώσουν προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία – χωρίς επιστροφή.

Οι τεχνικές των απατεώνων γίνονται όλο και πιο εξελιγμένες. Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, για παράδειγμα, τους επιτρέπει να φτιάχνουν ψεύτικα sites που είναι σχεδόν ίδια με τα αυθεντικά. Μέσα σε αυτό το τοπίο, η προστασία του καταναλωτή γίνεται υπόθεση τόσο των ίδιων των εταιρειών όσο και των χρηστών του διαδικτύου. Οι επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα προσπαθούν να ενισχύσουν τα μέτρα ασφαλείας, καλώντας τους καταναλωτές να προχωρούν σε κρατήσεις μόνο μέσα από τις επίσημες ιστοσελίδες ή εφαρμογές τους. Όχι από τυχαία links, ύποπτα email ή μηνύματα στα social media.

Το βασικό που πρέπει να προσέχει ο καθένας πριν δώσει τα στοιχεία του ή πριν πληρώσει, είναι η διεύθυνση της σελίδας που επισκέπτεται. Είναι σωστή; Είναι ίδια με αυτή που ξέρει; Επίσης, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνονται πληρωμές με τραπεζικά εμβάσματα ή με άγνωστες μεθόδους πληρωμής. Οι επίσημες πλατφόρμες έχουν ασφαλείς τρόπους για να ολοκληρώσει κάποιος μια συναλλαγή, και αυτοί πρέπει να προτιμώνται.

Ένας ακόμη απλός αλλά σημαντικός τρόπος για να προστατευθεί κανείς, είναι να διαβάζει σχόλια και κριτικές άλλων χρηστών πριν αποφασίσει να κάνει κράτηση. Και φυσικά, να επικοινωνεί με τον πάροχο μόνο μέσα από τα επίσημα κανάλια του – ποτέ από μηνύματα που φτάνουν «στα ξαφνικά» στο κινητό ή τον υπολογιστή.

Οι ψηφιακές απάτες εξελίσσονται, γίνονται πιο ύπουλες και συχνά χτυπούν εκεί που δεν το περιμένει κανείς. Όμως η ενημέρωση, η επιφυλακτικότητα και η προσοχή μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Ειδικά οι νέοι, που είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία αλλά και πιο βιαστικοί όταν οργανώνουν κάτι –όπως μια φτηνή απόδραση για το καλοκαίρι– είναι καλό να θυμούνται ότι η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη ζημιά.

Για να μην πάνε λοιπόν οι διακοπές… στράφι, χρειάζεται δύο φορές σκέψη πριν από κάθε κράτηση. Γιατί οι απάτες δεν κάνουν διακοπές.

Διαβάστε επίσης:

Φορολογικές δηλώσεις: Αγώνας δρόμου για 1,3 εκατ. πολίτες – Πάνω από τα 2000 ευρώ ο μέσος επιπλέον φόρος για έναν στους τρεις

Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ τα «μαύρα» τετραγωνικά και τα «κρυφά» ενοίκια

Σχεδόν το σύνολο των χρεών προς την εφορία ανήκει σε ελάχιστους φορολογούμενους με τεράστιες οφειλές

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 02.07.2025 09:15