ΤΕΤΑΡΤΗ 16.07.2025 08:30
MENU CLOSE

Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των ασθενών με την διανομή ΦΥΚ κατ’ οίκον - Τι λένε εκπρόσωποι των ασθενών στο topontiki.gr

15.07.2025 08:43

Σε απόγνωση εξακολουθούν να παραμένουν εκατοντάδες ασθενείς που περιμένουν έως και 15 ημέρες μέχρι να λάβουν τα φάρμακα υψηλού κόστος, μέσω του προγράμματος κατ΄ οίκον διανομή του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ). Τα τηλέφωνα στον ΕΟΠΥΥ, που καλούν διαρκώς οι ασθενείς, προκειμένου να ενημερωθούν πότε θα φτάσει το πολυπόθητο πακέτο με τη φαρμακευτική τους αγωγή, δυστυχώς δεν ανταποκρίνονται με συνέπεια να αυξάνεται κατακόρυφα η αγωνία αλλά και το άγχος τους.

Ήδη στην Ένωση Ασθενών καθημερινά φτάνουν καταγγελίες από όλη τη χώρα αναφορικά με τους αδικαιολόγητους χρόνους αναμονής στη διάθεση των ΦΥΚ κατ΄ οίκον, που αγγίζουν ακόμη και τις δυο εβδομάδες, όπως είπε στο topontiki.gr η Α’ Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, Κατερίνα Κουτσογιάννη, πρόεδρος, Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ασθενών, Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων των παιδιών με ρευματικά νοσήματα «ΡευΜΑζην».

Η ίδια τόνισε πως οι φαρμακοθεραπείες αυτές αφορούν σοβαρές παθήσεις και δεν πρέπει να συνοδεύονται από ταλαιπωρία. Μάλιστα ενώ χαιρέτισε την έναρξη της κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων τόνισε ότι : «Υπάρχουν αστοχίες – τα φάρμακα απαιτούν σταθερή θερμοκρασία και ασφάλεια στη μεταφορά τους. Στην Κρήτη δεν έχουμε καθυστερήσεις στους ρευματοπαθείς. Μαθαίνω όμως ότι αυτό το πρόβλημα αντιμετωπίζουν ασθενείς με νόσο του Κρόν, που περιμένουν πάνω από 10 μέρες για να λάβουν τα φάρμακα τους»

Την ίδια στιγμή η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών (ΚΕΦΙ) Μαίρη Χήναρη λέει στο topontiki.gr ότι ασθενείς περιμένουν έως και 15 ημέρες. Παράλληλα οι προσπάθειες επικοινωνίας με τον ΕΟΠΥΥ πέφτει στο κενό, καθώς λόγω και των καλοκαιρινών αδειών δεν υπάρχει προσωπικό να σηκώνει τα τηλέφωνα: « Στο σύλλογο μας έως τώρα δεν υπάρχουν καταγγελίες από καρκινοπαθείς αλλά γνωρίζω ότι υπάρχουν από άλλες ασθένειες. Μάλιστα θέλουν να ακυρώσουν την παραγγελία της κατ’ οίκον διανομής και να επιστρέψουν στις ουρές των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ!» μας είπε η κυρία Χήναρη γεγονός που δείχνει πόσο απελπισμένοι είναι οι ασθενείς.

Το μέτρο της κατ΄οικον διανομής ΦΥΚ πρέπει να συνεχιστεί

Η κατ΄ οίκον διανομή φαρμάκων, παρά τα προβλήματα με τις καθυστερήσεις που υπάρχουν σήμερα, είναι ένα πρόγραμμα που εξυπηρετεί πολλούς ασθενείς και πρέπει να συνεχιστεί, είπε στο topontiki.gr η κυρία Κουτσογιάννη τονίζοντας ότι η Ένωση Ασθενών έχει προτείνει ένα ενιαίο δίκτυο διάθεσης που να περιλαμβάνει:

  • φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ,
  • νοσοκομειακά φαρμακεία,
  • φαρμακεία της κοινότητας
  • και κατ’ οίκον διανομη χωρίς καμία επιβάρυνση για τους ασθενείς.

«Οι αποφάσεις αφορούν την καθημερινότητα και τη ζωή μας. Ζητάμε διάλογο, να είμαστε μέρος της λύσης», δήλωσε χαρακτηριστικά. Υπογράμμισε ότι το μέτρο της κατ’ οίκον διανομής πρέπει να επιβιώσει – ειδικά για τους πολίτες που δεν μπορούν ούτε στο φαρμακείο της γειτονιάς να μεταβούν.

Παράλληλα η κυρία Χήναρη συμπληρώνει ότι το μέτρο της διανομής κατ΄ οίκον παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν σήμερα, εξυπηρετεί πολλυς ασθενείς: « Έρχονται στην Αθήνα καρκινοπαθείς που δεν μπορούν να περπατήσουν την επόμενη ημέρα της χημειοθεραπείας και μένουν σε σπίτια συγγενών τους που είναι ηλικιωμένοι και δεν μπορούν να ταλαιπωρούνται στις ουρές των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ. Γι΄αυτό η κατ΄οικον διανομή φαρμάκων ΦΥΚ πρέπει να συνεχιστεί. Απλά χρειάζεται καλύτερη οργάνωση από τον ΕΟΠΥΥ όπως περισσότερα σημεία διανομής π.χ τα φαρμακεία της γειτονιάς, και να ενισχυθούν με προσωπικό και τα φαρμακεία των νοσοκομείων και του ΕΟΠΥΥ».

Δεν σηκώνουν τηλέφωνα στον ΕΟΠΥΥ

Το πρόβλημα με τις δυσλειτουργίες του τηλεφωνικού κέντρου του ΕΟΠΥΥ που αφορά την κατ΄οίκον διανομή ΦΥΚ το έχει ήδη παραδεχτεί και ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. Μάλιστα στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της νέας τηλεφωνικής γραμμής 1566 του ΕΣΥ που θα καταργήσει όλες τις υπόλοιπες τόνισε ότι σ΄ αυτό το νέο τετραψήφιο νούμερο θα μπορούν να καλούν οι ασθενείς για να δηλώσουν ότι επιθυμούν να λάβουν στο σπίτι τα ΦΥΚ.

Ο πόλεμος μεταξύ της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ και του Συλλόγου των εργαζομένων

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός, ότι την περασμένη εβδομάδα η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη, σε μια σκληρή ανακοίνωση της, απάντησε στις κατηγορίες του Συλλόγου Εργαζομένων του Οργανισμού, που την κατηγορούσαν για τις εκατοντάδες καθυστερήσεις ενώ χαρακτήρισαν «αποτυχία» το εγχείρημα της κατ΄οίκον διανομής ΦΥΚ στους ασθενείς.

Αξίζει να τονισθεί ότι η κυρία Καρποδίνη κατηγόρησε το Σύλλογο Εργαζομένων ότι «ξέχασε» 7.600 συνταγές στο Φαρμακείο του Ρέντη, από τον περασμένο Απρίλιο που εμφανίστηκαν ξαφνικά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του προγράμματος διανομής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ΄οίκον με συνέπεια να… φρακάρει το σύστημα.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα διανομής κατ΄οίκον έχει προγραμματιστεί να εξυπηρετεί πάνω από 139.000 ασθενείς σε όλη τη χώρα με τελικό στόχο να εξυπηρετούνται 70.000 συνταγές το μήνα. Σήμερα καθημερινά πραγματοποιούνται 3.000 με 4.000 αιτήσεις για διανομή φαρμάκων σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας.

Διαβάστε επίσης:

Υπουργείο Υγείας: Το 1566 καταργεί όλα τα τετραψήφια νούμερα με τις τσουχτερές χρεώσεις για ραντεβού με γιατρούς και τον ΕΟΠΥΥ

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι γιατροί για το ΕΣΥ: Η δραματική ανάρτηση από το Κέντρο Υγείας Σάμης

ΕΕΣ: Προγράμματα εκπαίδευσης για ναυαγοσώστες με πιστοποίηση από τη Διεθνή Ομοσπονδία Ναυαγοσωστικής

ΤΕΤΑΡΤΗ 16.07.2025 08:23
Exit mobile version