search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 14:02
MENU CLOSE

Ορθοπεταλιές vs γκαζιές

06.03.2011 02:32
Ορθοπεταλιές vs γκαζιές - Media

Ας βάλουµε λίγο τη φαντασία µας να δουλέψει και ας υποθέσουµε ότι αύριο το πρωί διανέµεται µια δήλωση από τον δήµαρχο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης ή της Πάτρας που λέει το εξής…

Ας βάλουµε λίγο τη φαντασία µας να δουλέψει και ας υποθέσουµε ότι αύριο το πρωί διανέµεται µια δήλωση από τον δήµαρχο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης ή της Πάτρας που λέει το εξής… «οι δρόµοι δεν ανήκουν πλέον µόνο στα αυτοκίνητα. Πρέπει να αναδιανεµηθούν µε έναν δικαιότερο τρόπο µεταξύ όλων των µέσων µεταφοράς. Και κυρίως θα πρέπει να προστατευθούν οι πιο ευάλωτες οµάδες, για τις οποίες θα πρέπει να δηµιουργηθούν ζώνες όπου όλοι οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση, όµως ο πεζός θα είναι βασιλιάς».

Η δήλωση αυτή συνοδεύεται και από ένα πρώτο δραστικό µέτρο, που ορίζει ότι το ανώτατο όριο ταχύτητας ορίζεται αυστηρά σε ολόκληρη την πόλη στα 30 χιλιόµετρα… Και µετά ξυπνήσαµε, γιατί όποιος δήµαρχος επιχειρούσε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα θα γινόταν δακτυλοδεικτούµενος, θα χαρακτηριζόταν γραφικός και οπισθοδροµικός αφού οι εκατοντάδες χιλιάδες «Σουµάχερ» της διπλανής µας πόρτας δεν θα µπορούσαν να εκτονώσουν τα απωθηµένα τους… Η δήλωση αυτή όπως και η πρόταση που τη συνοδεύει δεν είναι φανταστική, απλώς έγινε σε µια άλλη πόλη από έναν άλλο δήµαρχο. Γιατί όλα αυτά τα ωραία και κατ’ εµάς «οπισθοδροµικά» συµβαίνουν στο Στρασβούργο, και την περίφηµη δήλωση αλλά και την πρόταση να µετατραπούν σε «χελώνες» τα αυτοκίνητα, ώστε να ενθαρρυνθεί η κίνηση του ποδηλάτου και να καταστεί ο πεζός βασιλιάς, ανήκει στον δήµαρχο της πόλης Roland Ries.

Το Στρασβούργο θεωρείται φιλική προς τον χρήστη πόλη αφού µε συντονισµένες ενέργειες και µέτρα έχει καταφέρει να χρησιµοποιούν το αυτοκίνητό τους περίπου το 50% των κατόχων, διαθέτει δίκτυο ποδηλατοδρόµων που ξεπερνά τα 485 χιλιόµετρα, ενώ φηµίζεται και για το καλύτερο στη Γαλλία δίκτυο τραµ. Η πρόταση για µείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόµετρα έχει στόχο τόσο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας όσο και το να λειτουργήσει ως κίνητρο για τη χρήση του ποδηλάτου από περισσότερους πολίτες. Το όραµα του δηµάρχου του Στρασβούργου είναι η πόλη του να αποτελέσει παράδειγµα -καταλύτη για όλες πόλεις που αγωνίζονται να περιορίσουν την κίνηση των αυτοκινήτων. Το εάν η πρόταση για τη µείωση του ορίου ταχύτητας θα γίνει τελικά αποδεκτή, είναι θέµα των ίδιων των κατοίκων της πόλης οι οποίοι θα κληθούν τον Μάιο να ψηφίσουν. Σύµφωνα µε τις αρµόδιες αρχές, το θέµα θα τεθεί σε ψηφοφορία αφού το µέτρο, για να επιτύχει, θα πρέπει να γίνει κατανοητό από τους ίδιους τους πολίτες, ώστε στη συνέχεια να εφαρµοστεί χωρίς προβλήµατα. Ο δήµαρχος του Στρασβούργου εκτιµά ότι η µετεξέλιξη των πόλεων σε «πράσινες» και ιδανικές για τους πεζούς και τους ποδηλάτες δεν µπορεί να γίνει µε µεµονωµένες αποφάσεις, αλλά µέσα από στρατηγικές της άµεσης δηµοκρατίας όπως είναι τα δηµοψηφίσµατα.

ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟ TOP TEN

Η Ένωση Αµερικανών Ποδηλατιστών (League of American Bicyclists – LAB), έχει αναπτύξει µια µεθοδολογία µε στόχο να χαρα­κτηρίζει ποιες πόλεις είναι φιλικές προς τους ποδηλάτες. Στα κριτήρια, µεταξύ άλλων, εί­ναι η ανάπτυξη πολιτικών για την ενθάρρυν­ση χρήσης του ποδηλάτου, η εκπαίδευση του πληθυσµού και ο σχεδιασµός ποδηλατοδρό­µων. Η αξιολόγηση αυτή θεωρείται χρήσιµη και για τις πόλεις που ενδιαφέρονται να ανα­πτύξουν τη χρήση του ποδηλάτου αλλά και για όσους ταξιδεύουν µε ποδήλατο. Η αξιολό­γηση είναι τόσο αυστηρή, που, για παράδειγ­µα, το Στρασβούργο δεν βρίσκεται στην πρώ­τη δεκάδα παγκοσµίως. Το top ten των φιλικών προς το ποδήλατο πόλεων είναι:

1. Άµστερνταµ, Ολλανδία

2. Πόρτλαντ, Όρεγκον – ΗΠΑ

3. Κοπεγχάγη, ∆ανία

4. Μπάουλντερ, Κολοράντο – ΗΠΑ

5. Ντέιβς, Καλιφόρνια – ΗΠΑ

6. Σάντνες, Νορβηγία

7. Tροντέιµ, Νορβηγία

8. Σαν Φρανσίσκο, Καλιφόρνια – ΗΠΑ

9. Bερολίνο, Γερµανία

10.  Βαρκελώνη, Ισπανία

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 14:02