10/12/2018 01:19:04
6.11.2015 / ΜΗΝAΣ ΒΙΝΤΙAΔΗΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1889 στις 05-11-2015

«Σ’ αναζητώ στη Σαλονίκη», ένα βιβλίο και μια μπουάτ

«Σ’ αναζητώ στη Σαλονίκη», ένα βιβλίο και μια μπουάτ - Media
 
• Τυχεροί οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης… Η πετυχημένη μουσική παράσταση-αφιέρωμα στα τραγούδια του Μάριου Τόκα «Σ’ αναζητώ στη Σαλονίκη», που δόθηκε πέρυσι με μεγάλη επιτυχία στο Ηρώδειο και της οποίας είχα την τιμή να γράψω τα κείμενα, θα παρουσιαστεί την επόμενη Παρασκευή 13 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση εντάσσεται στον προγραμματισμένο κύκλο παραστάσεων στην Ελλάδα, στην Κύπρο και σε άλλες χώρες του κόσμου, με σκοπό τη διατήρηση, αξιοποίηση και προώθηση της σπουδαίας μελωδικής παρακαταθήκης των μουσικών έργων του Μάριου, που έφυγε τόσο νωρίς... 
Στην παράσταση συμμετέχουν οι Γιάννης Κότσιρας, Δημήτρης Μπάσης, Γιώτα Νέγκα, Μίλτος Πασχαλίδης, Δήμητρα Σταθοπούλου, με τη συνοδεία δεκαμελούς λαϊκής ορχήστρας που διευθύνει ο μαέστρος Γιάννης Παπαζαχαριάκης. Τη σύνθεση του προγράμματος ανέλαβε ο μουσικός παραγωγός και στενός συνεργάτης του Μάριου Τόκα, Ηλίας Μπενέτος. Θα προλογίσει ο συνδημιουργός πολλών τραγουδιών, ο στιχουργός Φίλιππος Γράψας.
Ένα μουσικό αφιέρωμα, γεμάτο μνήμες, νοσταλγία, αρώματα, με εικόνες της Κύπρου και της Ελλάδας, τραγούδια της παρέας, του αγώνα, του έρωτα, της ψυχής, σταθμοί στο μουσικό γίγνεσθαι, όπως «Σ’ αναζητώ στη Σαλονίκη», «Η εθνική μας μοναξιά», «Λαδάδικα», «Μια στάση εδώ», «Εξαρτάται», «Θάλασσες», «Σαν τρελό φορτηγό», «Δίδυμα φεγγάρια», «Αννούλα του χιονιά», «η Δική μου πατρίδα» κ.ά.
• Τι ακριβώς είναι η συλλογή σου, ρώτησα τον ποιητή Γιώργο Θεοχάρη και ιδού η απάντησή του...
«Στο τελευταίο μου ποιητικό βιβλίο – “Πιστοποιητικά θνητότητας – ποιήματα 1970-2010”, Σύγχρονη Έκφραση 2014 – εγκιβωτίζονται τέσσερις συλλογές κι ένας μικρός αριθμός επιλεγμένων αδημοσίευτων, μα αναγνωσμένων δημόσια, ποιημάτων που γράφτηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1970, μέσα στη δικτατορία.
Στη συλλογή “Πτωχόν Μετάλλευμα” (1990) ο λόγος είναι λυρικός, ερωτικός και προσπαθώ ν’ αντιπαραθέσω στον ορθολογισμό το συναίσθημα και την επαναστατική πράξη.
Στη συλλογή “Αμειψισπορά” (1996) η ποιητική μου εμποτίζεται με τα στοιχεία που θα διαμορφώσουν την οριστική της μορφή: αγάπη για τον άνθρωπο και τα πράγματα και μνήμη θανάτου.
Στη συλλογή “Ενθύμιον” (2004) κυριαρχεί η Μνήμη και ο Θάνατος. Μια καταβύθιση στο ατομικό και συλλογικό πένθος. 
Στη συλλογή “Από μνήμη” (2010) ανθοβολούν τα λευκά και τα μαύρα λουλούδια της μνήμης. Αναρωτιέμαι: “ό,τι είδα θυμάμαι / ή μήπως μεταλλάσσονται τα όνειρα σε μνήμη;”. Γιατί κι η μνήμη, μαζί με την ευεργεσία, κουβαλά και τον τρόμο της.
Στα “Ποιήματα των ημερών εκείνων” (1967-74) διάλεξα και παραθέτω κάποια στα οποία αποτυπώνεται το κλίμα του ζόφου της εποχής και που, ταυτόχρονα, γίνονται φανεροί οι σπόροι που στο μέλλον θ’ ανθίσουν τα δέντρα του πένθους»...
• Τι θα ακούσουμε στις 11 Νοεμβρίου στο «Μπαράκι της Διδότου», ρώτησα την πιανίστα και ερμηνεύτρια Έλενα Κοσμά. 
«Πώς θα ήταν μια μπουάτ το 2015; Η εποχή της ανεμελιάς και της αθωότητας επιστρέφει διαφορετικά. Δύο καλλιτέχνες αλλάζουν τα πάντα. Διασκευάζουν και αυτοσχεδιάζουν πάνω στα τραγούδια της εποχής μπουάτ – και όχι μόνο. Εγώ παίζω για πρώτη φορά keyboards on stage και τραγουδάω συνοδευόμενη από τον κιθαρίστα Γιώργο Χατζόπουλο, έναν από τους πλέον γνωστούς μουσικούς της ελληνικής μουσικής σκηνής. Μια μουσική συνεργασία που θα μας γυρίσει πίσω, πηγαίνοντάς μας πολύ μπροστά».
(«Μοντέρνα Ντεμοντέ», στο «Μπαράκι της Διδότου», Τετάρτη 11 Νοεμβρίου, 21.30, Διδότου 3 & Σίνα, Κολωνάκι, τηλ.: 210-36.42.990).
 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.