ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 13:35

11.06.2018 15:18
Απίστευτο κι όμως αληθινό: Επιστήμονες εντόπισαν «σύννεφα» διαμαντιών γύρω από αστέρια - Media

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα αχνό και μυστήριο ρεύμα μικροκυμάτων που προέρχονται από απομακρυσμένα συστήματα αστέρων, τα οποία πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να προκληθούν από μικροσκοπικά διαμάντια.

Αυτή η «λάμψη» του φως μικροκυμάτων, που προκαλείται από την ανώμαλη εκπομπή μικροκυμάτων (AME), είναι γνωστή εδώ και χρόνια, αλλά μέχρι τώρα η πηγή της παρέμεινε ένα μυστήριο.

Τώρα, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ έδειξαν ότι τα μικροκύματα είναι πιθανό να προέρχονται από μικροσκοπικούς κρυστάλλους άνθρακα που ονομάζονται νανοδιαμάντια.

Αυτά τα μικροσκοπικά διαμάντια κρατιούνται μέσα σε ένα δίσκο σκόνης και αερίου, γνωστού ως πρωτοπλανητικό δίσκο, όπου αρχίζουν να σχηματίζονται οι πλανήτες.

Οι πρωτοπλανητικοί δίσκοι περιέχουν μια σειρά από οργανικά μόρια και είναι εξαιρετικά καυτά – καθιστώντας τα τέλεια για να σχηματίσουν νανοδιαμάντια.

Ο Δρ Τζέιν Γκριβς, ο οποίος ήταν επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε: «Γνωρίζαμε ότι κάποιο είδος σωματιδίου ήταν υπεύθυνο για το φως μικροκυμάτων, αλλά η ακριβής πηγή του ήταν ένα παζλ από τότε που εντοπίστηκε για πρώτη φορά σχεδόν πριν από 20 χρόνια. Σε μια μέθοδο τύπου Σέρλοκ Χολμς για την εξάλειψη όλων των άλλων αιτιών, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι ο καλύτερος και πιθανός υποψήφιος που μπορεί να παράγει αυτή τη λάμψη μικροκυμάτων είναι οι παρουσίες νανοδιαμαντών γύρω από αυτά τα νεοσυσταθέντα αστέρια».

Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι ερευνητές ανέλυσαν το φως που εκπέμπεται από τρία νεαρά αστέρια.

Η ανάλυσή τους αποκάλυψε μια μοναδική ποσότητα φωτός που φυσικά εκπέμπεται από νανοδιαμάντια.

Ο Δρ Γκριβς πρόσθεσε: «Αυτή είναι μια δροσερή και απρόσμενη λύση του παζλ της ανώμαλης ακτινοβολίας μικροκυμάτων. Είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον το γεγονός ότι αποκτήθηκε εξετάζοντας πρωτοποριακούς δίσκους, ρίχνοντας φως στα χημικά χαρακτηριστικά των πρώιμων ηλιακών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μας».

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 13:35