15/11/2018 20:16:34
27.2.2010

Επιλογές

ΘΕΑΤΡΟ

Τα κείμενα του Γιον Φόσε δεν τα λες «τακτοποιημένα» με την κλασική έννοια του όρου, αφού ισορροπούν μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, υπαρκτού και ανύπαρκτου χώρου και χρόνου. Άλλωστε, ο νορβηγός συγγραφέας δεν κάνει ρεαλιστικό θέατρο, συνηθίζει να κινείται στα όρια μιας ρευστής πραγματικότητας, κάτι που συμβαίνει και στο «Και δεν θα χωρίσουμε ποτέ», που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Θωδ Εσπίριτου. Εδώ, δύο γυναίκες διαφορετικής ηλικίας (Αντωνία Γιαννούλη, Νάντια Καβουλάκου) και ένας άνδρας (Δημήτρης Πλειώνης) διεκδικούν τον έρωτα, περιμένουν την ανατροπή, φοβούνται την εγκατάλειψη. Όσοι έχετε εκκρεμότητες με τις βαθύτερες επιθυμίες σας, σίγουρα θα βγείτε απ’ την αίθουσα τουλάχιστον προβληματισμένοι.

Bios, 8-24/3 και 12-28/4

ΟΠΕΡΑ

Δημοφιλής, δημοφιλέστατη η δραματική ιστορία ανάμεσα στην εύθραυστη γκέισα Μαντάμ Μπάτερφλαϊ και τον αμερικανό αξιωματικό Πίνκερτον που θα δούμε στη Λυρική Σκηνή. Δεδομένης της οικονομικής κρίσης ελπίζουμε η παραγωγή να είναι αξιοπρεπής, ώστε το χαρακίρι να το κάνει μόνο η πρωταγωνίστρια και όχι το κοινό. Η εν λόγω όπερα λοιπόν, το πιο ειλικρινές κι εκφραστικό έργο του Πουτσίνι, σύμφωνα με τον ίδιο το δημιουργό της, παρουσιάζεται ξανά με τον N. Πετρόπουλο να υπογράφει τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια. Τον ρόλο της Μπάτερφλαϊ ερμηνεύει η κινέζα σοπράνο Χούι Χε, τον αξιωματικό του Ναυτικού ο Βαγγέλης Χατζησίμος, ενώ την ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός.

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 26, 28/2 και 3, 5, 7/3

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Lolek, κατά κόσμον Γιάννης Αναγνωστάτος, μετά τη διάλυση του ντουέτου Bolek & Lolek συνέχισε μόνος του και μας συστήθηκε με το «Alone», τον πρώτο προσωπικό του δίσκο. Στη σημερινή του εμφάνιση θα παρουσιάσει και τα δέκα τραγούδια αυτού του cd, στα οποία ο ίδιος υπογράφει τη μουσική, τον αγγλόφωνο στίχο, την ερμηνεία και την παραγωγή. Στις μελαγχολικές αγγλόφωνες μελωδίες του θα τον συνοδεύσουν οι SpectralFire.

Σταυρός του Νότου, Κεντρική Σκηνή, 3/3.

Η Δήμητρα Παπίου επιστρέφει. Για πέντε Τετάρτες κι ένα ρεσιτάλ με τον σαφή τίτλο «Απλά Δήμητρα». Η γυναίκα που τσάκισε τη φωνή της στο αγαπημένο και δακρύβρεχτο «Αυτή η νύχτα μένει / αιώνια παγωμένη / που δυο ψυχές δεν βρήκαν καταφύγιο...», αφήνει το συναίσθημά της να το κουλαντρίσει ο Σταμάτης Κραουνάκης και βγαίνει στη σκηνή της Αθηναΐδας για να υπογραμμίσει το ζητούμενο του έρωτα.

Αθηναΐδα, 24/2

Δίλημμα Νο 1 για το Σαββατόβραδο. Οι φίλοι του indie rock ήχου πρέπει να επιλέξουν. Στο Fuzz παίζει ο Ίαν Μπράουν, ο τραγουδιστής των πάλαι ποτέ ένδοξων Stone Roses. Στο Gagarin εμφανίζονται οι IAMX, το τελευταίο συγκρότημα του Κρις Κόρνερ (μέλος των Sneaker Pimps παλιότερα). Κλασικά βρετανικός ήχος για τον πρώτο, ηλεκτρονικό καμπαρέ με κιθάρες για τους δεύτερους. Η επιλογή είναι δική σας• ωστόσο, αν θέλετε τη δική μας πρόταση, ο Ίαν Μπράουν αποτελεί πλέον ένα ολίγον τι καμένο χαρτί.

Το δίλημμα Νο 2 είναι μάλλον παραπειστικό. Διότι δεν τίθεται θέμα επιλογής. Οι συναυλίες είναι διήμερες, Παρασκευή και Σάββατο δηλαδή, οπότε μπορείτε τη μία μέρα να πάτε στο Κύτταρο για τον Νικ και την άλλη στο Rodeo για τον Ρόρι. Όχι βέβαια ακριβώς για τον ίδιο τον Ρόρι (Γκάλαχερ), μια και ως γνωστόν μας έχει αφήσει χρόνους πολύ καιρό τώρα, αλλά για την αυθεντική του μπάντα που τον συνόδευε στα live του. Και ο Νικ Γκραβενίτης δεν θα είναι μόνος του. Πριν από αυτόν θα εμφανιστεί μία εκλεκτή παρέα blues μουσικών και συγκροτημάτων: Nick & The Backbone, Angela Brown, Blues Wire.

Αυτή είναι η συναυλία που πρέπει απαραιτήτως να δείτε τις επόμενες ημέρες. Την Τρίτη το βράδυ, στο Αn Club. Έρχονται οι Fiery Furnaces, ένα από τα πιο δημιουργικά νεοϋορκέζικα συγκροτήματα. Ροκ πειραματισμοί σε ένα ιδιόμορφο στυλ από τα αδέλφια Έλεανορ και Μάθιου Φρίντμπεργκερ. Μην τους χάσετε – είναι και φθηνό το εισιτήριο, μόνο 17 ευρώ.

CD

Ανεκτίμητο! Το «Complete Columbia Album Collection» του Μάιλς Ντέιβις. Ένα αντικείμενο του πόθου, απ’ αυτά που μπορείς να αποκτήσεις ελάχιστες φορές στη ζωή σου αλλά αξίζει τον κόπο, γιατί περιλαμβάνει την πιο δημιουργική, πρωτοποριακή και συναρπαστική περίοδο του σπουδαίου σαξοφωνίστα της τζαζ. Οι ηχογραφήσεις του για την Columbia περιλαμβάνουν 70 δίσκους (!), που εδώ έχουν συγκεντρωθεί σε μία κασετίνα με 53 cd (!) και συνοδεύονται από ένα υπερπλήρες βιβλίο 250 σελίδων, με αρχειακό υλικό, σπάνιες φωτογραφίες και πληροφορίες για τη μουσική διαδρομή του ανθρώπου που άλλαξε την πορεία της τζαζ.

RADIO ON

O Γιώργος Πατριάρχης κάνει μία από τις καλύτερες ροκ εκπομπές στα FM. Με σύγχρονες επιλογές τραγουδιών, γνώσεις γύρω από τη μουσική και ωραία ελληνικά.

Κανάλι 1 90,4 Πειραιάς, κάθε απόγευμα 5-6.

ΧΟΡΟΣ

Δεν είναι ούτε η πρώτη και σίγουρα ούτε η τελευταία φορά που ο Κωνσταντίνος Ρήγος χρησιμοποιεί την πρόκληση ως εργαλείο έκφρασης και… εντυπωσιασμού. Γι’ αυτό και η παράσταση «Δάφνις και Χλόη», που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη και τώρα κατεβαίνει στην Αθήνα, κρίνεται «κατάλληλη για νέους άνω των 15 ετών». Ο Ρήγος, μαζί με την ομάδα του, το χοροθέατρο Οκτάνα, αναμετριέται για δεύτερη φορά έπειτα από 15 χρόνια με το ομώνυμο ποιμενικό μυθιστόρημα του Λόγγου αλλά και του ιμπρεσιονιστή συνθέτη Μορίς Ραβέλ. Μόνο που αυτή η δεύτερη ανάγνωσή του είναι λιγότερο ρομαντική σε σύγκριση με την προηγούμενη, έχει περισσότερο γυμνό και αναζητά στη βία τον απόλυτο έρωτα. Οι θεατές θα παρακολουθούν την ιστορία με υπέρτιτλους.

Παλλάς, από 1η Μαρτίου

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Πώς διαχειρίστηκε μετά θάνατον το όνομα της Μαρίας Κάλλας η Ελλάδα και ο κόσμος; Το χάρισε για λόγους μάρκετινγκ και πρεστίζ σε γκαλά όπερας, μουσεία, αίθουσες και φεστιβάλ, μέχρι και σε δρόμους, όταν τον Δεκέμβριο του 2000 ο τότε δήμαρχος του Παρισιού Ζαν Τιμπερί μετονόμασε σε οδό Μαρία Κάλλας έναν μικρό δρόμο της γαλλικής πρωτεύουσας, εκεί όπου η μεγάλη ντίβα πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της. Την ίδια χρονιά, στην Ελλάδα αυτή τη φορά, ιδρύθηκε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία για το κτίριο της Όπερας και της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης, που φέρει επίσης το όνομα της διάσημης υψιφώνου. Η εν λόγω εταιρεία λοιπόν διοργανώνει από σήμερα, στην γκαλερί Αδάμ, έκθεση με στόχο την οικονομική ενίσχυση και την προβολή του αιτήματος για την ίδρυση και τη στέγαση της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης «Μαρία Κάλλας». Φιλοξενούνται έργα των: Δ. Αληθεινού, Δ. Βάμιαλη, Γ. Λαζόγκα, Χ. Μπότσογλου, Γ. Ψυχοπαίδη, Μ. Πρέκα, Μ. Κατζουράκη, Pavlos, Α. Φασιανού, Γ. Γαΐτη, Μ. Χάρου κ.ά.

Γκαλερί Αδάμ, 25/2-20/3

Για κάποιους η γλυπτική στην Ελλάδα είναι συνυφασμένη με τον χρυσό αιώνα του Περικλέους. Άλλοι πάλι έχουν απογαλακτιστεί από την αρχαιολατρία των μαρμάρων και συγκινούνται από την αφαιρετική χρήση υλικών όπως ο μπρούντζος και το σύρμα. Σε αυτούς απευθύνεται η αναδρομική έκθεση του σκυριανού γλύπτη Γιώργου Λάμπρου, η οποία προσφέρει ένα χορταστικό flashback στη 40χρονη καλλιτεχνική πορεία του δημιουργού, για τον οποίο ο ιστορικός τέχνης Χρύσανθος Χρήστου σημειώνει: «Εξαιρετικός σχεδιαστής, προσωπικός ζωγράφος και περισσότερο από όλα γλύπτης γνήσιος, δίνει με εκπληκτικό τρόπο πρόσωπα στα εσωτερικά βιώματα και τις εξωτερικές συναντήσεις του, τη ζωή του και τον κόσμο μας».

Αίθριο Μουσείου Μπενάκη, κτίριο οδού Πειραιώς. 26/2-28/3

Έκθεση ή ιστορικό κουίζ; Όπως και να το δει κανείς, στο «Salto Mortale»του αμερικανού καλλιτέχνη Τζάστιν Λίμπερμαν οι επισκέπτες καλούνται να δουν πίνακες και φωτογραφίες που απεικονίζουν μια σειρά από διάσημους αυτόχειρες και να τους αναγνωρίσουν. Σύμφωνα με τον ίδιο τον καλλιτέχνη, ο οποίος αποφεύγει να τους ονομάσει, αν το κοινό τους αναγνωρίσει τότε όλοι τους διατηρούν την ιδιότητά τους ως καλλιτέχνες, συγγραφείς, μουσικοί, ποιητές ή φιλόσοφοι. Αν όχι, τότε είναι απλά πορτρέτα ανθρώπων που αυτοκτόνησαν.

Γκαλερί Bernier - Eliades, 25/2-8/4

ΠΡΟΣΩΠΟ

Πάτι Σμιθ: ροκ ελεγεία

Έχει γράψει ήδη την ιστορία της στη ροκ, αυτή τη φορά όμως επιστρέφει με κάτι διαφορετικό. Με το βιβλίο «Just Kids» η Πάτι Σμιθ επιλέγει να κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν. Όχι με την ποίηση στην οποία μας έχει συνηθίσει, αλλά με πεζό λόγο. Έτσι, μας αποκαλύπτει μια από τις πιο μυθικές σχέσεις της ροκ ιστορίας, αυτή με τον φωτογράφο Ρόμπερτ Μέιπλθορπ. Είναι τέλη του ’60 όταν οι δυο νεαροί συναντιούνται στη Νέα Υόρκη. Είναι η εποχή που το ροκ, η πολιτική, η ποίηση και κάθε μορφής τέχνη ανθούν. Τα «δυο παιδιά» ζουν μια σχέση πάθους και τρυφερότητας, που εξελίχθηκε βαδίζοντας ανελλιπώς στα μονοπάτια της τέχνης. Το βιβλίο αρχίζει σαν ερωτική ιστορία και τελειώνει σαν ελεγεία. Με αυτόν τον τρόπο η Πάτι Σμιθ λέει αντίο στα χρόνια της αθωότητας.

ΠΑΙΔΙ

Με την dream team της κατεβαίνει η Disney στο Φάληρο, φορώντας σε 25 ήρωές της πολύχρωμα κοστούμια και αισθητήρες για να τους ακολουθούν αυτόματα τα φώτα! Στην παράσταση «Τρία κλασικά παραμύθια», ο Μίκυ, η Μίνι, ο Ντόναλντ και ο Γκούφη, με τη βοήθεια των παιδιών, ξεφυλλίζουν ένα μαγικό βιβλίο και πέφτουν πάνω στη Χιονάτη που ψάχνει την αγάπη, στη Σταχτοπούτα που ετοιμάζεται για τον χορό και την Μπελ –από την «Πεντάμορφη και το τέρας»– που ανακαλύπτει την ευτυχία.

Κλειστό Παλαιού Φαλήρου - Τάε Κβον Ντο, Έως 28/2.

TV ON

Ο λόγος του είναι πάντα συναρπαστικός, όπως και τα ποιήματά του άλλωστε. Ρίξτε μια ενδελεχή ματιά στην προσωπικότητα του Ντίνου Χριστιανόπουλου, του ποιητή που δημιούργησε και διηύθυνε το λογοτεχνικό, καλλιτεχνικό περιοδικό, τις εκδόσεις και την Πινακοθήκη «Διαγώνιος» στη Θεσσαλονίκη, παρακολουθώντας στην εκπομπή «Μονόγραμμα» το κινηματογραφικό ντοκουμέντο με την αυτοβιογραφική εξιστόρηση της ζωής και του έργου του που γυρίστηκε το 1992. Προλογίζει ο παραγωγός και σκηνοθέτης Γιώργος Σγουράκης. Το ζάπινγκ δεν ενδείκνυται…

Κυριακή, ΕΤ1, 16.20

ΚΟΣΜΟΣ / ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ

Επί 13 λεπτά ένα βίντεο δείχνει ένα χέρι να γράφει συνεχώς τη φράση «Δεν θα ξανακάνω βαρετή τέχνη». Το έργο του 1971 έγινε έμβλημα της κατοπινής τέχνης του Τζον Μπαλτεσάρι. Και στο νόημα αυτής της παιδικής τιμωρίας ή υπόσχεσης συνέχισε να εργάζεται. Η έκθεση «Αγνή ομορφιά», η μεγαλύτερη αναδρομική του αμερικανού καλλιτέχνη, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Λονδίνο, κάνει μια στάση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Βαρκελώνης. Παρουσιάζονται 131 έργα του. «Είναι λίγο τρομακτικό να έχεις τέτοια αποδοχή. Αναρωτιέσαι τι έκανες λάθος», σχολιάζει ο καλλιτέχνης.

* Διάρκεια: έως 25 Απριλίου. Πληροφορίες στο www.macba.cat

Επιμέλεια: Αγγελική Μπιλλίνη

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.