07/04/2020 19:04:27

Κούστας VS Γιαννικοπούλου: Μάχη μέχρις εσχάτων για τα μάτια ενός... Νταλί

Κούστας VS Γιαννικοπούλου: Μάχη μέχρις εσχάτων για τα μάτια ενός... Νταλί - Media

 

Τι μπορεί να συνδέει έναν πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ ή ένα γλυπτό του Σαλβαδόρ Νταλί µε τη διαµάχη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ µεταξύ του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα και της πρώην συζύγου του, Σοφίας Γιαννικοπούλου; Η απάντηση θα δοθεί την ερχόµενη εβδοµάδα στη δικαστική αίθουσα, όπου το πρώην ζευγάρι αναµένεται να βρεθεί για ακόµη µία φορά, µε τον εφοπλιστή να διεκδικεί την απόδοση σηµαντικών έργων τέχνης που βρίσκονταν στη βίλα της οικογένειας στη Γλυφάδα, η αξία των οποίων αγγίζει αστρονοµικά ποσά.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του «Έθνους της Κυριακής», δεκαέξι πίνακες και γλυπτά Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών αλλά και ένα λευκό πιάνο µε 180 εκατοστά ουρά διεκδικεί ο εφοπλιστής, τα οποία, σύµφωνα µε ρεπορτάζ που είδαν το φως της δηµοσιότητας το καλοκαίρι του 2018, είχε «σηκώσει» από το σπίτι της οικογένειας στη Γλυφάδα µε δικαστική απόφαση, προκειµένου να φυλαχθούν σε γκαλερί µέχρι την οριστική κρίση της ∆ικαιοσύνης για την τύχη τους.

Τον Απρίλιο του 2013 ο Γιάννης Κούστας φέρεται να είχε στείλει εξώδικο στην πρώην σύζυγό του, ζητώντας να του παραδώσει τα έργα τέχνης που βρίσκονταν στην πολυτελή οικία που διέµενε η Σοφία Γιαννικοπούλου µε τις κόρες τους. Πρόκειται για έναν πίνακα του Ρωσογάλλου ζωγράφου Μαρκ Σαγκάλ, τον οποίο ο εφοπλιστής απέκτησε το 2007 από γκαλερί στο Παρίσι. Σηµειώνεται ότι το 2010 µια ελαιογραφία του Σαγκάλ έγινε ο ακριβότερος πίνακας δυτικού καλλιτέχνη που πωλήθηκε στην Ασία, καθώς απέσπασε 4,18 εκατ. δολάρια σε δηµοπρασία, η οποία διεξήχθη στο Χονγκ Κονγκ.

Έξι ελαιογραφίες

Ο εφοπλιστής διεκδικεί επίσης έξι ελαιογραφίες του ζωγράφου Κωνσταντίνου Παρθένη, τις οποίες -όπως φέρεται να υποστηρίζει- απέκτησε το 2004 από τους διαχειριστές της κληρονοµιάς του. Μάλιστα, οι πίνακες αυτοί είχαν φιλοτεχνηθεί κατόπιν παραγγελίας του Δήµου Αθηναίων για να κοσµήσουν το ∆ηµαρχείο της οδού Κοτζιά, αλλά λόγω έλλειψης των απαραίτητων κονδυλίων ο ∆ήµος υπαναχώρησε και αγοράστηκαν από τον εφοπλιστή, σύµφωνα µε όσα ισχυρίζεται.

Μία ελαιογραφία του Νίκου Εγγονόπουλου µε τον τίτλο «Νέστορας» και ακόµη µία του Στέφανου ∆ασκαλάκη µε θέµα «νεκρή φύση», τις οποίες αγόρασε ο εφοπλιστής το 2006 και το 2003 αντίστοιχα, από συλλέκτες που του είχε συστήσει η Μαρίζα Φασιανού, σύζυγος του ζωγράφου Αλέκου Φασιανού, αλλά και µία ελαιογραφία µε τίτλο «Η υφάντρα» του ∆ιαµαντή ∆ιαµαντόπουλου που αγόρασε το 2005 από τον κ. Καλκάνη είναι µερικά από το έργα που θέλει να του επιστραφούν ο Γιάννης Κούστας.

thumb_fsdprel_7yte10x500_paint_1926.jpg
Η ελαιογραφία του Νίκου Εγγονόπουλου µε τον τίτλο «Νέστορας» είναι εκ των έργων που θέλει να του επιστραφούν ο εφοπλιστής

Σε δηµοπρασία του οίκου Καπόπουλου φέρεται να υποστηρίζει ότι αγόρασε µία ελαιογραφία του Μάριου Πράσινου το 2006, ενώ ζητά την επιστροφή και µίας λιθογραφίας του Γιάννη Τσαρούχη, την οποία είχε λάβει ως δώρο για την τέλεση του πρώτου γάµου του, πριν από τη δηµιουργία οικογένειας µε την κυρία Γιαννικοπούλου. Η λίστα ολοκληρώνεται µε ένα γλυπτό του Σαλβαδόρ Νταλί µε τίτλο «Η γυναίκα στις φλόγες», το οποίο απέκτησε το 2001 από γκαλερί στη Βενετία, ένα γλυπτό του Αλφρεντ Μπουσέρ µε τίτλο «Οι δροµείς», που απέκτησε το 1998 στο Μιλάνο, αλλά και ένα λευκό πιάνο Yamaha µε ουρά 180 εκατοστά, µεγάλης συναισθηµατικής αξίας για τον ίδιο, το οποίο είναι και το µόνο που του έχει αποδοθεί.

«Το πιάνο αυτό έχει ανεκτίµητη συναισθηµατική αξία για µένα καθώς το έχω από την ηλικία των 25 ετών. Επειδή και οι δύο κόρες µας παίζουν πιάνο, µε το εξώδικό µου προς την κυρία Γιαννικοπούλου είχα αναλάβει την υποχρέωση να αγοράσω ένα αντίστοιχο πιάνο σε µαύρο χρώµα, όπως και έκανα, οπότε και µου παραδόθηκε στη συνέχεια το µεγάλης για εµένα αξίας λευκό» φέρεται να υποστηρίζει ο κ. Κούστας.

Στο πρώτο εξώδικο του εφοπλιστή, η πρώην σύζυγός του απάντησε επίσης µε εξώδικη δήλωση, στην οποία -σύµφωνα µε πληροφορίες- αρνήθηκε να παραδώσει τα πράγµατα, επικαλούµενη ότι το ζευγάρι τα απέκτησε κατά τη διάρκεια του γάµου και τα δώρισε στις δύο κόρες του «από κοινού ως παρακαταθήκη για το µέλλον τους και την πνευµατική τους υπόσταση». Ο ισχυρός άνδρας της ναυτιλιακής ∆αναός ανταπάντησε µε νέο εξώδικο, καλώντας τη Σοφία Γιαννικοπούλου να του παραδώσει εντός πενθηµέρου τα πράγµατα.

Εκείνη φέρεται να αγνόησε το εξώδικο, µε τον εφοπλιστή να προβαίνει σε κατάθεση αγωγής. Ωστόσο, όπως ο ίδιος φέρεται να καταγγέλλει, η πρώην σύζυγός του παρακρατεί και το σύνολο των αποδεικτικών εγγράφων που αφορούν στην απόκτηση των συγκεκριµένων έργων τέχνης, τα οποία αρνείται να του παραδώσει, µε εκείνον να επιφυλάσσεται ως προς τις ηµεροµηνίες απόκτησής τους.

Σχετικά µε το επιχείρηµα της Σοφίας Γιαννικοπούλου για απόκτηση των έργων τέχνης κατά τη διάρκεια του γάµου, ο επιχειρηµατίας φέρεται να σχολιάζει πως «όλα αποκτήθηκαν µε δικά µου χρήµατα, δικές µου ενέργειες, αφού εκείνη δεν είχε εισοδήµατα και δεν θα µπορούσε να αποκτήσει τόσο σηµαντικής αξίας πράγµατα». Αντίστοιχα, στον ισχυρισµό περί δωρεάς των έργων τέχνης στις δύο κόρες τους, ο εφοπλιστής φέρεται να εξηγεί πως δεν είχε λόγο να προβεί σε τέτοια κίνηση, αποκλείοντας δε και τα δύο παιδιά από τον προηγούµενο γάµο του.

Εισβολή στη βίλα

Λεπτό προς λεπτό όσα είχαν συµβεί τα ξηµερώµατα της 29ης Μαρτίου 2018, όταν οι τρεις ένοπλοι κουκουλοφόροι είχαν εισβάλει στο σπίτι της στην οδό Αγίου Γερασίµου στη Γλυφάδα, είχε περιγράψει η Σοφία Γιαννικοπούλου. Οι εισβολείς είχαν ακινητοποιήσει τον οικιακό βοηθό και τις δύο κόρες της, και στη συνέχεια ανάγκασαν την ίδια µε απειλές να ανοίξει τα χρηµατοκιβώτια που υπήρχαν στο σπίτι, αρπάζοντας µετρητά συνολικού ύψους 250.000 ευρώ, αλλά και κοσµήµατα, των οποίων η αξία ανέρχεται σε περίπου 4.000.000 ευρώ.

Μετά το περιστατικό, ο εφοπλιστής µε αίτηση ασφαλιστικών µέτρων κατάφερε να κερδίσει απόφαση, σύµφωνα µε την οποία οι πίνακες έπρεπε να µεταφερθούν σε ασφαλέστερο µέρος µέχρι να τελεσιδικήσει η µεταξύ τους διαµάχη. Το ζευγάρι είχε βρεθεί και πριν από περίπου έναν µήνα στα δικαστήρια, µε την πρώην κυρία Κούστα να υποστηρίζει ότι ζει µε δανεικά για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των δύο θυγατέρων τους. Μάλιστα, για πρώτη φορά στη δικαστική αίθουσα είχε εµφανιστεί και η πρωτότοκη και πλέον ενήλικη κόρη του ζευγαριού, η οποία εκπροσώπησε τον εαυτό της, αξιώνοντας αύξηση του ποσού των 80.000 ευρώ ετησίως που της παρείχε ο Ιωάννης Κούστας.

Ανάµεσα στα κονδύλια που αιτούνται η µητέρα και οι δύο θυγατέρες του ζεύγους είναι περίπου 10.000 ευρώ διατροφή για την πρώην ηθοποιό µέχρι και τον Σεπτέµβριο του 2019, κονδύλι για δαπάνες συντήρησης των κατοικιών σε Λαγονήσι και Γλυφάδα ύψους 1.640 ευρώ τον µήνα, ενώ περί τα 18.000 ευρώ τον µήνα ζητεί η µεγάλη κόρη της οικογένειας που σπουδάζει πλέον στην Αµερική και 15.000 ευρώ τον µήνα αιτήθηκε η ανήλικη κόρη του ζεύγους.

Οι καταθέσεις στη δίκη

Κατά τη διάρκεια της δίκης, η αδελφή της Σοφίας Γιαννικοπούλου προσπάθησε να αντικρούσει και τα περί εσόδων της από ακίνητα, υποστηρίζοντας ότι αυτά ανήκουν σε εταιρείες στο όνοµα της αδελφής της.«Τα έξοδα των σπιτιών ήταν µεγάλα. Εχουν µεγάλο ΕΝΦΙΑ και δηµιουργήθηκαν µεγάλα χρέη στη ΔΕΗ. Τα έχει ενοικιάσει 3.500 και 6.000 ευρώ το καθένα και ξεχρεώνει τα έξοδα της εταιρείας. Εχει νοικιάσει ένα σπίτι µε ενοίκιο 4.000 και έχει µια κυρία που βοηθάει, 800 ευρώ, και 100 ευρώ τον µήνα κηπουρός και άλλα 100 ευρώ για το παιδί της πισίνας». Μάλιστα, όπως ισχυρίστηκε η αδελφή της, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της οικογένειας «έχει δανειστεί από όλους, από εµένα, τις αδελφές της, τους γαµπρούς της και όλους εκείνους που την ξέρουν». Για υπερβολικές απαιτήσεις είχε κάνει λόγο ο εφοπλιστής ∆ηµήτρης Δαλακούρας, φίλος του Γιάννη Κούστα και νονός της ανήλικης κόρης του.

«Με τη Σοφία παντρεύτηκε το 1996. Με τις επιχειρήσεις εκείνη δεν είχε εµπλοκή. Η µεγάλη κόρη σπουδάζει στη Βοστόνη. Στη σελίδα του πανεπιστηµίου λέει τα έξοδα και αναφέρει ότι για ΟΛΑ τα έξοδα είναι 71.000 δολάρια (βιβλία, διαµονή, φοίτηση, σίτιση)» είπε ο µάρτυρας, ενώ σχολιάζοντας τα 3.000 ευρώ που αιτούνται τα δύο κορίτσια για ένδυση και καλλωπισµό, ανέφερε ότι γνωρίζει τα παιδιά από µικρά και είναι βέβαιος πως τα ζητούν για να τα δίνουν στη µητέρα τους.

Πηγή: 'Εθνος της Κυριακής

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.