08/07/2020 09:47:57

Βρέχει... αναθέσεις: 20.000 ευρώ σε στενό συνεργάτη Μητσοτάκη από τον ΕΟΤ

Βρέχει... αναθέσεις: 20.000 ευρώ σε στενό συνεργάτη Μητσοτάκη από τον ΕΟΤ - Media
 
Μέσα στην «πανδημία» των απευθείας αναθέσεων που επικρατεί στη χώρα, άλλη μια υπόθεση ανάθεσης έρχεται να εμπλέξει ένα στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού.
 
Όπως αναφέρει το tvxs.gr, πρόκειται για τον Βασίλη Φεύγα, Γραμματέα Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας της ΝΔ, ο οποίος φαίνεται παίρνει «εργολαβία» - πραγματικά και μεταφορικά - τη στρατηγική επικοινωνίας καθώς με απευθείας ανάθεση την πρώτη Ιουνίου, απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, ο ΕΟΤ αναθέτει στην εταιρία του Β. Φεύγα και της συζύγου του, «Ε. ΜΥΡΟΘΕΟΥ - Β. ΦΕΥΓΑΣ ΟΕ με διακριτικό τίτλο The West Wing Campaigns», την υπηρεσία «παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα στρατηγικής επικοινωνίας για την διαχείριση κρίσεων».
Δεν διευκρινίζεται βέβαια στην απόφαση που υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, πώς ακριβώς καθορίζεται αυτή η ασαφής αλλά ευφάνταστη υπηρεσία και ποιο είναι το παραδοτέο της σύμβασης μεταξύ του ΕΟΤ και της εν λόγω εταιρείας.
 
Η περίπτωση του Φεύγα εγείρει ηθικό αλλά και πολιτικό ζήτημα λόγω της ταυτόχρονης κομματικής ιδιότητας και προσωπικής σχέσης με τον πρωθυπουργό. Φαντάζει πάντως με «φιλοδώρημα» την ώρα που ο ΕΟΤ προσφέρει με σύμβαση - μαμούθ 32 εκατ. ευρώ, με απευθείας ανάθεση και αδιαφανή διαδικασία, σε ιδιωτική εταιρεία την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, την «Marketing Greece», ανάθεση που έχει προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις ακόμη και παραιτήσεις μελών του Δ.Σ. που αντιδρούν.
 
Το θέμα παίρνει και άμεσα πολιτική χροιά, καθώς η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου ζήτησε από τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη να καταθέσει τα σχετικά έγγραφα για την «Marketing Greece».
 
Συγκεκριμένα, η κ. Νοτοπούλου στην αίτησή της αναφέρει:
 
Στις 13/04/2020 εκδόθηκε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, στο άρθρο 69 της οποίας προβλέπεται, ότι για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Αυγούστου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία «MARKETING GREECE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» και τον διακριτικό τίτλο «Marketing Greece A.E.» με απευθείας ανάθεση, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων.
 
Στις 11/05/2020 καταθέσαμε 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σχετική ερώτηση όπου θέταμε το ζήτημα της καταστρατήγησης των όρων διαφάνειας, καθώς και της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης με όρους υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων με την εν λόγω απευθείας ανάθεση. Στις 29/05/2020 η ως άνω ΠΝΠ κυρώθηκε και απέκτησε την ισχύ νόμου. Τις τελευταίες ημέρες έχει διαρρεύσει ότι τέσσερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΤ, αντιδρώντας στις πρωτοφανείς αυτές ενέργειες της Κυβέρνησης και αρνούμενοι να ψηφίσουν την απευθείας ανάθεση από τον ΕΟΤ έργου τουριστικής καμπάνιας, για λόγους νομιμότητας και σκοπιμότητας, υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους.
 
Κατόπιν των παραπάνω παρακαλείται, ο αρμόδιος Υπουργός να καταθέσει στο σώμα:
 
1. Τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΔΣ του ΕΟΤ που έλαβε χώρα στις 19/05/2020 και πραγματοποιήθηκαν με τηλεδιάσκεψη.
 
2. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του ΔΣ για το θέμα της απευθείας ανάθεσης από τον ΕΟΤ έργου τουριστικής καμπάνιας προς την Marketing Greece.
 
3. Τις επιστολές ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο που να περιλαμβάνει την παραίτηση των τεσσάρων μελών του ΔΣ του ΕΟΤ.
 
4. Αντίγραφα της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή κάθε άλλου εγγράφου που έχετε ανταλλάξει με τα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ.
 
5. Αντίγραφα για χρονικό διάστημα από 14-04-2020 έως και σήμερα, όλων των αποφάσεων απευθείας αναθέσεων έργου τουριστικής καμπάνιας προς τη Marketing Greece, καθώς επίσης και τις αντίστοιχες συναφθείσες συμβάσεις και τις σχετικές εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών τόσο του Υπουργείου Τουρισμού όσο και του ΕΟΤ για την αναγκαιότητα και σκοπιμότητά τους.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.