Ο νέος κώδικας της ΡΑΕ προβλέπει την απαγόρευση της διακοπής ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών μεταξύ Νοεμβρίου – Μαρτίου και Ιουλίου – Αυγούστου.
Σημειώνεται πως περίπου 700.000 νοικοκυριά, αριθμός με έντονες αυξητικές τάσεις, έχουν προσχωρήσει σε ρυθμίσεις, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στην εξόφληση των λογαριασμών τους.
Συγκεκριμένα ο Κώδικας προβλέπει:
– H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 40 ημέρες.
– Οι προμηθευτές υποχρεούνται να παρέχουν τη δυνατότητα στους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.
– Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποβάλουν στον αρμόδιο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης, ή να καταγγείλουν τη σύμβασή τους με Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατανάλωσης, α) κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, και β) κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.
– Για τους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι διαδοχικών λογαριασμών κατανάλωσης, και εφ' όσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον Πελάτη:
α) για τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών του &
β) για την πρόθεσή του να καταγγείλει τη σύμβαση, τάσσοντάς του προθεσμία 20 επιπλέον ημερών προς εξόφληση, η οποία και να παρέλθει άπρακτη.
Εφ' όσον τελικά ο προμηθευτής προβεί στην καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας, ο Ευάλωτος Οικιακός Πελάτης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας, χωρίς να υπάρξει καθ' οιονδήποτε τρόπο διακοπή της ηλεκτροδότησής του.