search
ΚΥΡΙΑΚΗ 28.04.2024 12:02
MENU CLOSE

Η πανδημία φέρνει αθρόες συγχωνεύσεις

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2201
27-10-21
31.10.2021 07:00
delivery hero-new

«Φωτιά» έχει πάρει το τελευταίο διάστημα η μάχη στην εγχώρια αγορά του online delivery, καθώς εισέρχονται συνεχώς νέοι «παίκτες», οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη γκάμα παράδοσης προϊόντων, ενώ υπάρχουν και σημαντικές ανακατατάξεις μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών.

Οι εξελίξεις αυτές έρχονται, σε μεγάλο βαθμό, και ως αποτέλεσμα της πανδημίας, η οποία έχει δημιουργήσει ιδιαίτερες συνθήκες στην καταναλωτική συμπεριφορά και ιδιαίτερα στον τρόπο που ψωνίζουμε.

Κι αυτό διότι, ενώ πριν από τον κορωνοϊό η παράδοση κατ’ οίκον αφορούσε κυρίως έτοιμα μαγειρεμένα γεύματα, όπως πίτσες, σουβλάκια, μακαρονάδες κ.λπ. ή καφέδες, σήμερα περιλαμβάνει πολλά ακόμα προϊόντα, όπως τρόφιμα από σούπερ μάρκετ, είδη υγιεινής, ποτά, ακόμα και φάρμακα.

Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στις καταναλωτικές συνήθειες ήταν να ανοίξει απότομα η αγορά του delivery με σημαντικές εξαγορές και συγχωνεύσεις και νέες εταιρείες να μπαίνουν στο παιχνίδι δίπλα στις ήδη γνωστές efood (ιδιοκτησίας Delivery Hero), Wolt, BOX και Rocket.

Η δυνατότητα παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ και άλλων προϊόντων μέσω delivery, σε συνδυασμό με τις νέες συνθήκες που διαμορφώνει ο κορωνοϊός, μπορεί να εκτοξεύσει, σύμφωνα με τους ειδικούς, τον τζίρο της αγοράς στα 11 δισ. ευρώ, όταν το 2019 υπολογιζόταν στα 1,5 δισ. ευρώ.

Πρόσφατες σημαντικές επιχειρηματικές εξελίξεις είναι η εξαγορά από την efood της αλυσίδας μικρής λιανικής Kioskys και του delivery.gr αλλά και της ελληνικής θυγατρικής της Instashop. Υπενθυμίζουμε ότι η Instashop είναι μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες παραγγελίας ειδών παντοπωλείου στη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αφρική.

Επίσης η Wolt ετοιμάζεται να επεκτείνει το δίκτυό της σε πόλεις της ελληνικής περιφέρειας, πέρα από τη δραστηριότητα παραδόσεων στο Ηράκλειο της Κρήτης, που ήδη έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι.

Οι νέοι «παίκτες»

Πιο πρόσφατη είσοδος στην ελληνική αγορά ήταν αυτή της αμερικανικής JOKR, η οποία στις 21 Σεπτεμβρίου ίδρυσε θυγατρική στην Ελλάδα με μετοχικό κεφάλαιο 300.000 ευρώ. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στη διανομή τροφίμων, προϊόντων υγιεινής και μικρής λιανικής, αλλά θα μπει και στη διανομή μαγειρεμένων γευμάτων.

Τον περασμένο Ιούλιο η startup «σήκωσε» 170 εκατ. δολάρια χρηματοδότηση πρώτου γύρου από τις GGV Capital, Balderton Capital και Tiger Global, ενώ συμμετείχε και η HV Capital. H ομάδα της JOKR αποτελείται από έμπειρα στελέχη προσερχόμενα από την Foodpanda και την Delivery Hero με CEO τον Ralf Wenzel.

H εταιρεία δραστηριοποιείται σε Βόρεια Αμερική, Λατινική Αμερική και Ευρώπη, και πλέον και στην Ελλάδα, όπου αναζητεί συνεργάτες παραδόσεων προϊόντων, καταστήματα πώλησης προϊόντων και ακίνητα για αποθήκες στην Αττική.

Pop Market

Παράδοση ειδών σούπερ μάρκετ εντός 15 λεπτών μέχρι τα μεσάνυχτα, premium προϊόντα και δυνατότητα παραγγελίας χωρίς ελάχιστη χρέωση, υπόσχεται η νέα grocery delivery startup Pop Market, που έκανε πρόσφατα την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά. Η Pop Market είναι δημιούργημα του Τάκη Μαλαβέτα και του Nick Telecki, δύο έμπειρων στον χώρο στελεχών, με προϋπηρεσία στο λονδρέζικο Home Run και στην Delivery Hero αντίστοιχα.

Η εφαρμογή της Pop Market έγινε διαθέσιμη σε iOs και Android πριν από περίπου δέκα μέρες και μέχρι στιγμής εξυπηρετεί περιοχές του κέντρου των Αθηνών μέσω του πρώτου dark store που έχει ανοίξει στο Κουκάκι. Τα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνουν επέκταση και σε άλλες πόλεις, ενδεχομένως και στα ελληνικά νησιά, και αύξηση του προσωπικού από 25 άτομα που είναι σήμερα σε 100.

Μέχρι στιγμής στα ράφια της Pop μπορεί κάποιος να βρει 2.000 κωδικούς από προϊόντα που καλύπτουν έως και 80% τις βασικές ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, όπως τρόφιμα, μαναβική, σνακ, ποτά και προϊόντα για το σπίτι. Στο μέλλον αναμένεται να προστεθούν και καπνικά είδη.

Pockee

Το Pockee, μια ελληνική startup προσφορών προϊόντων σούπερ μάρκετ μέσω ψηφιακών κουπονιών και app, επεκτείνει τις υπηρεσίες του με παραγγελίες και παραδόσεις ειδών σούπερ μάρκετ.

Με τη νέα υπηρεσία θα προσφέρει μεγάλη ποικιλία προϊόντων μέσω των συνεργαζόμενων λιανεμπόρων, η οποία θα είναι διαθέσιμη για απευθείας online παραγγελία μέσα από την εφαρμογή, όπως και μια λύση quick commerce, που υπόσχεται παράδοση σε μία ώρα – αρχικά στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, μέσω του PockeeMart.

Επιπλέον της ποικιλίας και των προσφορών που είναι διαθέσιμες στην εφαρμογή, ο πελάτης θα απολαμβάνει αυτόματα όλα τα οφέλη του Pockee, όπως, επιπλέον, αποκλειστικά cashback κουπόνια, πόντους επιβράβευσης και συμμετοχή σε διαγωνισμούς και κληρώσεις.

Όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του Pockee, τα σημεία που διαφοροποιούν το Pockee online ordering από τον ανταγωνισμό είναι ότι πρόκειται για μια εφαρμογή αμιγώς σούπερ μάρκετ, προσαρμοσμένη σε αυτά που χρειάζεται ο πελάτης του σούπερ μάρκετ.

Μέσα από την εφαρμογή ο χρήστης μπορεί να διατηρεί τα αγαπημένα του προϊόντα, ώστε με λίγα κλικ να ολοκληρώνει την παραγγελία του, ενώ το σύστημα αντιλαμβάνεται από τις προηγούμενες αγορές του ποια προϊόντα ενδεχομένως να τον ενδιαφέρουν και του τα προτείνει αυτόματα.

Διαβάστε επίσης:

Άρχισαν τα όργανα στο ΚΙΝΑΛ: Πού διαφωνούν οι έξι υποψήφιοι πρόεδροι

Πύρρος Δήμας: Ξέσπασε σε κλάματα μιλώντας για τη γυναίκα του, που πέθανε από καρκίνο (video)

Πέραμα: Γυναίκες έστησαν μπλόκο με τα κορμιά τους σε χρυσαυγίτη που πήγε να καταθέσει στεφάνι (Video)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΚΥΡΙΑΚΗ 28.04.2024 11:49