search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 10:32
MENU CLOSE

«Αγάπη παράνομη»- Τηλεόραση υψηλών προδιαγραφών

18.01.2022 16:05
ert-new

Είναι από τις φορές- που φαίνεται να πυκνώνουν- κατά τις οποίες τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου  πιάνουν τόπο.

Μιλώ για την εισφορά των 36 ευρώ ετησίως για την χρηματοδότηση της ΕΡΤ μέσω των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος.

Η κρατική ΕΡΤ με την επένδυση που έκανε στην μίνι σειρά εποχής «Αγάπη παράνομη» επιστρέφει ανυπολόγιστα περισσότερα στον τηλεθεατή.

Το Σάββατο που μας πέρασε μεταδόθηκαν τα δύο πρώτα επεισόδια της τηλεοπτικής μεταφοράς του  ομότιτλου διηγήματος του Κωνσταντίνου Θεοτόκη, που είναι στο ίδιο κλίμα με τη συλλογή διηγημάτων «Κορφιάτικες ιστορίες» του σημαντικού εκπροσώπου της Επτανησιακής Σχολής.  Γράφτηκαν σε μια περίοδο κατά την οποία ο συγγραφέας επικεντρώνει την προσοχή του στο ψυχισμό των συμπατριωτών του.

Η «Αγάπη παράνομη» μεταφέρει τον τηλεθεατή στην Κέρκυρα των αρχών του περασμένου αιώνα και πρόκειται για μια ψυχολογική ηθογραφία με καμβά τη σκληρή αγροτική κοινωνία στα ορεινά του νησιού.

Το διήγημα «Αγάπη παράνομη» βρέθηκε σε χειρόγραφο με χρονολογική ένδειξη 1906 και με φθορές σε ορισμένα σημεία ενώ μέχρι το 1977 ήταν ανέκδοτο.

Ηθοποιοί που πάλλονται

Κεντρικά πρόσωπα ο Στάθης Θεριανός, που ερωτεύεται τη γυναίκα του γιού του, η γυναίκα του, Διαμάντω και η νύφη τους, Χρυσαυγή.

Το παρακάτω δεν το μαρτυρούμε.

Όπως και στο βιβλίο, έτσι και στο σενάριο (από την Ελένη Ζιώγα), ο Θεριανός, ένας μεσόκοπος αγρότης, από τους πιο εργατικούς και νοικοκύρηδες κατοίκους του χωριού Δαφνύλα ποθεί (κολασμένα) την κόρη συγχωριανού του- του εύπορου κτηματία Σπύρου Ασπρέα– και για να ικανοποιήσει το αρρωστημένο πάθος του την παντρεύει με το γιό του, Γιώργη.

Ερήμην των δύο νέων, οι δύο πατεράδες (ανυποψίαστος αυτός της νύφης) δίνουν τα χέρια για το γάμο.

Ο γιός του Στάθη και της Διαμάντως πηγαίνει στο στρατό και θα παρακολουθήσουμε τη διολίσθηση της Χρυσαυγής στον παράνομο- και μοιραίο- δεσμό (με τον συνθληπτικό πεθερό της).

Από το «άνοιγμά» της η σειρά σε κερδίζει. Κλέβει την ανάσα του τηλεθεατή με το πρώτο κάδρο μαζί  και την προσοχή του αφθορεί και παραχρήμα.

Σύντομα, με πλάνα που «μιλούν», ο σκηνοθέτης Νίκος Κουτελιδάκης, εισάγει τον τηλεθεατή στην υπόθεση. Του βάζει την άκρη του νήματος της ιστορίας στο χέρι. Εκείνος δεν έχει παρα να το κρατήσει και να ακολουθήσει τη διαδρομή.

Οι ηθοποιοί, προσεκτικά επιλεγμένοι. Έκαστος κατάλληλος για το ρόλο για τον οποίον τον διάλεξαν.

Το κυρίαρχο δίδυμο πρωταγωνιστών, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Νίκος Ψαρράς έχουν μπει στο πετσί των ρόλων τους. Έχουν ρουφήξει το μεδούλι των χαρακτήρων τους.

Το αλάνθαστο γυναικείο ένστικτο ενεργοποιείται και τη Διαμάντω τη ζώνουν τα φίδια από την πρώτη στιγμή.

Από τη μία ο Στάθης είναι σαν ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί, από την άλλη η Διαμάντω σαν ηλεκτροφόρο καλώδιο.

Όμως σε μια κλειστή κοινωνία ενός χωριού, ηθικά ανάπηρη, ανδροκρατούμενη, οι παρεκτροπές των αρσενικών «πνίγονται» στην (ένοχη) σιωπή.

Παρόλα αυτά η Διαμάντω, με ότι «όπλο» έχει, προσπαθεί να αποτρέψει τη διαφαινόμενη τραγωδία η οποία αρχίζει να εκτυλίσσεται μέσα στο ίδιο της το σπίτι.

Αν την πιάσεις από τη μύτη θα σκάσει. Το βάρος που πέφτει στους ώμους της ανυπολογιστο. Τι να πρωτοκάνει; Να γλιτώσει τη νύφη της από τον ψυχικά άρρωστο σύζυγο της- αρπακτικό; Να προστατέψει το γιό της, τις μικρότερες κόρες της από το στόμα της μικρής κοινωνίας του χωριού και την διαπόμπευση;

Τραγική φιγούρα η Διαμάντω. Και συγκλονιστική η ερμηνεία της Καραμπέτη. Όπως και του Ψαρρά.

Μπροστά στα μάτια του τηλεθεατή δεν είναι οι δύο ηθοποιοί. Είναι η Διαμάντω και ο Στάθης. Τελεία.

Καλοκουρδισμένη ορχήστρα

Ο Κουτελιδάκης είναι πρόδηλο ότι δούλεψε με τους ηθοποιούς του. Δίνουν την αίσθηση μαέστρου και καλοκουρδισμένης ορχήστρας. Ενός μασιφ καλλιτεχνικού συνόλου σε αρμονία. Ο μαέστρος τυπικά κρατά την μπαγκέτα. Όλοι γνωρίζουν τί και πότε πρέπει να κάνουν και πως.

Το αποτέλεσμα δεν πιστώνεται στη σεναριογράφο, το σκηνοθέτη, τους ηθοποιούς μόνον.

Το αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας και αισθητικής πιστώνεται και στους πρωταγωνιστές που βρίσκονται πίσω από την κάμερα και δουλεύουν αθόρυβα.

Το «μπράβο» ως επιφώνημα επιβράβευσης μοιάζει να είναι μικρότερο από το μέγεθος του προϊόντος που προσφέρουν.  Στο τηλεοπτικό αγλάισμα  της ΕΡΤ1 «Αγάπη παράνομη» έχουν συνεισφέρει όλοι όσοι συμμετείχαν καθένας από το πόστο του.

Κι αν κάποιος δεν πρόλαβε τα πρώτα δύο επεισόδια, ή τα είδε και θέλει να τα ξαναδεί- ευτυχώς- υπάρχει το ΕΡΤflix.

Στην ΕΡΤ πολλά μπορεί να καταμαρτυρούν, ίσως όχι άδικα, όμως με την προσπάθεια που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, με τις προτάσεις του Μανούσου Μανουσάκη, τώρα με αυτή του Νίκου Κουτελιδάκη η τηλεόραση αποκτά ξανά χαρακτηριστικά τις δεκαετίας του ’90, όταν χάρη στη μυθοπλασία της έστελνε κόσμο στα βιβλιοπωλεία και στα θέατρα, τροφοδοτώντας γόνιμες συζητήσεις μεταξύ των τηλεθεατών.

Διαβάστε επίσης

Τζώρτζης Μονογυιός: Συντετριμμένη η οικογένειά του στην κηδεία του στη Μύκονο

Έκρηξη στη Γλυφάδα: Η ΕΛ.ΑΣ. ψάχνει τον στόχο – Σε εξέλιξη οι έρευνες

Sirina: Άναυδοι οι θεατές – Αντί για το site έβλεπαν σκωτσέζικη βουλή

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 10:31