search
ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 23:13
MENU CLOSE

Κάθε ευρωπαίος έχει πρόσβαση σε τρείς υπηρεσίες streaming και δεν ενοχλείται από τις διαφημίσεις

08.06.2022 14:21
tileorasi_new

Τοπίο σε αναδιαμόρφωση αυτό της τηλεοπτικής αγοράς, ήδη απασχολεί και φαίνεται ότι θα απασχολήσει περισσότερο στο εξής, με το αυξανόμενο ενδιαφέρον που παρουσιάζει χάρη στην ανάπτυξη των ιντερνετικών υπηρεσιών παροχής περιεχομένου διαρκούς ροής (Netflix, Disney+, Amazon Prime, You Tube, HBO max κλπ) με ταχείς ρυθμούς επι ευρωπαϊκού εδάφους.

Με αφορμή την έλευση των νέων Over The Top υπηρεσιών (Disney+, ΗΒΟ max κ.ά.) αλλά και το λανσάρισμα οικονομικότερων εκδοχών τους, που όμως θα έχουν και διαφημίσεις, διενεργήθηκε έρευνα σε έξι μεγάλες αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα ευρήματα της οποίας δίνουν εξηγήσεις και απαντήσεις σε σειρά θεμάτων, ενώ δεν λείπει, αν όχι η έκπληξη, το απρόσμενο στοιχείο.

Κίνητρο για την έρευνα η αλματώδης άνοδος- ανάπτυξη- των υπηρεσιών streaming.

Το έδαφος είναι τόσο πρόσφορο για… τόσες συνδρομητικές πλατφόρμες; Ποια είναι η δυναμική, η δυνατότητα «απορρόφησης»; Ο τηλεθεατής/χρήστης διαδικτύου  θέλει να παρακολουθεί κατ’ επιλογή περιεχόμενο μετά διαφημίσεων; Απορίες εύλογες που έχει προκαλέσει η «κοσμογονία» στις OTT.

Εν συντομία η απάντηση είναι «ναι σε όλα». Για την ακρίβεια η έρευνα- σύμπραξη της FreeWheel (πάροχος ολοκληρωμένων πλατφορμών διαφημίσεων για εκδότες, διαφημιστές και αγοραστές μέσων, με γραφεία σε μια ντουζίνα σημεία του πλανήτη) και της Happydemics (ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών αγοράς και καταναλωτικών συμπεριφορών)- η οποία πραγματοποιήθηκε σε έξι μεγάλες αγορές- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία) έδειξε ότι κάθε ευρωπαίος  έχει πρόσβαση σε τουλάχιστον τρείς (το στατιστικό εύρημα κάνει λόγο για 3,5) πλατφόρμες streaming, με την συντριπτική πλειονότητα (91%) εκείνων που πήραν μέρος στην έρευνα να απαντά ότι τις χρησιμοποιεί όλες. Το «όλες» κατά τη έρευνα σημαίνει: πλατφόρμες με περιεχόμενο κατ’ απαίτηση (VOD), υπηρεσίες streaming με συνδρομή (SVOD) σαν το Netflix, οι εκδόσεις τους με διαφημίσεις αλλά και εκείνες που δεν έχουν συνδρομή αλλά στο περιεχόμενο τους έχουν και διαφημίσεις  (διακρίνονται από το αρκτικόλεξο AVOD), στις οποίες συγκαταλέγονται οι YouTube, Daily Motion, Pluto TV καθώς και εκείνες οι πλατφόρμες που υποστηρίζονται από ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς (BVOD), τύπου ΕΡΤflix ή ΑΝΤ1+, μαζί με την «κλασική» τηλεόραση.

Ας είναι καλά οι smartTV

Η πλειονότητα (60%) των συμμετεχόντων στην έρευνα που έχουν συνδέσει την τηλεόρασή τους στο διαδίκτυο το έκανε μέσω της έξυπνης τηλεόρασής της. Η τάση αυτή είναι πιο εμφανής στην Ιταλία, καθώς το 86% του δείγματος δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την smart TV για πρόσβαση στις πλατφόρμες και τις υπηρεσίες streaming.  

Στη Γερμανία, οι θεατές μοιράζονται τις συνδεδεμένες μεθόδους προβολής τους μεταξύ έξυπνων τηλεοράσεων (57%) και εξωτερικών συσκευών (37%), γεγονός που καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η σύνδεση ποικίλλει ανά περιοχή.

Στη Γαλλία, ωστόσο, οι φορείς εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης έχουν ισχυρή παρουσία στην αγορά, γεγονός που εξηγεί γιατί το 72% των Γάλλων ερωτηθέντων συνδέουν τις τηλεοράσεις τους κυρίως μέσω ενός Set top box (STB). 

Η κλασική τηλεοπτική συσκευή κυριαρχεί ως μέσω πρόσβασης σε premium περιεχόμενο μεγάλης χρονικής παραμονής σε αυτές τις υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες με συνδρομή (SVOD) είναι δημοφιλείς στους Γερμανούς (55%), τους Γάλλους (56%), τους Ισπανούς (58%), τους Βρετανούς (59%), τους Ιταλούς (62%) και τους Ολλανδούς (65%). Προτιμούν δε τις πλατφόρμες με δωρεάν πρόσβαση με την έρευνα να κάνει λόγο για «συνωστισμό».

Τρείς στους δέκα μέσα στις δωρεάν πλατφόρμες  σε καθημερινή βάση

Σχεδόν τέσσερις στους δέκα του συνολικού δείγματος (δηλαδή και από τις έξι ευρωπαϊκές χώρες) ανταποκρίθηκαν θετικά στο περιεχόμενο με διαφημίσεις στις δωρεάν πλατφόρμες, με τους χρήστες σε κινητικότητα σε πολλαπλές πλατφόρμες δωρεάν πρόσβασης, με αντάλλαγμα τις διαφημίσεις.

Στο σύνολο των ερωτηθέντων,  ποσοστό που υπερβαίνει το 68% δήλωσε ότι μπαίνει σε πλατφόρμες με δωρεάν περιεχόμενο σε εβδομαδιαία βάση και οι μισοί από αυτούς απάντησε ότι κάνει καθημερινή χρήση.

Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν επίσης ότι αναπτύσσεται συνήθεια τηλεθέασης από τους καταναλωτές σε πλατφόρμες που εμπεριέχουν και σποτάκια. Στη Γερμανία για παράδειγμα, τουλάχιστον ένας στους τρείς είπε ότι παρακολουθεί σε καθημερινή βάση παραγωγές σε υπηρεσίες streaming με διαφημίσεις.

Για αυτή την συμπεριφορά, σημαντικότερος παράγοντας είναι το κόστος, με το 60% των τηλεθεατών από τις έξι χώρες που μπήκαν στο μικροσκόπιο της έρευνας, να αναφέρει ότι η ελεύθερη πρόσβαση είναι το μεγάλο δέλεαρ. Επιπλέον, περισσότεροι από τρείς στους δέκα πιστεύουν ότι οι υπηρεσίες εκείνες που υποστηρίζονται από διαφημίσεις παρέχουν ελκυστική ποικιλία ποιοτικού περιεχομένου, στοιχείο που «μετρά» στην επιλογή και αποδοχή τους.

Η έρευνα εξάλλου κινήθηκε και στο πεδίο της διαφήμισης με ευρήματα που δίνουν τροφή για σκέψη τουλάχιστον στους παρόχους οπτικοακουστικού περιεχομένου, κάθε είδους (γραμμικού- παραδοσιακού και streaming- συνδρομητικού ή δωρεάν).

Αμφισημία λόγω προσωπικών δεδομένων

Η συντριπτική πλειοψηφία (64%) των ερωτηθέντων στα έξι κράτη- μέλη της Ε.Ε. θεωρεί ότι η διαφημιστική εμπειρία στις πλατφόρμες προσομοιάζει με εκείνη της «γραμμικής» τηλεόρασης, είναι όμως πιο ελκυστική.

Η εξατομικευμένη διαφήμιση στις πλατφόρμες αποτελεί βασική πτυχής της αποτελεσματικότητας της και σύμφωνα με την έρευνα το 37% προτιμά σποτάκια που σχετίζονται με προσωπικά γούστα, ενδιαφέρον ή χόμπι. Εμφανίζεται μάλιστα δεκτικοί στις διαφημίσεις που «σχετίζονται» με τον τρόπο ζωής τους (30%) και τις αξίες τους (23%).

Στη μελέτη, ωστόσο, αποτυπώνεται η έντονη ανησυχία για τα προσωπικά δεδομένα καθώς το 62% του αντιπροσωπευτικού δείγματος δηλώνει πως δεν είναι πρόθυμο να μοιραστείς πληροφορίες που το αφορούν για εξατομικευμένη διαφήμιση.

Η μελέτη υπογραμμίζει το εύρημα αυτό και επαφίεται στους κάθε είδους «παίκτες», σε ένα διαφημιστικό οικοσύστημα που βασίζεται σε δεδομένα υψίστης σημασίας, να διασφαλίσουν ότι οι τηλεθεατές/χρήστες είναι στο επίκεντρο και να προστατεύσουν δεδομένα που άπτονται του ιδιωτικού βίου τους.

Διαβάστε επίσης:

Survivor: Σοκαριστική πτώση του Μαρτίκα «πάγωσε» τους πάντες – Η στιγμή του σοβαρού τραυματισμού του (Video)

Ο Ισίδωρος Βρεττάκος τούς «έκλεψε» την τηλεθέαση

Σασμός – Spoiler: Ο γάμος του Μαθιού και της Βασιλικής καταλήγει σε τραγωδία

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 23:12