search
ΠΕΜΠΤΗ 09.05.2024 02:02
MENU CLOSE

Τέμπη: Νέα εκδοχή «ανθρώπινου λάθους» – Τώρα φταίει και ο μηχανοδηγός που… εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη

03.03.2023 16:59
sigkrousi-trenon-12-new

Την ώρα που πληθαίνουν οι αποκαλύψεις για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, κάποιοι επιμένουν στην εκδοχή του μεμονωμένου «ανθρώπινου λάθους». Κι αφού ο σταθμάρχης ανέλαβε την ευθύνη που του αναλογεί, σειρά πήρε ο… νεκρός μηχανοδηγός που εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη, στην προσπάθεια διαφόρων να περιορίσουν τις ευθύνες.

«Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη 1.000%, ενώ δεν έπρεπε… Αυτό είναι το επιλήψιμο σε ό,τι αφορά τον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης ήταν ένας άπειρος υπάλληλος, ο οποίος κάκιστα είχε τοποθετηθεί στον σταθμό Λαρίσης», τόνισε στον ΣΚΑΪ ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νικόλαος Τσουρίδης, μιλώντας για την τραγωδία στα Τέμπη, με τον σταθμό να κάνει λόγο για «το μοιραίο λάθος του μηχανοδηγού».

«Ο σταθμός Λαρίσης είναι ένας πολύ δύσκολος σταθμός σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία, γιατί είναι σταθμός αφετηρίας, τερματισμού, διερχομένων τρένων. Επίσης, έχει κοντά το μηχανοστάσιο, όπου ανεβοκατεβαίνουν κινητήριες μονάδες. Έχει τρομερή κίνηση. Πρέπει λοιπόν εκεί να είναι ένας όχι απλά έμπειρος, αλλά εμπειρότατος, με βαριά προϋπηρεσία σταθμάρχης. Οι σταθμάρχες όπως και οι μηχανοδηγοί, αντιμετωπίζουν καθημερινά τεράστιες προκλήσεις. Δεν είναι καμία ημέρα ίδια, άλλα γεγονότα τα σημερινά, άλλα τα αυριανά, άλλα τα προχθεσινά. Οπότε, στις διαφορετικές αυτές προκλήσεις πρέπει το μυαλό σου να παίρνει στροφές τουρμπίνας. Αυτό όμως δεν θα γίνει επειδή είσαι έξυπνος και τελείωσες με 10 και όχι με 9. Πρέπει να είσαι πολύ έμπειρος και να ξέρεις τι γίνεται με την κυκλοφορία των συρμών».

Όπως ανέφερε ο κ. Τσουρίδης, κατά τη συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό, ο πρώτος δεν ενημέρωσε το δεύτερο ποια γραμμή θα ακολουθήσει: «Στην έξοδο της Λάρισας υπάρχουν δύο γραμμές, η μία που κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και η άλλη που ανεβαίνει προς Θεσσαλονίκη. Εκεί έγινε το μοιραίο λάθος από τον σταθμάρχη… Δεν είπε στον μηχανοδηγό να πάει από τη γραμμή ανόδου ή τη γραμμή καθόδου. Βάσει του κανονισμού, ο σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να πει στον μηχανοδηγό ποια γραμμή θα ακολουθήσει. Ο έμπειρος μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ρωτήσει κι εφόσον δεν πάρει σαφείς οδηγίες, τότε δεν πρέπει να αναχωρήσει».

Μόνο εάν τηλεφωνούσε ο ένας μηχανοδηγός στον άλλον θα μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία

Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Τζαμπαζλής , Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών μιλώντας στην ΕΡΤ ζήτησε η έρευνα για το δυστύχημα στα Τέμπη να μην σταματήσει μόνο στις ευθύνες του σταθμάρχη και ανέφερε, πως το τραγικό δυστύχημα «μόνο ένας τρόπος υπήρχε να αποφευχθεί. Αν για κάποιο λόγο έβαζε ο Θεός το χέρι του κι έπαιρνε τηλέφωνο ο ένας μηχανοδηγός τον άλλον. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος, το σύστημα ήταν τυφλό».

Όπως ανέφερε «το ότι δεν υπήρχαν συστήματα τηλεδιοίκησης και τα έργα ασφάλειας δεν ήταν ολοκληρωμένα, το γνώριζε ο ΟΣΕ, η Hellenic Train, η ΕΡΓΟΣΕ». Όπως υπογράμμισε «το μόνο που μπορώ να πω ταπεινά απέναντι στους νεκρούς είναι ότι φωνάζαμε, το λέγαμε»

«Κάναμε απεργία οι σιδηροδρομικοί για την ασφάλεια, πηγαίναμε στα δικαστήρια και η απεργία έπεφτε σαν παράνομη και καταχρηστική. Αν συνεχίζαμε να μιλάμε μας λέγανε πως είμαστε συντεχνία» ανέφερε και υπογράμμισε πως βασικό μέλημα όλων στον κλάδο ήταν να εκσυγχρονιστεί ο σιδηρόδρομος, ενώ διαβεβαίωσε πως δεν υπάρχει ούτε ένας σιδηροδρομικός που να μην το επιθυμεί.

Μόνο στους μικρούς σταθμούς, όπως αυτός των Νέων Πόρων υπήρχε ένας μόνο σταθμάρχης το 2.000 σημείωσε. «Όταν μιλάμε για το 2000 μιλάμε για 14000 εργαζόμενους, που σημαίνει ότι ο κάθε σταθμός ανά 5-7 χλμ. υπήρχε σταθμάρχης. Δηλαδή στα χρόνια εκείνα όπου πήγαινε το τρένο δημιουργούσε ανάπτυξη. Όλα αυτά ήταν επανδρωμένα» είπε χαρακτηριστικά.

«Ήταν συμβατική υποχρέωση της χώρας να βάλει τηλεδιοίκηση στα τρένα, να εκσυγχρονίσει το δίκτυό της ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004» ανέφερε, ωστόσο επισήμανε ότι «Τα τότε συστήματα είναι ξεπερασμένα» και υπογράμμισε.

«Θέλουμε να φύγουμε από το ανθρώπινο λάθος και να βάλουμε την τεχνολογία στο πεδίο. Μέχρι το 2010 υπήρχε τηλεδιοίκηση. Μετά το 2010 από τότε που μπήκαμε στο μνημόνιο ο ΟΣΕ εγκαταλείφθηκε. Άρχισε να ξηλώνεται. Άρχισαν να πέφτουν όλα. Είχαμε αποχωρήσεις συναδέλφων. Αποχώρησαν 5.000, μείναμε λιγότεροι»

«Φτάσαμε σε ένα σημείο που η ΕΕ άρχισε να μας πιέζει ότι ξέρετε εμείς σας δίνουμε χρήματα κι εσείς δεν κάνετε τίποτα. Δόθηκε το κομμάτι τηλεδιοίκησης μεταξύ Δομοκού-Τειθωρέας. Το κομμάτι Λάρισα-Πλατύ είναι τυφλό» πρόσθεσε.

Διαβάστε επίσης:

Δυστύχημα στα Τέμπη: Πειθαρχική παρέμβαση για τις τηλεοπτικές δηλώσεις δικηγόρων

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ταυτοποιήθηκαν 52 θύματα του δυστυχήματος

Αποκαλύψεις από πρώην διευθυντή ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μέχρι το 2020 υπήρχε κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 09.05.2024 01:48