ΠΕΜΠΤΗ 02.05.2024 10:44
MENU CLOSE

Σιδηρόδρομοι: Πώς η τηλεδιοίκηση αποτρέπει τα ατυχήματα

20.03.2023 22:45

Με τον πιο τραγικό τρόπο το δυστύχημα των Τεμπών έφερε στην επιφάνεια τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας που αντιμετωπίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της χώρας.

Στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τρία είναι τα μοντέλα της τηλεδιοίκησης. Συγκεκριμένα, τηλεδιοίκηση τοπικού χειρισμού, όπως είναι αυτό της Λάρισας, που έχει ευθύνη στα όρια του σταθμού μόνο ο σταθμάρχης.

Η τελευταίας τεχνολογίας τηλεδιοίκηση του 2022 στον προτζέκτορα που τη συναντάμε στο τμήμα Τιθορέας – Δομοκού και ο πίνακας τηλεδιοίκησης του προαστιακού -που ξεκίνησε τη λειτουργία του την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων.

«Δεν θα άφηνε το ίδιο το σύστημα να κάνει αυτό το λάθος – θα κλείδωναν όλα»

Ο Νικόλαος Μπορομπόκας, προϊστάμενος κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας στο Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) ανέφερε χαρακτηριστικά… «Το 2012 άρχισε, δεν είχαμε συντήρηση, έφυγε το προσωπικό με τις μετατάξεις, δεν υπήρχε προσωπικό, δολιοφθορές πάρα πολλές τότε. Ειδικά το ’13, η τηλεδιοίκηση της Λάρισας και της Αθήνας, γιατί δούλευε και αυτή, δεν ήταν λειτουργική».

Σύμφωνα με όσα είπε αν η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο το δυστύχημα στις ράγες με τους 57 νεκρούς θα είχε αποφευχθεί. «Δεν θα άφηνε το ίδιο το σύστημα να κάνει αυτό το λάθος, σε καμία περίπτωση, γιατί θα ήταν αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να κάνει αυτή την χάραξη που λέμε εμείς εκ των πραγμάτων ούτως ώστε θα κλειδώνανε όλα. Θα ήταν όλα κλειδωμένα, αυτόματα. Εδώ βλέπετε είναι κόκκινο γιατί μπροστά είναι κάποιο άλλο. Δεν το αφήνει εδώ να προχωρήσει σε καμία περίπτωση».

Τι είναι το σύστημα RTMS

Πάντως εκτός από την τηλεδιοίκηση, ακόμη ένα σύστημα έρχεται να προστεθεί στις αυτόματες δικλίδες ασφαλείας.

«Και όταν τελειώνει η διαδικασία της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης, μετά ξεκινάει η διαδικασία για τοποθέτηση του RTMS, αυτό το αυτόματο σύστημα που σε περίπτωση που βρίσκει κόκκινο το φωτόσημο, το τρένο μπροστά του αυτόματα σταματάει. Αυτόματα δεν μπορεί δηλαδή σ’ αυτή περίπτωση να κάνει κάτι μηχανοδηγός, προειδοποιεί το ίδιο το τρένο, το ίδιο το σύστημα», εξηγεί επίσης ο κ. Μπορομπόκας.

Η λειτουργία του συστήματος αυτού θα ελαχιστοποιούσε την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους: «Ο σταθμάρχης δεν μπορεί να επέμβει. Ο μοναδικός που μπορεί να επέμβει και κατόπιν εντολής του σταθμάρχη να απενεργοποιήσει για κάποιο φωτόσημο που είναι κόκκινο, να απενεργοποιήσει το σύστημα είναι ο μηχανοδηγός, αλλά μετά από εντολή του σταθμάρχη».

Βέβαια το σύστημα RTMS μπορεί να έχει τοποθετηθεί στο δίκτυο, όμως ποτέ δεν έχει λειτουργήσει.

Διαβάστε επίσης:

Νέα Ιωνία: Σύλληψη 23χρονου για τη δολοφονία του 39χρονου υδραυλικού

Θανάσης Παπακωνσταντίνου: «Ο θίασος που κυβερνά θα κάνει μια τρύπα στο νερό»

Ρωσίδα κατάσκοπος: Νεκρός ο δικηγόρος που την βοήθησε να ελληνοποιηθεί – Πώς κατάφερε να βγάλει τα απαραίτητα έγγραφα

ΠΕΜΠΤΗ 02.05.2024 10:43
Exit mobile version