Κώστας Καραμανλής: «Τα δάκρυά μου ήταν αληθινά - Θέτω εαυτόν στην κρίση Δικαιοσύνης»
Την θέση ότι δεν ολιγώρησε, ούτε αδιαφόρησε για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας διατύπωσε από το βήμα της Βουλής ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής.
«Τα Τέμπη έγιναν σε πεδίο σφοδρής αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε πολιτική εκμετάλλευση, όσες επιθέσεις κι αν δέχθηκα, δεν αντιπαρατέθηκα, ενώ η συνειδητή απουσία μου από τα ΜΜΕ παρερμηνεύθηκε ως ενοχή, όποτε μου ζητήθηκε τοποθετήθηκα εδώ. Τάσσομαι υπέρ της νομιμότητας, έχω εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη.
Οι πολίτες δεν ζητούν κραυγές αλλά την αλήθεια, καλύτερους σιδηροδρόμους, έκανα όσα μπορούσα, δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα, δικαιοσύνη θέλουν όλοι, οι συγγενείς, δικαιοσύνη θέλω κι εγώ, στηρίζω ολόψυχα την πρόταση της ΝΔ και το ίδιο ζητώ να κάνουν συνάδελφοι βουλευτές, θέτω εαυτόν στην κρίση Δικαιοσύνης, καμία υπόνοια ότι ψάχνω ασπίδα στην πλειοψηφία, από σεβασμό στη μνήμη όσων χάθηκαν.
Για τον σταθμάρχη ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι «δεν ήταν ρουσφέτι, ήταν δημόσιος υπάλληλος που κατατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας» και πρόσθεσε ότι για τη θέση εμφανίστηκε ο σταθμάρχης και άλλος ένας υποψήφιος.
«Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση. Η ετήσια επιχορήγηση δεν μπορούσε να γίνει πριν το 2022, λόγω του μακροπρόθεσμου σχεδίου που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 και το 2018. Δεν καθίσαμε με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά κινηθήκαμε μέσα στα επιτρεπόμενα δημοσιονομικά όρια», ανέφερε.
«Δεν ζήτησε κανείς να κλείσει ο σιδηρόδρομος. Ούτε οι συνδικαλιστές, ούτε η ΡΑΣ, ούτε κανείς. Αλλά πώς θα έκλεινε νόμιμα ο σιδηρόδρομος, όταν υπήρχε πιστοποιητικό ασφαλείας που χορήγησε η ΡΑΣ στον ΟΣΕ για πέντε χρόνια έως το 2026. Πώς θα έκλεινε ο σιδηρόδρομος όταν η Hellenic Train είχε πάρει πιστοποιητικό ασφαλείας λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα», είπε.
Σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας, υποστήριξε ότι «τη στιγμή του δυστυχήματος λειτουργούσαν σε ποσοστό 14% στο βασικό ευρωπαϊκό δίκτυο», προσθέτοντας ότι «η απουσία τους δεν προκαλεί από μόνη της ατύχημα» και υποστήριξε ότι «αν τηρείται ο γενικός κανονισμός λειτουργίας, η κυκλοφορία είναι ασφαλής και χωρίς το ERTMS».
Διαβάστε επίσης: