search
ΣΑΒΒΑΤΟ 27.04.2024 05:51
MENU CLOSE

Η Άννα μάς έστειλε… αδιάβαστους

13.11.2009 10:02
Η Άννα μάς έστειλε... αδιάβαστους - Media

Δεν πρόλαβε να συμπληρώσει μήνα στο υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρη σκευμάτων η Άννα Διαμαντό πουλου και ήδη δυο φορές μας έστειλε «αδιάβαστους». Η πρώτη ήταν με την απόσυρση του θεσμού της πρόσθετης δι δασκαλίας και η δεύτερη ήταν η… κολλεγιά που άνοιξε με τους κολεγιάρχες για την αδειοδότη ση των «μαγαζιών» τους.

Δεν πρόλαβε να συμπληρώσει μήνα στο υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρη σκευμάτων η Άννα Διαμαντό πουλου και ήδη δυο φορές μας έστειλε «αδιάβαστους». Η πρώτη ήταν με την απόσυρση του θεσμού της πρόσθετης δι δασκαλίας και η δεύτερη ήταν η… κολλεγιά που άνοιξε με τους κολεγιάρχες για την αδειοδότη ση των «μαγαζιών» τους.

«As soon as possible» δήλωσε η Αννούλα ή, ελληνιστί, το συντομότερο δυνατόν, επιβεβαιώ νοντας όσους υποστήριζαν πως πολύ σύντομα τα κολέγια θα αποκτήσουν επίσημη θέση στον εκ παιδευτικό χάρτη της χώρας. Και αφού η υπουργός παρέδωσε μαθήματα στο πώς ξεμπερδεύεις με θέματα «καυτές πατάτες» στο άψε σβήσε, ήρθε η ώρα να περάσει στην… ανακάλυψη της Αμερικής.

Τι εννοούμε μ’ αυτό; Μα φυσικά τη διαπίστωση που έκανε την Πέμπτη 29 Oκτω βρίου στην επίσκεψή της στη ΓΣΕΕ για την ύπαρξη σχολείων δύο ταχυτήτων στην Ελλάδα. Μαζί με τη… συνταρακτική αυτή διαπίστωση εξήγγειλε και τη δημιουργία των «Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιό τητας».

Νέο φρούτο

Η νέα εξαγγελία στην ουσία είναι ένα σχέδιο αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας σε περιοχές που αντιμετωπίζουν «μεγάλα προβλή ματα στην εκπαίδευση», όπως δήλωσε η Διαμα ντοπούλου.

Και μπορεί το μέτρο στην Ελλάδα να εφαρμο στεί για πρώτη φορά, δεν είναι σε καμία περίπτω ση όμως νέο… φρούτο, μια και αντίστοιχες ζώνες έχουν ήδη δημιουργηθεί από τις αρχές τις δεκαε τίας του ’80 στη Γαλλία και τη Βρετανία, ενώ από το 2001 και στην Κύπρο. Οι εν λόγω ζώνες ορί ζονται όχι μόνο με εκπαιδευτικά κριτήρια, αλλά, σύμφωνα με την πείρα και άλλων χωρών, συμπίπτουν με τις λεγόμενες «δύσκολες» περιοχές.

Αυτές, όπως αναφέρεται και στο ανεπίσημο έγγραφο του υπουργείου, ορίζονται ως τα υπο βαθμισμένα προάστια των μεγάλων αστικών κέντρων, που κατοικούνται σχεδόν αποκλειστικά από λαϊκά στρώματα και έχουν ψηλά ποσοστά μεταναστών. Κατ’ επέκταση πλήττονται από την ανεργία και τις συνέπειές της. Αντίστοιχα συμπί πτουν με απομακρυσμένες ή απομονωμένες πε ριοχές όπου παρουσιάζονται μεταξύ των άλλων προβλήματα μειωμένου αριθμητικά μαθητικού πληθυσμού.

Τα σχολεία που θα μετατραπούν σε «ΖΕΠ» θα έχουν αυξημένα κονδύλια, υποδομές, ειδικά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς που θα δε σμεύονται να παραμείνουν στο σχολείο για ένα ικανό διάστημα και θα εφαρμόζονται καινούργι ες μέθοδοι διδασκαλίας.

Aυξημένα κονδύλια

Η υπουργός υπογράμμισε πως «στόχος τηςκυβέρνησης είναι να σταματήσουν τα σχολεία πολλών ταχυτήτων στη χώρα και να έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες και ίσες δυνατότητες» και εκ πρώτης όψεως το μέτρο αυτό φαίνεται πως θα βοηθήσει ώστε να αμ βλυνθεί το εκπαιδευτικό χάσμα μεταξύ προνομι ούχων και μη προνομιού χων περιοχών. Αν όμως κάποιος δι ερευνήσει σε βάθος το ζήτημα, θα διαπιστώσει πως στην ουσία πρόκειται για ένα μέτρο ασπιρίνη που, εκτός των άλλων, κρύβει πολλά προβλήμα τα… κάτω από το χαλάκι, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα «γιατρέψει» τις χρόνιες παθήσεις της ελληνικής εκπαίδευσης. Πολλοί είναι αυτοί που επικρίνουν την ηγεσία του υπουργείου διότι:

◆ Δεν χρηματοδοτεί συνολικά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να εξαλεί ψει και την παραπαιδεία, που αντικειμενικά ευ δοκιμεί λόγω των ελλείψεων του εκπαιδευτικού συστήματος.

◆ Αντί να υπάρξουν κινήσεις για να λυθούν τα γνωστά και μη εξαιρετέα προβλήματα των ελά χιστων πόρων, της συντήρησης, των άθλιωνυποδομών και των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, οι υπεύθυνοι καταφεύγουν σε «δε λεαστικά» μέτρα, τα οποία όμως επ’ ουδενί δεν θα σταματήσουν να εξωθούν τα παιδιά των περι οχών αυτών στο να εγκαταλείψουν το σχολείο.

Και αυτό επειδή μιλάμε για περιοχές όπως η Θράκη, η Πέλλα, η Β’ Πειραιώς, η Ηλεία και οι υποβαθμισμένες περιοχές των αστικών κέντρων, οι οποίες είναι φτωχές και με χαμηλό βιοτικό επίπεδο. Κατά συνέπεια οι μαθητές αναγκάζονται σε πολλές περιπτώσεις να μπουν πρόωρα στην παραγωγική διαδικασία ή να επιλέξουν την τεχνική εκπαίδευση για να έχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση έτσι ώστε να βοηθήσουν οικονομικά τις οικο γένειές τους.

Στην πράξη θα κριθεί η νέα εξαγγελία, λίγοι όμως είναι αισιόδοξοι για την επιτυχία της. Ο σοφός λαός για κάθε περίσταση έχει και μια παροιμία. Εν προκειμένω, λοιπόν, θα ταίριαζε η ρήση: «Με πορδές δεν βάφονται αυγά…».

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 27.04.2024 02:01