search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 15:58
MENU CLOSE

Η επέκταση του τραμ φέρνει στην επιφάνεια το αρχαίο παρελθόν του Πειραιά

24.06.2015 05:55
Κακοκαιρία Μήδεια: θερμοκρασία – ρεκόρ στους -25,1 έξω από τη Φλώρινα - Media

Στην πλειονότητα των σωστικών ανασκαφών στον Πειραιά έχουν εντοπιστεί πηγάδια και υπόγειες λαξευτές δεξαμενές περισυλλογής όμβριων υδάτων, κυρίως κωδωνόσχημες και επιχρισμένες με υδραυλικό κονίαμα. Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί στον Πειραιά περισσότερες από 384 δεξαμενές και πηγάδια.

Στην πλειονότητα των σωστικών ανασκαφών στον Πειραιά έχουν εντοπιστεί πηγάδια και υπόγειες λαξευτές δεξαμενές περισυλλογής όμβριων υδάτων, κυρίως κωδωνόσχημες και επιχρισμένες με υδραυλικό κονίαμα. Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί στον Πειραιά περισσότερες από 384 δεξαμενές και πηγάδια.

Στο πλαίσιο αυτό η αρχαιολογική υπηρεσία εργάζεται για τη διατήρηση υπόγειων κατασκευών ύδρευσης, είτε σε κατάχωση, είτε σε ορισμένες περιπτώσεις, ορατών για το κοινό, σε αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και στο εσωτερικό ιδιωτικών οικοπέδων και οικοδομών.

Μία τέτοια κεραμική δεξαμενή του 4ου αιώνα π.Χ. βρέθηκε επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση στη συμβολή της με την οδό Φίλωνος, μετά από έρευνα που έφτασε στα τρία μέτρα βάθος και στο πλαίσιο του έργου της δυτικής επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αποφάσισε ομόφωνα τη διατήρηση της σε κατάχωση, με την επίβλεψη των ερευνητών της αρμόδιας εφορίας αρχαιοτήτων. Το ΚΑΣ κατέληξε σε αυτή την απόφαση και διότι υπάρχει κίνδυνος καθίζησης του οδοστρώματος και των πλαϊνών στηριγμάτων.

Ο διευθυντής της “Αττικό Μετρό” ΑΕ, Βασίλης Σπυράκος, σημείωσε ότι το έργο που ξεκίνησε το 2013 βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016. Υπογράμμισε ότι το έργο είναι επιφανειακό, καθώς ο τροχιόδρομος βρίσκεται σε βάθος μόλις 50 εκατοστών, άρα δεν υπάρχει κίνδυνος βλάβης της δεξαμενής. Επίσης είπε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα παράκαμψης της δεξαμενής όπως έγινε σε δύο δεξαμενές επί της οδού Λαμπράκη, εξαιτίας των αγωγών ύδρευσης που δεν μπορούν να ακολουθήσουν την παράκαμψη, καθώς στο πλαίσιο του έργου αναμορφώνεται το δίκτυο ύδρευσης ώστε να μην βρίσκεται κάτω από τις ράγες.

Η αρχαιολογική υπηρεσία συνεργάζεται στενά με την εταιρεία “Αττικό Μετρό” Α.Ε για την τελική φάση της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά καθώς η οδός Ομηρίδου Σκυλίτση θεωρείται το πιθανότερο σημείο για εύρεση αρχαιοτήτων διότι από την περιοχή αυτή περνούσε και το αρχαίο τείχος.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 15:58