search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 21:22
MENU CLOSE

ΣτΕ: Ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της Ελλάδας στην ιταλική GD Infrastrutture

19.11.2016 17:30
Κακοκαιρία Μήδεια: Έκαναν 11 ώρες το Λάρισα – Αθήνα με το τραίνο  - Media

 

Ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη ενός από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της χώρας καθώς η απόφαση που εξέδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας, σηματοδοτεί την οριστική ανάθεση της γραμμής Ψαθόπυργος – Ρίο στην ιταλική GD Infrastrutture. Με την απόφαση 332/16 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, ακυρώθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η Πόρτο Καρράς για την αναστολή της υπογραφής της σύμβασης με την ιταλική εταιρία.

Αυτό σημαίνει ότι η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται άμεσα να δημοσιεύσει την πρόσκληση για την υπογραφή της σύμβασης με την GD Infrastrutture και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το σημαντικό έργο μπορεί να ξεκινήσει να κατασκευάζεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017.

Η σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργος – Ρίο είναι ίσως ο σημαντικότερος κρίκος στην αλυσίδα των έργων που απαιτούνται για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Αθήνας με την Πάτρα. Το μήκος της γραμμής φτάνει τα 10,5 χλμ., ενώ ο προϋπολογισμός του έργου κυμαίνεται στα 214 εκατομμύρια ευρώ λόγω των σημαντικών τεχνικών δυσκολιών της κατασκευής.

Η έναρξη του έργου έχει καθυστερήσει εδώ και δύο χρόνια. Η ιταλική εταιρία είχε αναδειχθεί μειοδότης του σχετικού διαγωνισμού, όμως είχε αποκλειστεί διότι από τον έγγραφο ασφαλιστικής ενημερώτητάς της απουσίαζε η σφραγίδα apostille που πιστοποιούσε την γνησιότητα του εγγράφου.

Ακολούθως η ΕΡΓΟΣΕ ανέθεσε το έργο στον επόμενο μειοδότη, την Πόρτο Καρράς. Χρειάστηκε περισσότερο από ενάμισι έτος, ώστε οι δικηγόροι της ιταλικής εταιρίας Αριστείδης Παπασπύρου και Γιώργος Γεραρής να εξηγήσουν σε ΕΡΓΟΣΕ και δικαστικές Αρχές ότι η σφραγίδα apostille απουσίαζε από το έγγραφο της GD Infrastrutture, επειδή το έγγραφο είχε εκδοθεί ψηφιακά και δεν έφερε ιδιόχειρη υπογραφή και σφραγίδα …

Πλέον, η απόφαση του ΣτΕ, σηματοδοτεί την άρση όλων των εμποδίων που υπήρχαν για να φτάσει το τρένο μέχρι τα όρια της Πάτρας.

ΤAYTOTHTA TOY ΕΡΓΟΥ

Το τμήμα, μήκους περίπου 10,5 km, αρχίζει από τα Αραχωβίτικα (ΧΘ 113+000), καταλήγοντας στη ΧΘ 123+500 στην περιοχή του Ρίου. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.

Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά:

 

1.Την κατασκευή της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Πάτρας από ΧΘ 113+000 έως τη ΧΘ 123+500, περίπου. Την κατασκευή ή/ και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, το οποίο ακολουθεί παράλληλα, ανάντη ή/ και κατάντη τη ΝΣΓ αποκαθιστώντας την επικοινωνία μεταξύ οικισμών και των παράπλευρων ιδιοκτησιών.

2.Την κατασκευή του συνόλου των απαιτουμένων υδραυλικών έργων για την προστασία της σιδηροδρομικής γραμμής.

3.Την κατασκευή οδικών και σιδηροδρομικών γεφυρών (ΣΓ).

4.α) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Αγίου Βασιλείου, από τη ΧΘ 115+879,802 έως τη ΧΘ 116+505,777 και

β) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Ρίου από τη Χ.Θ. 119+718,60 έως τη Χ.Θ. 120+110,80.

5. Την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των παράπλευρων και κάθετων οδών.

 

Πηγή: patrastimes.gr

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 21:22