20/07/2019 10:50:33

«Χωλαίνουν» οι ταινίες Πρώτης Προβολής: Τα φώτα είναι στραμμένα στον Λάνθιμο

«Χωλαίνουν» οι ταινίες Πρώτης Προβολής: Τα φώτα είναι στραμμένα στον Λάνθιμο - Media

 

Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για τα Όσκαρ και με την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, να διεκδικεί τα δέκα πολυτιμότερα βραβεία της μεγαλύτερης κινηματογραφικής βιομηχανίας, ένα γεγονός πρωτοφανές για Έλληνα κινηματογραφιστή, οι έξι νέες σινέ-αφίξεις της εβδομάδας μοιάζουν αναιμικές. Και αυτό διότι όλο το ενδιαφέρον το τραβά απάνω της η ταινία του Λάνθιμου, που συνεχίζει τη διαδρομή της σε πολύ περισσότερους κινηματογράφους, από τους μόλις δύο που προβλήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και που ομολογουμένως πήγε πολύ καλά και στα ταμεία.

Έτσι, αυτή την εβδομάδα, ανάμεσα στις έξι ταινίες που βγαίνουν απόψε, υπάρχουν δύο αξιοσημείωτες δραματικές παραγωγές, που, ωστόσο, δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό, η παλαιστινιακή «Απαγορευμένες Συναντήσεις» και η ιρανική «Το γύρισμα της Τύχης». Επίσης, για τους φαν των δυναμικών περιπετειών και του Λίαμ Νίσον υπάρχει η «Ψυχρή Καταδίωξη».

«Απαγορευμένες Συναντήσεις»

(«The Reports on Sarah and Saleem») Κοινωνικό δράμα, παλαιστινιακής (γερμανικής, ολλανδικής) παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Μουάγιαντ Άλαγιαν, με τους Αντίμπ Σαφάντι, Σιβάν Κρέτσνερ, Ισάι Γκόλαν, Μάισα Αμπτ Ελχάντι

Το δράμα της κατοχής και της μόνιμα εύφλεκτης κατάστασης, που επικρατεί εδώ και δεκαετίες στην Ιερουσαλήμ, κυριαρχεί σε αυτό το αξιοπρόσεκτο φιλμ του Παλαιστίνιου Μουάγιαντ Άλαγιαν.

Το στόρι της ταινίας περιστρέφεται γύρω από μία απαγορευμένη ερωτική σχέση στην καρδιά της διχασμένης Ιερουσαλήμ, που νομίζεις ότι είναι η συμπρωταγωνίστρια και που το βάρος της ιστορίας της πυροδοτεί τους χαρακτήρες και δημιουργεί απρόβλεπτες εξελίξεις. Ταυτόχρονα, σε αυτό το κοινωνικό δράμα χαρακτήρων, αναπτύσσονται με επιδεξιότητα μία σειρά από πολιτικά, οικογενειακά, ανθρώπινα διλήμματα, υπό την απίστευτη καταπίεση που επικρατεί και φτάνουν στα όρια της βαρβαρότητας.

Αυτό το κλίμα ενδεχομένως να βαραίνει λίγο περισσότερο απ' όσο θα έπρεπε την ταινία και έχεις την αίσθηση ότι θα ήθελε λίγο περισσότερο οξυγόνο, για να αναπνεύσει και να βγουν καλύτερα τα μηνύματα τα οποία θέλει να περάσει ο σκηνοθέτης. Επίσης, μπορεί να χαρακτηριστεί αμφίσημη η κινηματογράφηση του Άλαγιαν, ο οποίος παρακολουθεί το πρωταγωνιστικό ζευγάρι του από μία απόσταση, αφήνοντας τον θεατή να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, μέσα από τις απόψεις που εκφράζουν οι χαρακτήρες του καλογραμμένου σεναρίου, το οποίο απέσπασε το ανάλογο βραβείο στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ. Στα θετικά και οι στιβαρές ερμηνείες των πρωταγωνιστών.

Η Σάρα είναι Ισραηλινή και έχει μία καφετέρια στη Δυτική Ιερουσαλήμ. Ο Σαλίμ είναι Παλαιστίνιος από την Ανατολική Ιερουσαλήμ και κάνει παραδόσεις σε επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και εκείνη της Σάρα. Παρόλο που ζουν σε διαφορετικούς κόσμους, η Σάρα και ο Σαλίμ διατηρούν εξωσυζυγική σχέση, ρισκάροντας έτσι την φαινομενικά ευτυχισμένη ζωή των οικογενειών τους. Όταν μία ριψοκίνδυνη μεταμεσονύχτια συνάντησή τους πάει στραβά, ο κίνδυνος να αποκαλυφθούν μεγαλώνει και οι δύο τους παρακολουθούν ανήμποροι, ενώ οι απελπισμένες προσπάθειές τους να σώσουν ότι έχει μείνει από τις ζωές τους, κάνουν τα πράγματα ακόμη χειρότερα. Εγκλωβισμένοι ανάμεσα στον αμείλικτο κατοχικό μηχανισμό και τις κοινωνικοπολιτικές πιέσεις, ο Σαλίμ και η Σάρα βρίσκονται παγιδευμένοι σε ένα πλέγμα εξαπάτησης και παρανοήσεων.

«Το Γύρισμα της Τύχης»

(«Hattrick») Δραματική ταινία, ιρανικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ραμτίν Λαβαφιπούρ, με τους Αμίρ Τζαντιντί, Παρινάζ Ιζαντιάρ, Σαμπέλ Αμπάρ κα.

Θεατρικής δομής δράμα, γύρω από την άδεια ζωή της μεσαίας τάξης στο Ιράν, που έχει επηρεαστεί ως ένα βαθμό από τα κατάλοιπα του καθεστώτος του Σάχη. Ένα θέμα με το οποίο συνήθως καταπιάνονται οι Ιρανοί κινηματογραφιστές, οι οποίοι ακόμη και αν δεν βρίσκονται στην καλύτερη φόρμα τους - όταν αποδεικνύουν ότι δικαίως μπαίνουν με φόρα στις δυνατές κινηματογραφικές σχολές- σχεδόν πάντα καταφέρνουν να πετύχουν ένα ευπρεπές αποτέλεσμα, με στάνταρ τούς καλοδουλεμένους χαρακτήρες.

Η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται κυρίως στο σαλονάκι ενός σπιτιού, χωρίς σάουντρακ και εύπεπτες εικόνες που να απαλύνουν τη βαριά, σχεδόν αρρωστημένη ατμόσφαιρα, που όσο περνά η ώρα χειροτερεύει ακόμη περισσότερο και φέρνει τους ήρωες στα άκρα. Ο Φαραντί («Τι απέγινε η Έλλη;») ακολουθεί αργούς ρυθμούς, εν αντιθέσει με τον ιστορικό ποδοσφαιρικό αγώνα που εξελίσσεται στην τηλεόραση της σκηνής (στο σαλονάκι που είπαμε) και στον οποίο επικρατεί το αουτσάιντερ.

Ταινία που δεν απευθύνεται σε αυτούς που συνδυάζουν σινεμά και διασκέδαση, που θέλουν μια απλή ψυχαγωγική ταινία, αλλά κυρίως σε αυτούς που αγαπούν και το θέατρο και αναζητούν ακόμη μία ένδειξη ότι η ζωή γεννά κυρίως προβλήματα και μίζερες καταστάσεις.

Οι ερμηνείες του ζεύγους Αμίρ Τζαντίντι - Παρινάζ Ιζαντιάρ κάτι περισσότερο από καλές.

Είναι μεσάνυχτα. Επιστρέφοντας από ένα πάρτι με τη σύζυγό του και δύο φίλους, ο Φαρσάντ χτυπά κάτι με το αυτοκίνητό του. Κανείς δεν βλέπει τίποτα! Μετά από μια μακρά συζήτηση, όλοι μπερδεμένοι και φοβισμένοι, απομακρύνονται από το συμβάν και ψάχνουν να βρουν μια λύση στο σπίτι ενός απ' την παρέα. Αλλά οι αρχικές συνομιλίες για το ατύχημα αντικαθίστανται σύντομα από συζητήσεις σχετικά με κρυμμένα μυστικά.

«Ψυχρή Καταδίωξη»

(«Cold Pursuit») Περιπετειώδες θρίλερ, αμερικανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Χανς Πέτερ Μόλαντ, με τους Λίαμ Νίσον, Τομ Μπέιτμαν, Τομ Τζάκσον, Έμι Ρόσουμ Τζούλια Τζόουνς κα.

Χορταστική περιπέτεια, γεμάτη βίαιες σκηνές, εντυπωσιακά πλάνα, σε ένα παγωμένο σκηνικό, στα παρθένα ακόμη Βραχώδη Όρη είναι αυτό το αμερικανικό ριμέικ μιας νορβηγικής επιτυχίας.

Μία ακόμη ευκαιρία για τον Λίαμ Νίσον να επαναλάβει λίγο πολύ το γνωστό ρόλο του σκληρού πατέρα που χάνει ένα δικό του και απολαμβάνει, μαζί με το θεατή, την εκδίκηση που θα πάρει.

Έχοντας πλέον ξεπαστρέψει τον Τσαρλς Μπρόνσον από αυτού του είδους τους ρόλους, ο Λίαμ Νίσον αντικαθιστά για κάθε αδικημένο τους αδύναμους θεσμούς της δικαιοσύνης, παίρνοντας το νόμο στα χέρια του και καθαρίζοντας απεχθείς εγκληματίες, ωστόσο, κρατώντας τις αποστάσεις από τον «Dirty Harry», καθώς οι εποχές έχουν αλλάξει κυρίως σε επίπεδο επιφάνειας και επικοινωνίας.

Ο Λίαμ Νίσον, ένας ηθοποιός που έχει γράψει ορισμένες εξαιρετικές ερμηνείες κατά το παρελθόν, εδώ αν και έχει πιάσει τα 66 του χρόνια, καταφέρνει να ανταπεξέλθει στις σκηνές σκληρής δράσης, αλλά και εκεί που χρειάζεται κάτι παραπάνω, ενώ οι υπόλοιποι ηθοποιοί πίσω από χάρτινους πολλές φορές χαρακτήρες, είναι εκεί για να τις τρώνε ή να τον θαυμάζουν.

Αν δεν πάρεις και πολύ στα σοβαρά την ταινία του Μόλαντ, σίγουρα θα διασκεδάσεις, πίνοντας και μια μπύρα και στο τέλος τσαλακώνοντας με ηδονή το κουτάκι, εκεί που ο Λίαμ Νίσον ολοκληρώνει το έργο του.

Στην πόλη Κεχόε, στο χειμερινό πολυτελές θέρετρο στα Βραχώδη Όρη, η θερμοκρασία είναι 10 βαθμοί υπό το μηδέν και συνεχώς κατεβαίνει. Η τοπική Αστυνομία συνήθως δεν έχει δουλειά μέχρι την ημέρα που ο γιος του Νελς, ενός ταπεινού οδηγού εκχιονιστικού μηχανήματος του δήμου, δολοφονείται ύστερα από εντολή του «Βίκινγκ», του τοπικού Βαρόνου των ναρκωτικών. Οργισμένος και εξοπλισμένος με βαριά μηχανήματα ο Νελς αποφασίζει να εξολοθρεύσει το καρτέλ ξεπαστρεύοντας ένα, ένα τα μέλη του, αλλά το μόνο που γνωρίζει από φόνους είναι ότι έχει διαβάσει από αστυνομικά μυθιστορήματα. Καθώς τα πτώματα στοιβάζονται, ένας πόλεμος ξεσπά μεταξύ του Βαρόνου των ναρκωτικών «Βίκινγκ» και του Αρχιμαφιόζου «Λευκού Ταύρου» και οι πλαγιές της μικρής πόλης από ολόλευκες βάφονται κόκκινες.

«Ο Χαρισματικός»

(«The Prodigy») Ταινία τρόμου, αμερικανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Νίκολας ΜακΚάρθι, με τους Τέιλορ Σίλινγκ, Τζάκσον Ρόμπερτ Σκοτ, Μπρίτανι Άλεν κα.

Ακόμη μία ταινία τρόμου που δεν ανανεώνει το είδος, αλλά διεκπεραιώνει με σχετική επάρκεια το θέμα της, έχοντας για πρωταγωνίστρια την ανερχόμενη Τέιλορ Σίλινγκ. Επίσης, ακόμη ένα φιλμ τρόμου που παίζει με το μεταφυσικό και την πραγματικότητα, με μία οπτική που θα αφήσει αδιάφορους τους θεατές που δεν ελκύονται από τον τρόμο, για τον τρόμο και θα ικανοποιήσει αυτούς που δεν χάνουν τις ταινίες αυτού του είδους.

Η Σάρα αρχίζει να πιστεύει πως ο γιος της Μάιλς κυριεύεται από υπερφυσικές ή ακόμα και σατανικές δυνάμεις. Ανησυχώντας για την ασφάλεια της οικογένειάς της, η Σάρα καλείται να διαλέξει ανάμεσα στο μητρικό ένστικτο που την προτρέπει να προστατεύσει τον Μάιλς και την απεγνωσμένη ανάγκη της να ανακαλύψει τι έχει φέρει στην επιφάνεια αυτή τη σκοτεινή του πλευρά. Η Σάρα θα αναζητήσει τις απαντήσεις στο παρελθόν, σε μια άγρια διαδρομή όπου η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αντίληψη και την πραγματικότητα θα γίνει τρομακτικά θολή.

«Scopophilia»

Ελληνικό θρίλερ, παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ναταλίας Λαμπροπούλου και Ηλέκτρας Αγγελετοπούλου, με τους Κωνσταντίνο Λιάρο, Ηλέκτρα Καρτάνου, Τζόυς Ευείδη, Νικία Φονταρά, Ελένη Θυμιοπούλου, Θάνο Φερετζέλη, Ματίνα Κουλουριώτη, Στέλλα Νούλη κα.

Πρώτο ευρωπαϊκό computer screen movie, ένα νέο κινηματογραφικό είδος, που βασίζεται στην ηδονοβλεπτική ματιά του διαδικτύου και η ιστορία εξελίσσεται από τις οθόνες υπολογιστών.

Πρόκειται για ένα θρίλερ, τη σκηνοθεσία του οποίου υπογράφουν δυο νέες σκηνοθέτιδες, η Ναταλία Λαμπροπούλου και η Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου. Η ταινία τους κέρδισε το βραβείο νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Μέσα από την ηδονοβλεπτική ματιά του Διαδικτύου, ο Αλέξης γίνεται άθελά του μάρτυρας ενός φόνου και μπλέκει στον ιστό ενός κατά συρροή δολοφόνου. Θα μπορέσει να ξεσκεπάσει τον δολοφόνο ή θα πιαστεί και ο ίδιος στην παγίδα του;

«Η Κλεμμένη Πριγκίπισσα»

(«The Stolen Princess: Ruslan and Ludmila») Ταινία κινουμένων σχεδίων, ουκρανικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Όλε Μαλαμούτζ.

Ουκρανική ταινία κινουμένων σχεδίων, που θα προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με τις φωνές των Παύλου Πιέρρου, Πηνελόπη Σκαλκώτου, Γιώργου Σκουφή, Νίκου Παπαδόπουλου, Δημήτρη Μάριζα, Θανάση Κουρλαμπά, Άρης Γεροντάκη, Βασίλη Μήλιου, Άλκη Ζερβού, Παναγιώτη Τσακαλάκου, Μαρία Ζερβού.

Ο Ρούσλαν, ένας περιπλανώμενος καλλιτέχνης που ονειρεύεται να γίνει κάποτε ιππότης, συναντά την όμορφη Μίλα και την ερωτεύεται... πριν συνειδητοποιήσει ότι είναι η κόρη του Βασιλιά! Ωστόσο, η αγάπη τους δεν θα προλάβει να ανθίσει καθώς ο Τσόρνομορ, ο κακός μάγος, κλέβει τη Μίλα μπροστά από τα έκπληκτα μάτια του Ρούσλαν και προσπαθεί να απομυζήσει την αγάπη της για να τροφοδοτήσει τη μαγεία του. Χωρίς να χάσει χρόνο, ο Ρούσλαν ξεκινάει μια επική περιπέτεια ώστε να σώσει την κλεμμένη πριγκίπισσα και να αποδείξει ότι η αγάπη είναι πιο δυνατή από τη μαγεία!

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.