14/06/2019 09:40:27
16.5.2019 / ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2073 στις 16-5-2019

Στρατηγική... τρόικας από τη Ν.Δ.

Στρατηγική... τρόικας από τη Ν.Δ. - Media

 

Είναι ή δεν είναι «γκάφες» οι συνεχείς αναφορές, από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και στελέχη της Ν.Δ., σε προγραμματικές τους θέσεις που δημιουργούν αντιδράσεις και σοβαρή ανησυχία σε σημαντικά τμήματα της κοινωνίας; Η απάντηση είναι απλή. Δεν πρόκειται για γκάφες: απολύτως συνειδητά πέφτουν στο τραπέζι. Ο Μητσοτάκης δεν είναι προϊόν πολιτικής παρθενογένεσης. Είναι νεοφιλελεύθερος και λόγω οικογενειακής παράδοσης και ως αυτόνομη πολιτική οντότητα. Δεν το έκρυψε ποτέ. Κι όταν έχει την ευκαιρία, ξεδιπλώνει χωρίς ενδοιασμό τις πολιτικές του αντιλήψεις.

Άλλο είναι το κρίσιμο ερώτημα: Αν ο ίδιος ο Μητσοτάκης και η Ν.Δ. κρίνουν ότι οι απόψεις τους για το ασφαλιστικό, την εργασία, το δώρο Χριστουγέννων, τα επιδόματα, την ιδιωτικοποίηση της Υγείας και όλα τα υπόλοιπα που ξεφουρνίζουν με ρυθμό πολυβόλου μπορεί να έχουν εκλογικό κόστος. Προς τα έξω εμφανίζονται βέβαιοι ότι η νίκη τους είναι διασφαλισμένη και ήδη καλούν τον Τσίπρα να... εγκαταλείψει το Μέγαρο Μαξίμου αμέσως μετά το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών.

Ως εκ τούτου, σχεδιάζοντας μια σειρά ανατροπές σε πολλά πεδία πολιτικής, έχουν επιλέξει τη στρατηγική του «κεραυνοβόλου πολέμου» σε όλα τα μέτωπα εφαρμόζοντας το δοκιμασμένο με επιτυχία επικοινωνιακό μοντέλο της τρόικας: κάθε μέρα ένα νέο μέτρο, ώστε τίποτε να μην μένει για πολύ στην επικαιρότητα και ούτε ο πολιτικός αντίπαλος ούτε η κοινωνία να μπορούν να επικεντρώσουν σε ένα μόνο από τα μέτρα.

Μόνο που η εποχή της τρόικας και της μεταβολής της κοινωνίας σε ενεό... καρπαζοεισπράκτορα, όσο και αν παραμένει η εκ του μακρόθεν αυστηρή επιτροπεία, είναι παρελθόν και η κοινωνία βλέπει με θετικό μάτι οτιδήποτε της δίνει την αίσθηση ότι ξέμπλεξε από τη μεγάλη δεκαετή περιπέτεια της χρεοκοπίας και των μνημονίων.

Υπ’ αυτήν την έννοια η θετική καμπάνια του Τσίπρα – ακόμη και με μικρές υπερβάσεις του δημοσιονομικού χώρου και την όποια ευρωπαϊκή γκρίνια αυτές επισύρουν – είναι πιο συμβατή με την προεκλογική περίοδο από την αρνητική καμπάνια του Μητσοτάκη, η οποία εστιάζει σε λογικές «κλειδαρότρυπας», στην αμφισβήτηση των όσων και όποιων «μέτρων ανακούφισης» και σε αναγγελίες ξηλώματος του κοινωνικού κράτους.

Πιθανότατα στη Ν.Δ. ακολουθούν τη λογική Τσίπρα μετά το τρίτο μνημόνιο: «Την πολιτική μας – και τη συμφωνία μας – την ψήφισε ο λαός τον Σεπτέμβριο του 2015, άρα δεν δικαιούστε (διά) να ομιλείτε». Μόνο που εκείνη η κατάσταση ήταν πολύ πιο ιδιόμορφη από τη σημερινή. Επιπλέον η κοινωνία έχει μια τετραετία να προσέλθει σε οποιαδήποτε κάλπη, άρα την πραγματική της εικόνα δεν την έχει κανείς. Συνεπώς η βεβαιότητα της Ν.Δ. ότι οι εξαγγελίες της δεν κοστίζουν εκλογικά δεν αποκλείεται να ναυαγήσει στα ρηχά…

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.