14/11/2018 03:49:15
5.10.2009

Τσουνάμι

Οι σταρ των ψηφοδελτίων. Ψηφίζετε σαπουνόπερα ή Γιουροβίζιον; 

Η αναγνωρισιμότητα των αστέρων του θεάματος τους καθιστά ωραία γυαλιστερά δολώματα για ψηφοφόρους. Για την αφεντομουτσουνάρα τους επιλέγονται. Για να δούμε όμως και την προσφορά τους

Αγαπώ τον τόπο μου. Αγαπώ τους ανθρώπους. Θα παλέψω για ένα καλύτερο αύριο. Χρειάζομαι τη βοήθειά σου». Το παραπάνω κειμενάκι είναι της ηθοποιού Άννας (-Μαρίας) Φόνσου, υποψήφιας με το ΠΑΣΟΚ στην Α΄ περιφέρεια Αθήνας. Έχει κάτι από τον λυρισμό και το δάκρυ των μελό στα οποία πρωταγωνιστούσε, κάτι από τον λυγμό της Έφης στην «Κόμισσα της φάμπρικας», κάτι από το παράπονο της Άννας στη «Δίκη ενός αθώου» – και τίποτα από την αγωνιστική παρένθεση της ηθοποιού στα συνδικαλιστικά μετερίζια, όπου εκπροσωπούσε το ΚΚΕ. Άλλοι καιροί, νέες ανάγκες, θα πείτε. Θα συμφωνήσουμε. Όντως, στους καιρούς μας τα πρόσωπα του θεάματος, πρωτίστως της τηλεόρασης, δευτερευόντως του τραγουδιού είναι γνωστά τοις πάσι. Κι η αναγνωρισιμότητά τους αυτή τα καθιστά ωραία γυαλιστερά δολώματα για ψηφοφόρους και στην πολιτική. Για την αφεντομουτσουνάρα τους επιλέγονται. Για να δούμε όμως και την προσφορά τους. Ας αρχίσουμε από τους μικρούς. Μόνο τον Γιώργο Πάντζα, της συνιστώσας του κολοβού ΔΗΚΚΙ, έχει να επιδείξει ο ΣΥΡΙΖΑ από τον χώρο του θεάματος στην περιφέρεια Αττικής. Την καλλιτεχνική πεπατημένη ακολουθεί και το ΚΚΕ, αν και η Λίλα Καφαντάρη, ήδη βουλευτίνα που εκτίθεται στη Δωδεκάνησο, έχει παίξει σε γυαλιστερά σίριαλ και όχι σε μαυρόασπρες λαϊκές ταινίες. Αντιθέτως, ο Κώστας Καζάκος, βουλευτής και επικεφαλής υποψήφιος στο Επικρατείας, μια ζωή διεκδικούσε το υψηλό, αν και οι ρόλοι με τους οποίους διακρίθηκε έρεπαν προς το γκροτέσκο: πιο δημοφιλής ο ρόλος του μεγαλοκαρχαρία της πλουτοκρατίας Διαμαντή Αμυρά στη σαπουνόπερα «Βέρα στο δεξί», πιο μαχητικός εκείνος του εθνικού δικαστή που καταδίκασε τον Κλίντον στο Σύνταγμα. Το ΠΑΣΟΚ στα αστέρια που είχε προσέθεσε μερικές στρατηγικές παρουσίες. Πλάι στην Πέμη Ζούνη, τον Γιάννη Βούρο και την Άντζελα Γκερέκου (του βάρδου), προστέθηκαν η γυναίκα ενός άλλου βάρδου, η Άννα Νταλάρα, η άγρια επαναστάτρια του Θεσσαλικού Θεάτρου Άννα Βαγενά (επίσης σύζυγος τραγουδιστή, του Λουκιανού Κηλαηδόνη), αλλά, κυρίως, η Δάφνη Μπόκοτα. Η ιστορική παρουσιάστρια της Γιουροβίζιον ξαναδίνει ραντεβού με την ιστορία. Όσο για τη ΝΔ, καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια να ισορροπήσουν το λαϊκό και η ποπ. Ο Γιώργος Βασιλείου/αστυνόμος Θεοχάρης του Φώσκολου υπόσχεται ανθρώπινο περιβάλλον για τα σώματα ασφαλείας, ενώ η κόρη του Γρηγόρη, Άννα Μπιθικώτση (συλλυπητήρια για τον σκύλο σας στον Σοπέν, που τον πάτησε αμάξι), έστω και με τον λυρικό λόγο της, διεκδικεί να γράψει τη δική της πολιτική εποποιία. Ωστόσο, και το ψηφοδέλτιο αυτό το σφραγίζει η κουλτούρα της Γιουροβίζιον. Ο Ροβέρτος (Ρόμπερτ) Ουίλιαμς είναι εδώ, υποψήφιος στην Α΄ Αθήνας, σαν να μην πέρασε μια μέρα από το «Μάθημα σολφέζ». Εδώ, στη Β΄ Αθήνας, είναι κι ο Κώστας Τουρνάς – αν κατέβαινε και ο Σταύρος Λογαρίδης θα είχαμε συγκεντρωμένους όλους τους Poll. Ευτυχώς, στο ψηφοδέλτιο εκπροσωπούνται επαξίως και οι Olympians, το ανταγωνιστικό των Poll γκρουπ από τη δεκαετία του 1970, με την Αλίκη Αρβανιτίδη, σύζυγο Πασχάλη. Κορίτσια, σπεύσατε! Η σύζυγος έχει εκλογές, ο Πασχάλης κυκλοφορεί ξανά ελεύθερος.

Αχινοί

1. Κατανοητή η διεκδίκηση από τους «Κινηματογραφιστές στη ομίχλη» ενός καλού νόμου για το σινεμά ο οποίος να λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντά τους, έστω και αν είναι σκληρή η απόφασή τους για μποϊκοτάζ του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Κέφι, συλλογικότητα, αντιιεραρχικές σχέσεις υπόσχονταν έναν ώριμο συνδικαλιστικό αγώνα. Όμως, μετά την προκήρυξη των εκλογών, το μέσο της διεκδίκησης, το μποϊκοτάζ του Φεστιβάλ δηλαδή, είναι προφανές ότι υποκινείται από έναν παραλογισμό. Οι κινηματογραφιστές διεκδικούν από μια κυβέρνηση που δεν μπορεί πια να νομοθετήσει, από μια Βουλή που δεν έχει ακόμα συσταθεί. Επαναστατική γυμναστική; Μαξιμαλισμός που οδηγεί στον μηδενισμό; Ή μήπως απλώς επιπολαιότητα – που αντικειμενικώς, αποδυναμώνει το μεγάλο, το εθνικό Φεστιβάλ, υπέρ άλλων μικρότερων φεστιβάλ και συμφερόντων;

2. Όταν ζούσε στην Αμερική κατηγορήθηκε ότι είχε κάνει σεξ με ένα κοριτσάκι 13 χρόνων. Έφυγε για να μη συλληφθεί, έζησε στο Παρίσι, δεν κατάφερε να πάει στο Λος Άντζελες ούτε για να παραλάβει το Όσκαρ. Ο Ρομάν Πολάνσκι είναι τεράστιος σκηνοθέτης. Ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε την Αμερική να συνεχίζει να τον καταδιώκει ούτε απέτρεψε τη σύλληψή του στην Ελβετία. Λυπηρό, αλλά και πόσο ενδεικτικό ενός κορυφαίου νομικού πολιτισμού, επικεφαλής του οποίου είναι μια πραγματικά τυφλή κόρη. Τυφλή, αυστηρή και άτεγκτη, δεν ξεχωρίζει τους πολίτες σε λαό και Κολωνάκι, και εφαρμόζει τους νόμους, όσο αυστηροί κι αν είναι. Κάνετε συγκρίσεις;

 Λία Παραλία

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.