search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 16:10
MENU CLOSE

Τα νέα… όπλα της ΕΕ κατά κορωνοϊού: «Ανοιχτά παράθυρα» στα λεωφορεία, «κλιματισμός κάθετης ροής» στα αεροπλάνα!

14.05.2020 07:47
Τα νέα... όπλα της ΕΕ κατά κορωνοϊού: «Ανοιχτά παράθυρα» στα λεωφορεία, «κλιματισμός κάθετης ροής» στα αεροπλάνα! - Media

 

Έντονο προβληματισμό, φόβο και ανασφάλεια σκόρπισαν σε όλο τον κόσμο – τουλάχιστον επί ευρωπαϊκού εδάφους- οι οδηγίες που ανακοίνωσε χθες η ΕΕ προς τις χώρες μέλη της όσον αφορά τους κανόνες που πρέπει να τηρηθούν για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις από δώ και πέρα και κυρίως ως το καλοκαίρι, στην εποχή του κορωνοϊού.

Υποτίθεται ότι ζητούμενο είναι η διασφάλιση κάποιων μίνιμουμ προϋποθέσεων ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να ταξιδέψουν με ασφάλεια στην Ευρώπη, καθώς οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις λαμβάνουν μέτρα για το άνοιγμα του τουριστικού τομέα.

Αλλά εάν δει κανείς ένα ένα τα προτεινόμενα μέτρα, το πρώτο που θα σχολιάσει είναι ότι κυρίως αποτελούν… συστάσεις και όχι μέτρα, έχουν πιο πολύ συμβουλευτικό χαρακτήρα ενώ τα κράτη-μέλη καλούνται τα ίδια, με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες και δεδομένα της πορείας της πανδημίας στο εσωτερικό τους, να αποφασίσουν τι θα πράξουν.

Το δεύτερο είναι ότι πλέον από την εποχή της «αυστηρότητας» και της «πάταξης» -να θυμηθούμε τα δεκάδες χιλιάδες πρόστιμα στην Ελλάδα ή το ξύλο σε Αγία Παρασκευή και Κυψέλη από τα ΜΑΤ- μεταβαίνουμε στην εποχή του… συμβιβασμού. Από την άτεγκτη εφαρμογή των αποφάσεων και των ιατρικών συμβουλών, περνάμε στην «ελαστική» και συμβιβαστική εφαρμογή μέτρων και εν πολλοίς στη παράκαμψη των όσων διατυπώνουν οι επιστήμονες για το πώς μεταδίδεται ο κορωνοϊός και τι μέτρα πρέπει να εφαρμόζουν οι πολίτες που πλέον είναι μπερδεμένοι, και όχι με ευθύνη τους

Οι συστάσεις και τα.. ευτράπελα

Στις γενικές οδηγίες, η ΕΕ μιλά κυρίως με ευχολόγια παρά με αποφασιστικά μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας.

«Οι επιβάτες θα πρέπει να φορούν προστατευτικές μάσκες, ειδικά όταν δεν θα μπορούν να εφαρμόζονται πλήρως και πάντοτε τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης». Δηλαδή πλέον τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης δεν θα εφαρμόζονται «πλήρως και πάντοτε».

Ενώ δε λέγεται κουβέντα για το πώς θα… στιβάζονται οι επιβάτες στα μέσα μεταφοράς, συστήνονται ήσσονος σημασίας μέτρα όπως:

– «Διάδρομοι θα πρέπει να προβλεφθούν για να διαχωρίζουν την ροή των επιβατών»

– «Απομάκρυνση πάγκων, τραπεζιών και κάθε είδους εξοπλισμού που ευνοεί τον συνωστισμό».

Και βέβαια συστάσεις για «επιβίβαση μικρότερου αριθμού επιβατών σε λεωφορεία, τρένα και φέρι μπόουτ», χωρίς καμια συγκεκριμένη προϋπόθεση ούτε ποσοστά πληρότητας.

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Στις αεροπορικές μετακινήσεις όπου όσα προβλέπονται σκανδαλωδώς βοηθούν τις αεροπορικές εταιρείες να κρατήσουν την πελατεία τους για να σωθούν, ιδού τι συστήνεται μεταξύ άλλων

– Ενίσχυση εξαερισμού με νοσοκομειακού τύπου φίλτρα και κάθετη ροή αέρα.

– Περιορισμός κίνησης των επιβατών εντός της καμπίνας

-Ελεγχόμενη ροή επιβατών με έγκαιρη προσέλευση στο αεροδρόμιο.

Τέλος σε κάθε συζήτηση ή σκέψη για κενά καθίσματα, και ποσοστά πληρότητας 50%. Κι όλα αυτά όταν για την ταχύτατη διάδοση του κορωνοϊού σε όλο τον κόσμο ευθύνονται πρωτίστως οι αεροπορικές μεταφορές.

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Ένα από τα πιο ευτράπελα μέτρα που προφανώς αυτοί που το σκέφτηκαν μάλλον δεν κυκλοφορούν με λεωφορεία, είναι ότι «η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται από την πίσω πόρτα και να χρησιμοποιούνται τα παράθυρα αντί του κλιματισμού»! Ποια σύγχρονα λεωφορεία έχουν παράθυρα πλην του οδηγού; Επίσης πώς μπορούν οι επιβάτες να αντέξουν θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών Κελσίου ή ταχύτητες 100χλμ/ώρα με ανοιχτά παράθυρα;

Ένα άλλο ευτράπελο είναι η εξής πρόταση: «Στα μικρά λεωφορεία (mini-bus), δεν θα πρέπει να επιτρέπεται στους επιβάτες να κάθονται δίπλα στον οδηγό». Το πρόβλημα είναι μόνο να μην μολυνθεί ο οδηγός; Οι επιβάτες θα πρέπει να κάθονται δίπλα ο ένας στον άλλον;

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Στα τρένα επίσης υπάρχουν ανάλογης έμπνευσης μέτρα όπως:

«Για διαδρομές μικρών αποστάσεων, οι επιβάτες θα πρέπει να αφήνουν κενά καθίσματα μεταξύ τους». Ερώτημα: τι ορίζεται διαδρομή μικρής απόστασης; Π.χ. Αθήνα-Χαλκίδα; Εκεί καλό είναι να αφήνουμε κενά καθίσματα, αλλά για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν είναι καλό;

Κατανοούμε ότι δεν θα λάβουμε καμιά ουσιαστική απάντηση από τους τεχνοκράτες της ΕΕ. Διότι είναι προφανές ότι πλέον προέχει η «επανεκκίνηση» των οικονομιών. Όμως εάν υπάρξει πισωγύρισμα – που το απευχόμαστε- τότε ποιος θα φταίει; Ο «ανεύθυνος νέος» με την μπίρα στο χέρι στην Κυψέλη ή οι διάφοροι «αποστειρωμένοι» των Βρυξελλών κ.ο.κ. που αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς;

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 16:10