search
ΣΑΒΒΑΤΟ 27.04.2024 04:49
MENU CLOSE

Μπερλινάλε: Οι φεμινίστριες σήκωσαν την αυλαία

13.02.2013 22:00
Μπερλινάλε: Οι φεμινίστριες σήκωσαν την αυλαία - Media

Οι «παραφωνίες» ταιριάζουν στην Μπερλινάλε. Ειδικά αν μιλάμε για πολιτικές.

Οι «παραφωνίες» ταιριάζουν στην Μπερλινάλε. Ειδικά αν μιλάμε για πολιτικές.

Η έναρξη του φετινού Φεστι­βάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου την προηγούμενη Πέμπτη έγινε με μια εντυπωσι­ακή σουρεαλιστική εικόνα: την ώρα που η αστραφτερή Τζέιν Φόντα διέσχιζε με άνεση και γκλαμουριά το κόκκινο χαλί, γυμνόστηθες ακτιβίστριες ήταν σκαρφαλωμένες στις μεταλλι­κές μπάρες κατά μήκος του χα­λιού και διαμαρτύρονταν για τη μέθοδο κλειτοριδεκτομής στις ισλαμικές χώρες, με συνθήματα γραμμένα πάνω στο σώμα τους. Οι άντρες της ασφάλειας κατά­φεραν με χίλια ζόρια να απο­μακρύνουν τις τρεις Ουκρανές ακτιβίστριες. Κάτι τέτοιο, όμως, μόνο παράδοξο τελικά δεν ακούγεται για ένα φεστιβάλ σαν αυτό του Βερολίνου, που όχι μόνο είναι φιλόξενο απέ­ναντι σε κάθε είδους πολιτική διαμαρτυρία, αλλά την επιδιώ­κει κιόλας. Φέτος, μάλιστα, θα προβληθεί και η νέα ταινία του Ιρανού Τζαφάρ Παναχί «Closed curtain», γεγονός το οποίο «ση­κώνει» το προφίλ του φεστιβάλ, αφού η ταινία γυρίστηκε υπό καθεστώς απαγόρευσης.
 
Η πρεμιέρα έγινε με την προβο­λή της νέας ταινίας του Γουόνγκ Κάρ Βάι «The Grandmaster», που αφηγείται την ιστορία του Ιπ Μαν, δασκάλου του Μπρους Λι στο κουνγκ φου. Το ελληνικό σινεμά πή ρε τον λόγο στην Μπερλινάλε όχι μόνο με την προβολή των δικών μας ταινι-ών που επιλέχθηκαν στο πρό­γραμμα, αλλά και διά στόματος της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, η οποία είναι μέλος της κριτικής επιτροπής.

«Το σινεμά είναι ίσως το μόνο πράγμα που μπορεί να εξάγει η Ελλάδα», είπε η σκηνοθέτις στη συνέντευξη Τύπου της πρώτης μέρας. Μπορούμε, όμως, να εξάγουμε και ελληνικά τοπία και ομορφιά. Η ταινία «Πριν τα μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τους Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί, που γυρίστηκε το καλοκαίρι στην Ελλάδα, άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στο Βερολίνο. Τέτοιου είδους διαφήμιση είναι πάντα καλοδε­χούμενη, ειδικά την εποχή της κρίσης.
 
Τους τόνους, πάντως, στα φεστιβάλ τα τελευταία χρόνια ανεβάζει συνήθως ο Λαρς φον Τρίερ. Μια φωτογραφία και μια κλειστή προβολή σε διανομείς αποσπασμάτων της νέας του ταινίας «Nymphmaniac» έκα­ναν τον Δανό σκηνοθέτη και πάλι talk of the festival. Τι δεί­χνει η φωτογραφία; Τη Σαρλότ Γκενσμπούργκ γυμνόστηθη ανάμεσα σε δύο ημίγυμνους έγχρωμους άντρες. Κάτι μας λέει ότι φέτος στις Κάννες, όπου μάλλον θα προβληθεί η ταινία, ο Τρίερ θα ξεσηκώσει πάθη και αντιδράσεις.
 
Και για να μείνουμε στην… πρό­κληση, μία ακόμη ταινία είχε δημιουργήσει ντόρο πριν καν προβληθεί στην Μπερλινάλε, το «Lovelace» με θέμα τη ζωή της διάσημης πορνοστάρ Λίντα Λάβλεϊς. Παρ’ όλο που δεν πήρε καλές κριτικές, το φιλμ ξαναέ-στρεψε τον προβολέα στη μυθι­κή πρωταγωνίστρια της ταινίας «Το βαθύ λαρύγγι».

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 27.04.2024 02:01