21/01/2019 00:23:50

Μιούζικαλ γιατί χανόμαστε

Μιούζικαλ γιατί χανόμαστε - Media
Λες και είναι επιδημία. Λες και το μόνο που μας σώζει είναι ο χορός, το τραγούδι, τα στρας και οι ζαρτιέρες. Φτώχεια καταραμένη που πρέπει να την ξορκίσουμε. Το ένα μετά το άλλο τα μεγάλα θέατρα ανεβάζουν ή ανακοινώνουν παραστάσεις μιούζικαλ.
 
Η αρχή έγινε με το «Σικάγο» στο Παλλάς, σε σκηνοθεσία Φασουλή, που πήγε πολύ καλά εισπρακτικά. Το φιλοθεάμον κοινό πλήρωσε τον οβολό του για να δει θέαμα και δεν πολυσκοτίστηκε που οι εγχώριοι αστέρες μας δεν το ’χουν, βρε αδερφέ, το ταλέντο να τραγουδούν. Εκτός από τη μανούλα στο είδος Τάνια Τρύπη και τον Αντώνη Λουδάρο, οι υπόλοιποι πάσχιζαν να μεταφέρουν στην ελληνική σκηνή κάτι από τη μαγεία της «Ρολς Ρόις» των μιούζικαλ, όπως αποκαλείται το «Σικάγο». Και βέβαια εις μάτην…
 
Σειρά είχε το διάσημο «Fame» στον Ελληνικό Κόσμο. Μια παράσταση έντιμη, επειδή οι πρωταγωνιστές της ήξεραν τουλάχιστον να τραγουδούν, νέα παιδιά από τον χώρο της μουσικής οι περισσότεροι και ταλαντούχοι. Οι «Δαίμονες» που ακολούθησαν – και πάλι στο Παλλάς –, νεκραναστημένοι από άλλες, γκλαμουράτες και πλουσιότερες εποχές, είναι τα απόνερα της δυναστείας Βίσση - Καρβέλα.
 
Όμως υπάρχει και συνέχεια. Η πολύ καλή τραγουδίστρια Νατάσσα Μποφίλιου ζηλεύει τη δόξα της Μαντόνα που ερμήνευσε το «Don’t cry for me Argentina» και θα γίνει η Ελληνίδα «Εβίτα», με Τσε τον Πάνο Μουζουράκη, στην ντόπια βερσιόν του μουσικού έπους του Άντριου Λόιντ Βέμπερ στον Ελληνικό Κόσμο (το ερχόμενο φθινόπωρο). Αλλά και η Ζέτα Μακρυπούλια, που όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει τα τελευταία χρόνια, λέγεται ότι θα πρωταγωνιστήσει την επόμενη σεζόν στη «Μελωδία της ευτυχίας» και στον ρόλο της αείμνηστης Αλίκης, που ήταν ο τελευταίος της.
 
Τι κι αν το ελληνικό θέατρο έχει μεν παράδοση στην επιθεώρηση, αλλά όχι στο μιούζικαλ, ένα εξαιρετικά απαιτητικό, ακριβό (αν ανέβει σωστά) και πολύπλοκο είδος; Ψιλά γράμματα. Οι Έλληνες ηθοποιοί ψιλοχορεύουν και ψευτοτραγουδούν, αφού στις δραματικές σχολές κανένας δεν τους δίδαξε με απαιτήσεις συνδυασμό υποκριτικής, κίνησης και φωνής, ενώ οι περισσότεροι τραγουδιστές, όπως η Μαρινέλλα για παράδειγμα, η οποία στο «Σικάγο» ερμήνευσε την εμβληματική Μάμα Μόρτον, υποκριτικά θυμίζουν ότι παίζουν σε προχειροστημένο σίριαλ στην τηλεόραση…
 
Το μιούζικαλ μπορεί να είναι η θεατρική απάντηση στη μιζέρια των ημερών, αλλά δεν στήνεται με παγιέτες απ’ την Αιόλου, ούτε με μαθήματα ορθοφωνίας δύο μηνών. Είναι ο αφρός από την καλύτερη σαμπάνια ή ένα γκουρμέ πιάτο φτιαγμένο με τα καλύτερα υλικά. Και φυσικά με τους κατάλληλους σομελιέ και σεφ για να τα συνδυάσουν, βγάζοντας όλα τους τα αρώματα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.