search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 23:57
MENU CLOSE

O Τζάρμους και οι πολιτικές αερολογίες

05.11.2013 22:00
O Τζάρμους και οι πολιτικές αερολογίες - Media

Όσοι παρακολουθούν από κοντά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και δίνουν το «παρών» στην τελετή έναρξης, είναι συνηθισμένοι στην πολιτική… παραφιλολογία και αερολογία. 

 
Όσοι παρακολουθούν από κοντά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και δίνουν το «παρών» στην τελετή έναρξης, είναι συνηθισμένοι στην πολιτική… παραφιλολογία και αερολογία.

Κάθε χρόνο κάποιος επίσημος του υπουργείου Πολιτισμού – παλιότερα ήταν συνήθως ο εκάστοτε υπουργός – ανεβαίνει στη σκηνή και δηλώνει με ενθουσιασμό πόσο αγαπάει το σινεμά, πόσο στηρίζει τους δημιουργούς και τους θεσμούς κ.τ.λ. Αυτό έγινε και φέτος.
 
Ο υφυπουργός Πολιτισμού Γιάννης Ανδριανός μίλησε για το πώς το υπουργείο ψάχνει τρόπους να ενισχύσει το ελληνικό σινεμά. Η είδηση, βέβαια, θα είναι όταν βρει αυτούς τους τρόπους, γιατί προς το παρόν δεν βλέπουμε πράξεις, αλλά ακούμε λόγους. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Δημήτρης Εϊπίδης τόνισε ότι το 80% του προϋπολογισμού του φεστιβάλ έρχεται από ευρωπαϊκά κονδύλια.
 
Το κερασάκι στην τούρτα φέτος ήταν η πολυλογία επί σκηνής του συγγραφέα και ακαδημαϊκού Δημοσθένη Δαβέττα, ο οποίος μίλησε ως σύμβουλος του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Ο μακρόσυρτος λόγος του, με θεωρίες για το τι εστί φεστιβάλ και κινηματογράφος, έκανε έναν θεατή να φωνάξει «για τον Τζάρμους ήρθαμε, όχι για εσάς» και κάποιους να γιουχαΐσουν.
 
Μακάρι ο μεγάλος τιμώμενος του φεστιβάλ, ο Τζάρμους δηλαδή, να μην πήρε χαμπάρι και πολλά από τα παρατράγουδα – μάλλον αδύνατο, αφού είχε διερμηνέα. Όταν ανέβηκε, πάντως, στη σκηνή, τους έκανε όλους να ξεχάσουν την ατυχή έναρξη. Μέσα στη μαύρη καπαρντίνα, με αυτό το χαρακτηριστικό ροκ εν ρολ στιλάκι, ο φοβερός δημιουργός έδωσε το κύρος του στο φεστιβάλ, που τον κάλεσε με αφορμή την προβολή της νέας του ταινίας «Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί».
 
Είναι η πρώτη φορά που έρχεται στην Ελλάδα, κι αυτό, βέβαια, οφείλεται στην προσωπική σχέση που έχει με τον Δημήτρη Εϊπίδη. Ο αντισυμβατικός δημιουργός («Ο νεκρός», «Στην παγίδα του νόμου», «Πέρα από τον Παράδεισο»), που κάνει ενδιαφέρον το ανεξάρτητο αμερικάνικο σινεμά, μίλησε για πολλά την επόμενη μέρα στη συνέντευξη Τύπου. «Όχι πάντα, αλλά συχνά, τα πιο πρωτοποριακά πράγματα βρίσκονται στο περιθώριο. Όσον αφορά τον εαυτό μου, βρίσκομαι σίγουρα κάπου στα περιθώρια», είπε ο Τζάρμους. Και είναι αλήθεια ότι ακριβώς σε αυτό το περιθώριο έχει μεγαλουργήσει. Και δεν δίστασε να παραδεχτεί ότι οι επιρροές του είναι στα όρια… κλοπής.
 
«Μάλλον “έκλεψα” πράγματα, μέρη και ιδέες από παντού, αλλά χωρίς αυτό να είναι συνειδητό. Ωστόσο, δεν θεωρώ ότι ο όρος “κλέβω” είναι ο σωστότερος. Δεν υπάρχουν πρωτότυπες ιδέες, αλλά η ομορφιά τους είναι ότι μοιάζουν σαν τα κύματα του ωκεανού: το καθένα συνδέεται με το επόμενο και το προηγούμενο». Μίλησε φυσικά και για το ελληνικό σινεμά. «Ίσως αυτό το νέο κύμα κινηματογράφου που υπάρχει στην Ελλάδα, δηλαδή το να κάνουν οι δημιουργοί ταινίες με χαμηλό προϋπολογισμό, να είναι πράγματι το μέλλον και η καλύτερη κατεύθυνση». Καλά τα είπε, αλλά εδώ χρειάζεται μια μικρή διευκρίνιση.
 
Οι Έλληνες δημιουργοί κάνουν ταινίες, όχι με χαμηλό προϋπολογισμό, αλλά σχεδόν χωρίς καθόλου προϋπολογισμό.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 23:57