18/11/2018 00:52:30

Από την... κούνια στον Ιονέσκο!

Από την... κούνια στον Ιονέσκο! - Media

Μόλις αποφοίτησαν από το Θέατρο Τέχνης, είναι νέοι, έχουν ιδέες και πολλή όρεξη για δουλειά. Ο Κώστας Ανδρικόπουλος, η Υρώ Μακρή και η Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη ανήκουν στη νέα γενιά των ηθοποιών του θεάτρου, ενώ πέρασαν με επιτυχία το πρώτο τους επαγγελματικό... τεστ, ανεβάζοντας την παράσταση «Το Μάθημα» του Ευγένιου Ιονέσκο σε σκηνοθεσία Μάνιας Παπαδημητρίου.
Ο Κώστας, η Υρώ και η Χριστίνα είναι αυτό που λέμε η νέα φουρνιά ηθοποιών. Δεν έχουν πρόβλημα να βουτήξουν στα βαθιά από την αρχή της καριέρας τους και μάλιστα με ένα έργο του Ιονέσκο. Άλλωστε, όπως μας είπε και ο άνδρας της τριάδας, Κώστας Ανδρικόπουλος, «το να ασχοληθείς με το θέατρο είναι από μόνο του μια πρόκληση».

Το μικρόβιο
Μια πρόκληση που αποδέχτηκαν με χαρά και τα τρία παιδιά, έχοντας «κολλήσει» ένα μικρόβιο από το οποίο... δύσκολα ξεκολλάς, το μικρόβιο του θεάτρου. Βέβαια, ο καθένας από τους τρεις ανακάλυψε τον χώρο του θεάτρου με διαφορετικό τρόπο.
Η Υρώ δεν είχε κάποια ουσιαστική επαφή με τον χώρο μέχρι τις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, παρά το γεγονός πως «από μικρή μου άρεσε να... ξεφεύγω από την πραγματικότητα και να πλάθω δικές μου ιστορίες, να παρατηρώ τον κόσμο και την ιδιοσυγκρασία του, να κατασκευάζω ρόλους και γενικότερα να έχω μια ανήσυχη φύση». Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν, η Υρώ ανέφερε πως «έβλεπα πολλές ταινίες, ενώ είχα τη λόξα να... παίζω με τις κούκλες μου μικρή και να φτιάχνω μικρές ιστορίες μέσα από τις ταινίες που έβλεπα και τον κόσμο που παρατηρούσα. Το θέατρο έμοιαζε ιδανικός προορισμός, καθώς είναι ένα μέσο έκφρασης που όλα επιτρέπονται». Η Χριστίνα, ο βενιαμίν της παρέας (μόλις 20 ετών), από την άλλη, προέρχεται από ένα εξ ολοκλήρου καλλιτεχνικό οικογενειακό περιβάλλον, κάτι που την ώθησε να ακολουθήσει κάτι ανάλογο επαγγελματικά. Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όταν έχεις να κάνεις με μια αρτίστικη φαμίλια: «Σίγουρα με επηρέασε η οικογένειά μου. Δεν γίνεται να μην επηρεαστείς όταν έχεις πατέρα μουσικοσυνθέτη, αδερφή σκηνογράφο και αδερφό σκηνοθέτη. Αν και ήθελα να γίνω... μπαλαρίνα, με το θέατρο πάντα είχα μια στενή σχέση και σκεφτόμουν να το επιδιώξω επαγγελματικά». Πάντα, όμως, ως καλλιτέχνις η Χριστίνα έπρεπε να εντυπωσιάσει τον πιο δύσκολο κριτή, τον... πατέρα της. «Ένιωθα αρκετές φορές πως έπρεπε να αποδείξω τις δυνατότητές μου στον πατέρα μου, καθώς ήταν λίγο απαιτητικός, κάτι που είναι δικαιολογημένο για έναν καλλιτέχνη. Βέβαια αυτό είναι πάντα ένα εξτρά κίνητρο για να καλυτερεύεις». Περνώντας στον Κώστα, καταλάβαμε πως είναι λίγο... παιχνιδιάρης ως τύπος, ενώ γνώρισε το θέατρο... χαζεύοντας πρόβες. «Μέχρι τα 18 δεν είχα ασχοληθεί με το θέατρο και προτιμούσα σαν μικρό παιδί να στήνω - σκηνοθετώ μάχες με τα παιχνίδια μου και να φτιάχνω... ψευδοόργανα με ό,τι υλικό περνούσε από το χέρι μου. Όταν πέρασα στο πανεπιστήμιο, γνώρισα μια κοπέλα που είχε γραφτεί στη φοιτητική θεατρική ομάδα και ύστερα από λίγο αποφάσισα πως δεν ήθελα μόνο να παρακολουθώ τις... πρόβες των παραστάσεών τους, αλλά να συμμετέχω σε αυτές». Δεν άργησε να καταπιαστεί και με τη σκηνοθεσία, αλλά, όπως παραδέχθηκε, «οι πρώτες μου απόπειρες ήταν αποτυχημένες, αλλά πάντα κάτι μαθαίνεις από τα λάθη σου».
Σίγουρα το να είσαι ηθοποιός τη σημερόν ημέρα πολλοί το βλέπουν με μισό μάτι. Ωστόσο τα παιδιά συμφωνούν πως δεν το βλέπουν ως κάτι λιγότερο από το κατεξοχήν επάγγελμά τους. «Νομίζω πως πολλοί βλέπουν την ηθοποιία σαν χόμπι, ενώ δεν είναι έτσι», αντιλαμβάνεται η Χριστίνα, με τον Κώστα και την Υρώ να συμπληρώνουν: «Δεν είναι ότι ξαφνικά κάναμε μια θεατρική παράσταση και συμμετείχαμε. Πήγαμε σε δραματική σχολή, σπουδάσαμε και εφοδιαστήκαμε με τις απαραίτητες γνώσεις για να φτάσουμε στο σημείο να λέμε τους εαυτούς μας ηθοποιούς». Η Υρώ το πήγε ένα βήμα παραπέρα και ανέφερε εύστοχα πως όλα είναι θέμα παιδείας. «Το θέμα είναι πώς θα αντιμετωπίζει ένα νέο παιδί τις Τέχνες και τι γνώμη θα διαμορφώσει στη συνέχεια για τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα. Φυσικά πρέπει να υπάρχει και η κατάλληλη ώθηση από γονείς και καθηγητές».

Η Μάνια Παπαδημητρίου
Δεν μπορούσαν και οι τρεις ηθοποιοί να μη μιλήσουν με κολακευτικά σχόλια για τη Μάνια Παπαδημητρίου, η οποία πριν τους σκηνοθετήσει στο «Μάθημα», τους είχε σε... μάθημα ως καθηγήτρια στο τρίτο έτος των σπουδών τους. «Η κ. Παπαδημητρίου είναι σαν μέντορας για εμάς», αναφέρει η Υρώ, με τη Χριστίνα και τον Κώστα να πλέκουν επίσης το εγκώμιο της σκηνοθέτιδος: «Η Μάνια έχει τη μοναδική ικανότητα να χρησιμοποιεί δικά της στοιχεία φόρμας και να εκμεταλλεύεται ακόμα και τα πιο ασήμαντα χαρακτηριστικά πάνω σου και να τα αναδεικνύει με τον δικό της τρόπο. Μπορεί να ψευδίζεις, π.χ., και η Μάνια να βγάλει έναν ρόλο από αυτό»!

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.