17/11/2018 01:37:54

Πλουραλισμός σε παραγωγές, «εξαγωγές» και... γεμάτο ταμείο

Πλουραλισμός σε παραγωγές, «εξαγωγές» και... γεμάτο ταμείο - Media

Η συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο Σωτήρης Χατζάκης ήταν εφ’ όλης της ύλης. Πλαισιωμένος από τους συντελεστές των καλοκαιρινών παραγωγών, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ξεκίνησε με τον μίνι απολογισμό, ο οποίος έχει χαρακτήρα «όχι ανταγωνιστικό και συγκριτικό, αλλά συμπληρωματικό».
Απολογισμός του πρώτου πενταμήνου (με εισιτήρια και εισπράξεις), παραστάσεις που έπονται, σχέδια για καλοκαιρινές παραγωγές – τέσσερις φέτος – και παραγωγές που θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό, χάραξη στρατηγικής, επέκταση, κτηριακή και καλλιτεχνική, δημιουργία υπαίθριας θερινής σκηνής, παραγωγές που θα ταξιδεύουν σε δυσπρόσιτες περιοχές της Ελλάδας, προσέλκυση μεγάλων ονομάτων...
Ας δούμε λοιπόν το Εθνικό σε αριθμούς για την περίοδο 1.9.2013 έως 2.2.2014
> Οι θεατές έφτασαν τους 113.826, σημειώνοντας αύξηση 48,5% (1.9.2012 έως 2.2.2013: 76.603 θεατές).
> Οι εισπράξεις ανέρχονται σε 285.350 ευρώ (υπήρξε και μείωση εξόδων έναντι του αρχικού προϋπολογισμού της τάξεως του 4,17%).
> Ο μέσος όρος της τιμής του εισιτηρίου ήταν 14,13 ευρώ (μείωση 26% έναντι του περσινού μ.ό. που ήταν 19 ευρώ).
>Δόθηκαν επίσης στη δημοσιότητα – ενδεικτικά – τα έσοδα Ιανουαρίου, που ήταν 391.170 ευρώ (έναντι 283.423 ευρώ του Ιανουαρίου 2012).
> Στο Εθνικό απασχολήθηκαν 127 ηθοποιοί σε 11 παραγωγές (Ιανουάριος 2014), απασχολούνται 139 ηθοποιοί σε 13 παραγωγές τον Φεβρουάριο που διανύουμε, και τον Μάρτιο θα ανέβουν στις σκηνές του 123 ηθοποιοί σε 11 παραγωγές.
>Αναλυτικά επίσης από τις αρχές της σεζόν το «Ζ» είδαν 1.381 θεατές (14.423 ευρώ), τους «Θεατές» 1.506 (15.476 ευρώ), την «Γκόλφω» 11.408 (144.132 ευρώ), το «Πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» 6.941 (89.877 ευρώ), τη «Γειτονιά των αγγέλων» 29.121 (366.027 ευρώ), την «Φλαντρώ» 5.681 (56.371 ευρώ) και τον «Φιλάργυρο», που παίζεται ακόμη, έχουν δει μέχρι τώρα 26.353 θεατές (330.486 ευρώ).

Υπαίθρια θερινή σκηνή και Λαζόπουλος
Μια μελέτη του περίφημου Απόστολου Δοξιάδη από το 1938, για τη δημιουργία θερινής σκηνής του Βασιλικού – τότε – Θεάτρου, κάπου στου Φιλιππάπου, ανέσυρε ο κ. Χατζάκης. Πολύ σύντομα – σύμφωνα με τον κ. Χατζάκη – η υπαίθρια σκηνή του Εθνικού θα είναι γεγονός, σε χώρο που θα ανακοινωθεί σύντομα. Ο κ. Χατζάκης θεωρεί αναγκαία την «αφύπνιση» του θεσμού του καλοκαιρινού θεάτρου στην Αθήνα. «Ενισχύει τον πυρήνα της πόλης» τόνισε χαρακτηριστικά. Το πρώτο έργο που θα φιλοξενήσει η σκηνή θα είναι γραμμένο και σκηνοθετημένο από τον Λάκη Λαζόπουλο, που είχε μια πανέξυπνη ιδέα. Με τίτλο «Τω αγνώστω τραγωδώ», η υπόθεση θέλει τους ηθοποιούς του Εθνικού να ανεβάζουν λόγω οικονομικής κρίσης και χαμηλού προϋπολογισμού μια τραγωδία που θα παιχτεί για δέκα χρόνια. Για να επιλέξουν, περνούν από οντισιόν τους βασικούς ήρωες των τραγωδιών του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, οι οποίοι συναντιούνται με τον άγνωστο τραγωδό του σήμερα. Σύμφωνα με τον Λάκη Λαζόπουλο, «η ελάχιστη αποδόμηση του τραγικού είναι σοβαρό όπλο στην κωμωδία, είναι η συνάντηση κωμωδίας και τραγωδίας».
 
Στη γύρα...
Με Αρετούσα την Μαρία Κίτσου (δεν έχει ολοκληρωθεί η διανομή ακόμη), ο Σωτήρης Χατζάκης θα ανεβάσει τον «Ερωτόκριτο» του Βιτσέντζου Κορνάρου – για πρώτη φορά στην ιστορία του Εθνικού Θεάτρου – σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης. Υπάρχει μάλιστα πλάνο – γίνονται επαφές με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ – η παράσταση του Εθνικού σε συνδυασμό με ομάδα Κρητών επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται πάνω στη μεσογειακή διατροφή να ταξιδέψουν ανά τον κόσμο, προωθώντας την εικόνα της Ελλάδας. Για τον «Ερωτόκριτο», ωστόσο, ο κ. Χατζάκης έχει αποστείλει αίτημα στο Ελληνικό Φεστιβάλ ώστε να παρουσιαστεί και στην Επίδαυρο. Επίσης έχει ήδη δρομολογηθεί η παρουσίαση της παράστασης «Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη» με τον Περικλή Μουστάκη σε δυσπρόσιτα μέρη και νησιά της Ελλάδας (κάτι που σχεδιάζεται να έχει μόνιμη βάση, με το σκεπτικό το Εθνικό να αποκτήσει πανελλαδικό χαρακτήρα και να μην περιμένει να έρθουν πούλμαν από διάφορα μέρη της χώρας στις αθηναϊκές σκηνές του).
Επίσης, βρέθηκε η φόρμα συνεργασίας με το Πίκολο Τεάτρο σε ό,τι αφορά την «Οδύσσεια» του Ουίλσον, η οποία θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο θέατρο «Τζόρτζιο Στρέλερ» για 25 παραστάσεις, ενώ και το «Βιτριόλι» του Γιάννη Μαυριτσάκη θα παιχτεί (7-19 Ιουλίου 2014) στο Φεστιβάλ της Αβινιόν. Γίνονται μάλιστα σκέψεις να ταξιδέψει και η «Φλαντρώ» σε θέατρα του εξωτερικού.

Πριν από το καλοκαίρι, η άνοιξη...
Πρόβες, πρόβες, πρόβες... Στις 4 Απριλίου αναμένεται η «Τρελή του Σαγιό», στα τέλη Απριλίου το «Δεκαήμερο του Βοκάκιου» και ο «Μεφίστο» στην εκδοχή της Αριάν Μνουσκίν. Έχει ξεκινήσει η προετοιμασία του «Κέικ» που σκηνοθετεί ο Πέτρος Φιλιππίδης, ενώ στη φάση της ανάγνωσης και της διανομής είναι η «Αποβάθρα» που, ως συμπαραγωγή στο πλαίσιο του «Ελλάς - Γαλλία Συμμαχία», θα παρουσιαστεί και στη Γαλλία τον επόμενο Νοέμβριο. Τέλος, γίνονται σκέψεις για επιπλέον παράταση για τον «Φιλάργυρο», ακόμη και σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με το «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» στην Κεντρική Σκηνή. Γίνονται επίσης σκέψεις για την ανεύρεση μίας ακόμη αίθουσας που θα φιλοξενήσει παραγωγή του Εθνικού, καθώς, όπως υπογράμμισε ο κ. Χατζάκης, «δεν χωράμε και είναι αμαρτία να κατεβαίνει μια παράσταση όταν πάει καλά».

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.