18/08/2019 19:26:34

Δύο ημέρες στη Νέα Υόρκη

Δύο ημέρες στη Νέα Υόρκη  - Media
 

Σκηνοθεσία: Ζιλί Ντελπί
Πρωταγωνιστούν: Ζιλί Ντελπί, Κρις Ροκ, Αλμπέρ Ντελπί
 
Όπως υποδεικνύει ο τίτλος του, το «Δύο ημέρες στη Νέα Υόρκη» της Ζιλί Ντελπί δεν είναι παρά μια συνέχεια των περιπετειών της Μαριόν, της ηρωίδας που γνωρίσαμε με το «Δύο ημέρες στο Παρίσι».
 
Η Ντελπί μάλλον δεν έκρυψε ποτέ την επιρροή της από την αντίστοιχη κινηματογραφική μυθολογία του Λινκλέιτερ («Πριν το ξημέρωμα / ηλιοβασίλεμα / μεσάνυχτα»), στην οποία υπήρξε πρωταγωνίστρια, αλλά η δική της δημιουργία δεν ακολουθεί κατά πόδας την ιστορία του ίδιου ζευγαριού: στο πλευρό της Μαριόν, που υποδύεται η ίδια η Ντελπί, τώρα βρίσκεται ο Κρις Ροκ αντί του Άνταμ Γκόλντμπεργκ. Κατά τ’άλλα, η κάπως νευρωτική ηρωίδα είναι πάντοτε φωτογράφος, και η ταινία την πετυχαίνει στην προετοιμασία μιας φιλόδοξης έκθεσης. Το κωμικό κοκτέιλ θα ενισχυθεί σημαντικά από την άφιξη της οικογένειας της Μαριόν και το αναμενόμενο πολιτισμικό σοκ της συνάντησης με τη νεοϋορκέζικη κουλτούρα.
 
Η σύγκρουση, πέρα από προβλέψιμη, εκμεταλλεύεται τα γνωστά στερεότυπα της σνομπ, και χοντροκομμένης μέσα στο φινετσάτο περιτύλιγμά της, συμπεριφοράς των Γάλλων. Το «Δύο ημέρες στη Νέα Υόρκη» αποφασίζει να ξοδέψει αρκετό χρόνο προς μια αρκετά φολκλόρ κατεύθυνση, ή απλούστατα στο αναμάσημα των κλισέ που μπορεί να προσφέρει κάθε χαρακτήρας. Δεν πρόκειται για κάποια έξαρση πρωτοτυπίας, αλλά ακόμα κι έτσι η Ντελπί τα καταφέρνει συμπαθητικά, ιδίως με την πολύτιμη συμπαράσταση του Κρις Ροκ. Τελικά το μίγμα του «Δύο ημέρες στη Νέα Υόρκη», προσπαθώντας να βρει την θέση του ανάμεσα στην ηθελημένη ελαφρότητα α λα Γούντι Άλεν και στην αναζήτηση της ωριμότητας α λα Λινκλέιτερ, μπορεί να μην φτάνει κανένα από τα δύο βασικά σημεία αναφοράς του, αλλά πιθανότατα θα πάρει με το μέρος του τον θεατή. Από μια πιθανή συνέχεια, θα ζητούσαμε από τη Ντελπί να σκάψει βαθύτερα σε μια πιο προσωπική, αυτοβιογραφική φλέβα. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.