search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 15:39
MENU CLOSE

Τα τρένα που φύγαν με…Siemens μας δείρανε

03.07.2010 21:03
Τα τρένα που φύγαν με...Siemens μας δείρανε  - Media

Σε αρένα για ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ των υπουργών Μεταφορών της Ν.Δ. έχει μετατραπεί το… αμαξοστάσιο του ΟΣΕ και κατ’ επέκταση η εξεταστική επιτροπή για τη Siemens με αφορμή τις αποκαλύψεις που γίνονται για τους λόγους χρεοκοπίας του Οργανισμού.

Σε αρένα για ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ των υπουργών Μεταφορών της Ν.Δ. έχει μετατραπεί το… αμαξοστάσιο του ΟΣΕ και κατ’ επέκταση η εξεταστική επιτροπή για τη Siemens με αφορμή τις αποκαλύψεις που γίνονται για τους λόγους χρεοκοπίας του Οργανισμού.

Μετά τις αποκαλυπτικές καταθέσεις στελεχών του ΟΣΕ, που με στοιχεία απέδειξαν ότι είχαν εγκαίρως χτυπήσει τον κώδωνα του κινδύνου μέχρι και στο γραφείο του Καραμανλή, οι ευθύνες αγγίζουν πλέον ανοικτά τους πολιτικούς προϊστάμενους του υπουργείου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δυο στελέχη του ΟΣΕ, ο πρώην αναπληρωτής διευθυντής Συστημάτων Ασφαλείας Μάνος Παναγιώτου καθώς και ο Δημήτρης Καραπάνος στο παρελθόν ήταν στελέχη της ΔΑΚΕ και έπεσαν σε δυσμένεια μετά τις καταγγελίες που έκαναν στο Μέγαρο Μαξίμου.

Από τις καταθέσεις των στελεχών του ΟΣΕ στοχοποιήθηκε ο ξάδερφος και συνεργάτης του τέως πρωθυπουργού Μιχάλης Λιάπης αφού υποστήριξαν ότι είχε πλήρη εικόνα των προβλημάτων του Οργανισμού. Δηλαδή γνώριζε τα πάντα για τις συμβάσεις ανάμεσα στον ΟΣΕ και τη Siemens, για τις ποινικές ρήτρες σε περίπτωση καθυστερήσεων και παράδοσης προβληματικού υλικού, οι οποίες δεν ενεργοποιήθηκαν ποτέ, με αποτέλεσμα να χαθούν εκατοντάδες εκατομμύρια, αλλά και για όλες τις υποχρεώσεις που αναλάμβανε η εταιρεία προς τον ΟΣΕ.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε από τους μάρτυρες στη σύμβαση για την επέκταση του προαστιακού, καθώς επίσης και στη σύμβαση για την προμήθεια ηλεκτραμαξών. Έπειτα απ’ αυτήν την εξέλιξη, από το περιβάλλον του Λιάπη υπήρξε επικοινωνιακή αντεπίθεση προς τον αντικαταστάτη του, τον Κωστή Χατζηδάκη, επιρρίπτοντας ευθύνες ιδιαίτερα στο κομμάτι που αφορά την επέκταση του προαστιακού.

Έτσι, με επιστολή του προς την εξεταστική επιτροπή, ο Χατζηδάκης διευκρινίζει την εμπλοκή του στα θέματα του υπουργείου σε σχέση με τη Siemens και στην πραγματικότητα επιρρίπτει κι αυτός τις ευθύνες στον Λιάπη. Στην επιστολή του αναφέρει συγκεκριμένα:

● «Ούτε γνωρίζω ούτε έχω μιλήσει στο τηλέφωνο με τον Μιχάλη Χριστοφοράκο».

● «Όταν ορίστηκα υπουργός Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2007, το σκάνδαλο της Siemens είχε αποκαλυφθεί διεθνώς και το γραφείο Debevoise and Plimpton είχε ήδη αρχίσει τον έλεγχο».

● «Ούτε εγώ ούτε εποπτευόμενοι από το υπουργείο Μεταφορών οργανισμοί υπέγραψαν κατά τη διάρκεια της θητείας μου οποιαδήποτε σύμβαση με τη Siemens».

Αναφερόμενος στη συνέχεια σε όλα τα έργα που έτρεχαν κατά την υπουργία του, μεταξύ άλλων λέει:

«Σύμβαση Προαστιακού Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες με αναδόχους την Άκτωρ – ΤΕΡΝΑ – Siemens. Η σύμβαση υπεγράφη το 2005. Όταν πήγα στο υπουργείο, βρήκα το έργο σε εξέλιξη με το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η προσφυγή Καραπάνου για το θέμα τέθηκε, λίγους μήνες από τότε που ανέλαβα, στο αρχείο από τη Δικαιοσύνη.

Μνημόνιο με τον Δήμο Αγίων Αναργύρων και τον Δήμο Αθηναίων. Πέραν του ότι πρόκειται για Μνημόνιο, το οποίο μάλιστα δεν έχει εκτελεστεί, και όχι για σύμβαση, σημειώνω κατηγορηματικά ότι το Μνημόνιο αφορά σε τμήμα του δικτύου Τρεις Γέφυρες – ΣΚΑ, που δεν εκτελείται από τη Siemens, αλλά έχει ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Alstom.Το δε Μνημόνιο με τον Δήμο Αθηναίων, το οποίο προφανώς δεν έχει τίποτα μεμπτό, δεν υπεγράφη από μένα, αλλά από άλλον υπουργό».

Και συμπληρώνει: «Επιπρόσθετα, για να αντιληφθείτε τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκα το θέμα της Siemens, θέλω να σημειώσω δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα:

● Πρώτον, βαγόνια Desiro. Στο τέλος του 2007, μετά από δική μου κατεύθυνση, ο ΟΣΕ δεν άσκησε το δικαίωμα προαίρεσης για παράταση της ενοικίασης των βαγονιών DESIRO για έξι ακόμα μήνες. Έτσι, η σύμβαση αυτή διεκόπη μόλις σχεδόν ανέλαβα υπουργός. Με πρωτοβουλία μου ο ΟΣΕ επανασχέδιασε το σύνολο των δρομολογίων, έτσι ώστε να καλύψει οριστικά το πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

● Δεύτερον, GSM-R, ραδιοκάλυψη συρμών. Μετά την κατακύρωση της σύμβασης το 2006 στη Siemens για το GSM-R1, ο διαγωνισμός για το GSM-R2, στον οποίο υποψήφια ήταν πάλι η Siemens, σταμάτησε επί θητείας μου. Με δική μου κατεύθυνση το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ σταμάτησε τη διαδικασία αυτή.

Η ΜΑΥΟ στο προσκήνιο

Εν τω μεταξύ μέσα από την εξεταστική επιτροπή αναβιώνει μια παλιά βεντέτα. Αυτή της υπόθεσης MAYO, που έφερε τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τον Κώστα Λαλιώτη στα δικαστήρια. Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παντελής Οικονόμου ζήτησε να αποσταλεί επιστολή προς τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία «η επιτροπή θα ζητά την κίνηση από και προς τον λογαριασμό της MAYO».

Μάλιστα ο Οικονόμου ανέφερε συγκεκριμένο αριθμό λογαριασμού (51733297) στην Εθνική Τράπεζα και στο κατάστημα Κολωνακίου, προς τον οποίο έχουν εντοπιστεί πέντε εμβάσματα από τον λογαριασμό της MAYO την περίοδο από 7 Ιουνίου 1989 έως και 21 Νοεμβρίου 1990. Ζήτησε μάλιστα το σχετικό αίτημα να τεθεί και στην ανακρίτρια της υπόθεσης κ. Νικολακέα προκειμένου να υπάρξει και δικαστική συνδρομή.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 15:39