Σ’ αυτό το βιβλίο επιχειρείται η εξιστόριση της όπερας στην Ευρώπη κατά τον 1 7ο αιώνα. Ιδιαίτερα κατά τον 1 7ο αιώνα, η όπερα συνδέεται έμμεσα με την αντιπαράθεση μεταξύ Καθολικών και Προτεσταντών, άμεσα όμως με τους αυλικούς ευγενείς και την άρχουσα ιδεολογία της μοναρχίας. Η όπερα, ως σύνθετη μουσική φόρμα, σχετίζεται με πολλούς τομείς της τέχνης: οι απαρχές της πιθανόν να διαπνέονταν από το ιδεώδες
Νικόλαος Αθ. Μάμαλης
Εκδόσεις: Gutenberg
Σελ.: 492
Σ’ αυτό το βιβλίο επιχειρείται η εξιστόριση της όπερας στην Ευρώπη κατά τον 1 7ο αιώνα. Ιδιαίτερα κατά τον 1 7ο αιώνα, η όπερα συνδέεται έμμεσα με την αντιπαράθεση μεταξύ Καθολικών και Προτεσταντών, άμεσα όμως με τους αυλικούς ευγενείς και την άρχουσα ιδεολογία της μοναρχίας. Η όπερα, ως σύνθετη μουσική φόρμα, σχετίζεται με πολλούς τομείς της τέχνης: οι απαρχές της πιθανόν να διαπνέονταν από το ιδεώδες
της αρχαίας τραγωδίας, το αδόμενο δράμα όμως στηρίχτηκε στις νεότερες προσαρμογές των αρχαίων και λατινικών κειμένων, των αρχαίων μύθων, των επικών ποιημάτων, των φιλοσοφικών γραπτών, ακόμη και στη νεότερη ζωγραφική, σε γκραβούρες και άλλα καλλιτεχνή ματα που έλκουν το περιεχόμενό τους από την αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη, και τα οποία απέληξαν θεμέλια του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Ξενοφών Μπρουντζάκης