ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 14:46
MENU CLOSE

Εικονικά τα οφέλη από πιθανή μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση

04.06.2013 13:44

Όλα δείχνουν πως κανένας φόρος που έχει επιβληθεί δεν θα καταργηθεί ενώ αντίθετα εάν και εφόσον ληφθεί μια τέτοια απόφαση για «επικοινωνιακούς» λόγους, ο φόρος θα πρέπει να αντικατασταθεί με άλλον, τουλάχιστον ισοδύναμο.

Το θέμα ετέθη κατά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον αρμόδιο για φορολογικά και τελωνειακά θέματα επίτροπο Αλγκρίδας Σεμέτα, χωρίς ωστόσο άμεσο αποτέλεσμα.

Ερωτηθείς σχετικά, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας αρνήθηκε να απαντήσει, ο δε κ. Σεμέτα σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα, επέμεινε πως η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει μια συστηματική εξέταση για τα περιθώρια μείωσης του φόρου.  Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη πως η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση που ζητά η Ελλάδα δεν είναι η καλύτερη επιλογή για να αντιμετωπίσει τα προβλήματά της.

Η αναφορά αυτή ερμηνεύεται πως η γνωστή πολιτική της «λιτότητας» και της σκληρής φορολόγησης, πολιτική της τρόικας και του Βερολίνου δεν έχει αλλάξει παρά τις φωνές «διαμαρτυρίας» εντός της Ε.Ε.

Όλα δείχνουν επίσης πως κανένας φόρος που έχει επιβληθεί δεν θα καταργηθεί ενώ αντίθετα εάν και εφόσον ληφθεί μια τέτοια απόφαση για «επικοινωνιακούς» λόγους, ο φόρος θα πρέπει να αντικατασταθεί με άλλον -τουλάχιστον ισοδύναμο- ώστε η κυβέρνηση να συνεχίσει να δηλώνει εικονικά «πρωτογενή πλεονάσματα».

Η κυβέρνηση φέρεται να έχει επενδύσει ιδιαίτερα στην «επικοινωνία» των πρωτογενών πλεονασμάτων, ενώ την ίδια ώρα το κράτος χρωστά άνω των 7,5 δις σε ληξιπρόθεσμα χρέη.

Παράλληλα παρά τις εικασίες πως μια πιθανή μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση, άρα και τα κρατικά έσοδα, πολλοί αμφιβάλλουν πως η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση θα περάσει στον καταναλωτή.

Υπάρχουν αρκετοί που θεωρούν ότι πολλοί επιχειρηματίες θα θελήσουν να οικειοποιηθούν τη μείωση με την αιτιολογία πως όλο αυτό το διάστημα είχαν περιορίζει τα κέρδη τους.

Σε κάθε περίπτωση είτε μειωθεί ο ΦΠΑ στην εστίαση είτε όχι, τα οφέλη που μπορεί να δει ο ίδιος ο καταναλωτής παραμένουν ισχνά ή εντελώς ανύπαρκτα.
 

ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 14:44
Exit mobile version