ΚΥΡΙΑΚΗ 28.04.2024 17:21

Βρετανία: Ανακαλύφθηκε νέο είδος δεινοσαύρου (photos/videos)

16.06.2023 12:58
dinosavros_1606_1460-820_new
credit: Twitter/@PaleoStu

Σε νέο είδος δεινοσαύρου ανήκουν τα απολιθωμένα οστά που βρέθηκαν στη Νήσο Γουάιτ και οι επιστήμονες του έδωσαν το όνομα Vectipelta barretti, για να τιμήσουν τον καθηγητή παλαιοντολογίας Πολ Μπάρετ, του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου.

Αυτό το νέο είδος ανήκει σε μια οικογένεια φυτοφάγων δεινοσαύρων, που είναι γνωστοί ως αγκυλόσαυροι και τα απολιθωμένα οστά βρέθηκαν στη δεκαετία του 1980 στον γεωλογικό σχηματισμό Γουέσεξ της Νήσου Γουάιτ, που χρονολογείται πριν από 145 εκατομμύρια έτη.

credit: The Trustees of the Natural History Museum, London

Η ανάλυση του σκελετού οδήγησε τους επιστήμονες στο συμπέρασμα ότι έχουν μπροστά τους ένα νέο είδος δεινοσαύρου. Ο συγκεκριμένος είναι ο δεύτερος δεινόσαυρος με προστατευτικές φολίδες που βρέθηκε στο νησί – είχε προηγηθεί η ανακάλυψη του Polacanthus foxii, το 1865. Ο Vectipelta barretti διαφέρει από τον συγγενή Polacanthus foxii ως προς τον λαιμό και τα οστά της πλάτης. Τα δύο είδη είχαν επίσης διαφορετικές πυελικές δομές και άλλη θωράκιση.

«Είμαι ενθουσιασμένος για την αναγνώριση που μου έγινε», δήλωσε ο καθηγητής Μπάρετ, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των αναλύσεων των απολιθωμένων οστών, που δημοσιεύθηκαν στο Journal of Systematic Palaeontology.

Η εκ των συντακτών της ανάλυσης, Δρ. Σουζάνα Μέιντμεντ, ερευνήτρια του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, δήλωσε στο Radio 4 του BBC ότι όταν ανακαλύφθηκαν τα οστά, στη δεκαετία του 1980, όλοι πίστευαν ότι ήταν το ίδιο είδος με εκείνα που είχαν βρεθεί τον 19ο αιώνα στο νησί. «Τώρα όμως έχουμε διαπιστώσει ότι είναι ένα διαφορετικό είδος από τον Polacanthus, ένα νέο είδος. Υπάρχουν διαφορές στην πυελική δομή και στη θωράκιση. Είμαστε σίγουροι ότι πρόκειται για εντελώς διαφορετικό ζώο», πρόσθεσε.

Μάλιστα το νέο είδος που ανακαλύφθηκε στη Νήσο Γουάιτ είναι συγγενές με ένα είδος αγκυλόσαυρου που έχει εντοπιστεί στην Κίνα. Κι αυτό οδηγεί τους επιστήμονες στο συμπέρασμα ότι οι δεινόσαυροι κινούνταν με ευκολία από την Ασία στη Ευρώπη στην πρώιμη Κρητιδική περίοδο.