Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Τη δική του εκδοχή για το έργο, «Μήδεια» παρουσίασε στην Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ και προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις γιατί επέλεξε μια σκηνή την οποία «κοσμούν» σκουπίδια.
Μετά τις «Σφήκες» που διασκεύασε η Λένα Κιτσοπούλου και «ανέβηκε» στην Επίδαυρο προκαλώντας εξίσου μεγάλες αντιδράσεις η διασκευή του Φρανκ Κάστορφ για τη «Μήδεια». Για κάποιους μάλιστα αποτέλεσε το κερασάκι στην τούρτα.
Η παράσταση παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 21 και 22 Ιουλίου με πρωταγωνιστές τους: Μαρία Ναυπλιώτου, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Σοφία Κόκκαλη, Αγγελική Παπούλια, Νίκο Ψαρρά, Αινεία Τσαμάτη και Νικόλα Χανακούλα.
Το hashtag #Eπίδαυρος ανέβηκε αρκετά γρήγορα στις πρώτες θέσεις στο twitter.
Ο ίδιος ο σκηνοθέτης φαίνεται να είχε προβλέψει πάντως αυτές τις αντιδράσεις. Στο κείμενό του υπήρχε υπό μορφή αυτοσαρκασμού: «Έχει μείνει κανείς θεατής ή έφυγαν όλοι;» ρωτούσε με νόημα ο ηθοποιός, Νίκος Ψαρράς.
Πέντε διαφορετικές Μήδειες επέλεξε να παρουσιάσει ο Κάστορφ στην Επίδαυρο. Εκτός από το κείμενο του Ευριπίδη υπήχαν αναφορές κειμένων του Χάινερ Μύλλερ και ποιημάτων του Ρεμπώ, επιχείρησε να καυτηριάζει την πατριαρχία, τον καπιταλισμό, τον ιμπεριαλισμό, την κλιματική κρίση αλλά και το προσφυγικό μεταξύ άλλων.
Οι Μήδειές του ήταν θύματα και θύτες ταυτόχρονα, όπως άλλωστε και η πρωταγωνίστρια της αρχαίας τραγωδίας. Αντιπροσωπεύουν τους καταπιεσμένους λαούς του σήμερα που προσπαθούν μάταια να επιβιώσουν με την εξέγερση να μοιάζει πλέον ως η μοναδική διέξοδος.
«Γνώρισα πέντε γυναίκες και αισθάνθηκα τη λανθάνουσα απειλή: ποια θα παίξει τη Μήδεια; Όλες θα παίξουν τη Μήδεια», είχε εξηγήσει εξάλλου ο Φρανκ Κάστορφ. «Σε κάθε γυναίκα υπάρχει η δυνατότητα μιας Μήδειας, γιατί κάθε γυναίκα, κάθε άνθρωπος ερμηνεύει διαφορετικά και τελικά καταλαβαίνει αλλιώς αυτόν το ρόλο».
Κατά γενική ομολογία πάντως οι ερμηνείες των πέντε γυναικών – πρωταγωνιστριών της παράστασης ήταν εξαιρετικές, δουλεμένες, πειθαρχημένες.
Η μουσική επένδυση του έργου συμπεριελάμβανε από Τζιμ Μόρισον και Ντέμη Ρούσσο μέχρι Αρλέτα.
Διαβάστε επίσης:
«Το ρόδο είναι ρόδο», της Κατερίνας Λούβαρη-Φασόη
«Βατράχια»: Μια κωμωδία με DNA τραγωδίας
Ισλανδία: Καρέ καρέ η κατάρρευση κρατήρα ηφαιστείου – Εντυπωσιακό βίντεο
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.