ΤΕΤΑΡΤΗ 24.09.2025 12:24
MENU CLOSE

Restart στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων: Έρχεται Ψηφιακή πλατφόρμα για τα παράπονα των δυσαρεστημένων ασθενών

25.06.2024 06:10

Δυσαρεστημένοι και απογοητευμένοι δηλώνουν οι Έλληνες ασθενείς με τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στο ΕΣΥ, όπως οι χρόνοι αναμονής για εξετάσεις και θεραπείες, θέματα συμπεριφοράς και επικοινωνίας με γιατρούς, νοσηλευτές και άλλους εργαζομένους αλλά και προβλήματα λειτουργίας των κλινικών, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέγουν τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας. 

Για το λόγο αυτό το υπουργείο Υγείας θα προσπαθήσει να κάνει μια επανεκκίνηση, ένα restart, στο θεσμό των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, αναβαθμίζοντας τα ψηφιακά, όπου ο πολίτης εύκολα και γρηγορά από το κινητό του, θα απαντά σ’ ένα ερωτηματολόγιο, αναφορικά με την εμπειρία της νοσηλείας του μέσα στο ΕΣΥ. 

Με τον τρόπο αυτό ο ασθενής θα αξιολογεί την συμπεριφορά γιατρών, νοσηλευτών και όλων των εργαζομένων που συναντά μέσα στα νοσοκομεία, τους χρόνους αναμονής για τις εξετάσεις και τις θεραπείες του, άλλα και τις ελλείψεις που έχει η κάθε κλινική όπου έχει νοσηλευτεί

Συγκεκριμένα ο νοσηλευόμενος ή ο φροντιστής του, θα καταθέτει την εμπειρία του σε μια ψηφιακή πλατφόρμα, όπου θα είναι συνδεδεμένα όλα τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας του ΕΣΥ. Σε αυτή την πλατφόρμα θα καταλήγουν όλες οι καταγγελίες, οι αναφορές, τα παράπονα άλλα και οι ευχαριστήριες επιστολές των ασθενών. 

Με αυτόν τον ηλεκτρονικό τρόπο η ηγεσία του υπουργείου Υγείας θα έχει εικόνα σε πραγματικό χρόνος για το τι συμβαίνει σε όλα νοσοκομεία, τις κλινικές, τα Κέντρα Υγείας και τις υγειονομικές δομές  του ΕΣΥ. Έτσι θα έχει τη  δυνατότητα άμεσης παρέμβασης στα κακώς κείμενα. Επίσης με βάση αυτές οι πολύτιμες πληροφορίες θα χαράσσει τις πολιτικές υγείας που έχει ανάγκη η κάθε περιοχή ξεχωριστά.

Φυσικά πρόκειται για ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, καθώς η διαδικασία δεν είναι καινούργια, εάν εξαιρέσουμε την ψηφιακή πλατφόρμα.

Ένας άγνωστος θεσμός 27 ετών που υπολειτουργεί 

Θυμίζουμε ότι γραφεία παραπόνων υπήρχαν από το 1997, αργότερα ονομάστηκαν Γραφεία Επικοινωνία με τον Πολίτη και το 2016 «βαφτίστηκαν» Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Λήπτων/τριων Υπηρεσιών Υγείας, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει ευρεία γνωστά.

Παρ΄ όλα αυτά κάθε χρόνο περισσότεροι από 20.000 καταγγελίες ή απλές επιστολές ευχαριστίας φτάνουν σε αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Υγείας.

 Εάν όμως αναλογιστεί κανείς, ότι επισκέπτονται το ΕΣΥ πάνω από 2 εκατομμύρια ασθενείς το χρόνο, αυτές οι καταγγελίες είναι …σταγόνα στον ωκεανό.

Τι κατήγγειλαν οι πολίτες το 2021 και 2022

Εως σήμερα το υπουργείο Υγείας έχει διαθέσιμα τα στοιχεία για το 2021 και 2022. Μια καθυστέρηση, που σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υγείας, ευελπιστούν να εξαλειφθεί όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας παραπόνων που αναμένεται έως το τέλος του χρόνου.

Αναλυτικά το 2021 κατατέθηκαν συνολικά 6.569 καταγγελίες, 12.372 αιτήματα, αλλά και 2.816 ευχαριστήριες επιστολές. 

Το 41,17% των καταγγελιών του 2021 αφορούσαν θέματα συμπεριφοράς ή επικοινωνίας των ασθενών με το προσωπικό των νοσοκομείων και κυρίως το θέμα της ελλιπούς πληροφόρησης και της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (24,91%) που είχαν.

Έγιναν 1.711 καταγγελίες για προβληματική τηλεφωνική εξυπηρέτηση. Επίσης έγιναν 507 καταγγελίες για ανάρμοστη και αντιδεοντολογική συμπεριφορά ιατρών, 252 για κακή συμπεριφορά νοσηλευτών και 264 που αφορούσαν το λοιπό προσωπικό. 

Το 2022 κατατέθηκαν 6.099 καταγγελίες, 11.031 αιτήματα καθώς και 2.652 ευχαριστήριες επιστολές. 

Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι ασθενείς αφορούσαν ξανά θέματα συμπεριφοράς / επικοινωνίας στις δομές υγείας, όπως η ελλιπής πληροφόρηση και η ανεπαρκής τηλεφωνική εξυπηρέτηση (22,91%). Αξιοσημείωτα και δυστυχώς υψηλότερα σε σχέση με το 2021 παραμένουν:

  • τα παράπονα για ελλιπή λειτουργία των Κλινικών ή Τμημάτων των νοσοκομείων (16,83% έναντι 15,56%) 
  • οι καταγγελίες για μεγάλους χρόνους αναμονής (13,69% έναντι 8,56% που ήταν το 2021). 

Ωστόσο, καταγράφεται μείωση των καταγγελιών για αντιδεοντολογική/ανάρμοστη συμπεριφορά του προσωπικού (11,08% έναντι 13,63% που ήταν το αμέσως προηγούμενο έτος). 

Οι δύο προτεραιότητες του υπουργείου

Η ενίσχυση του πλαισίου προστασίας των δικαιωμάτων των πολιτών και η άμεση διασύνδεση των Γραφείων με τη διαδικασία αξιολόγησης του ΕΣΥ, έχουν τεθεί σε προτεραιότητα από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας μέσα στο καλοκαίρι. 

Έμφαση επίσης θα  δοθεί στην εκπαίδευση του προσωπικού των Γραφείων και κάθε άλλου εμπλεκόμενου τμήματος σε θέματα ποιότητας, με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους και την ομαλή ενσωμάτωση των οδηγιών.

Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν όλες οι εφαρμογές της τεχνολογίας για τη real-time συλλογή δεδομένων, την ομοιόμορφη συγκέντρωση και αξιοποίησή τους και τελικά για την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Το restart των  Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας αναμένεται να είναι ένας πολύτιμος σύμβουλος για την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, που θα παρέχει πληροφορίες μέσα από τα μάτια των ίδιων των ασθενών, αρκεί φυσικά να μην μείνει στα χαρτιά και αυτή τη φορά…

Διαβάστε επίσης:

«Καμπανάκι» Ψαλτοπούλου για 35 γενόσημα φάρμακα στην Ελλάδα – «Κρίθηκαν ακατάλληλα»

Σύρος: Κλείνει η Παθολογική και η Καρδιολογική κλινική εν μέσω τουριστικής περιόδου – Μόνος τρόπος νοσηλείας οι αεροδιακομιδές προς Αθήνα

Πεπόνι: Τα 7 οφέλη για την υγεία

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.09.2025 12:23
Exit mobile version