ΤΡΙΤΗ 08.07.2025 23:55
MENU CLOSE

Παγκόσμια αγορά διαφήμισης: Οι εμπορικοί δασμοί Τραμπ αλλάζουν τις προβλέψεις για το 2025

28.03.2025 09:33

Οι ρυθμοί της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης αναμένεται να επιβραδυνθούν σε σύγκριση με τις προβλέψεις του 2024. Η αγορά κινείται με ανάπτυξη 6,7% φέτος για να ανέλθει σε 1,15 τρισ. δολάρια (1,07 τρισ. ευρώ), ωστόσο είναι  υποβαθμισμένη κατά σχεδόν μια ποσοστιαία μονάδα.

«Η παγκόσμια αγορά διαφημίσεων αντιμετωπίζει αυξανόμενη αβεβαιότητα, καθώς οι εμπορικοί δασμοί, η οικονομική στασιμότητα και οι αυστηρότεροι κανονισμοί διαταράσσουν βασικούς τομείς , οδηγώντας μας σε μείωση των προοπτικών ανάπτυξης κατά 20 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα δύο χρόνια», αναφέρει μεταξύ άλλων ο διευθυντής Data, Intelligence & Forecasting, της WARC, και συγγραφέας της έκθεσης, Τζέιμς Μακντόναλντ. 

Η κυβέρνηση Τραμπ εξακολουθεί να σκοπεύει να εισαγάγει νέους αμοιβαίους δασμούς με όλους τους εμπορικούς εταίρους στις 2 Απριλίου, πέραν της αύξησης 20% που έχει ήδη επιβληθεί στην Κίνα και παρόμοια τιμωρητικά μέτρα που εκκρεμούν για τον Καναδά και το Μεξικό.

Αυτό παίζει ρόλο σε ένα πιο σοβαρό σενάριο το οποίο, όταν διαμορφωθεί, ισοδυναμεί με υποβάθμιση 0,8 % στην αύξηση της διαφήμισης σε σύγκριση με το βασικό σενάριο του WARC, με επιπλέον «κόστος» 9,5 δισ. δολαρίων.

Στη βιομηχανία των ΜΜΕ ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός, ιδίως στον τομέα της παραδοσιακής τηλεόρασης και σε μικρότερο αλλά εξίσου σημαντικό βαθμό στις εκδόσεις. Στον αντίποδα ανθεκτικότητα φαίνεται να δείχνουν, σύμφωνα με την έρευνα, στη νέα παγκόσμια διαφημιστική πρόκληση οι κολοσσοί ψηφιακής τεχνολογίας Alphabet, Amazon, Meta.

Διαβάστε επίσης:

Τι θα δείτε στον Κάλχα της Παρασκευής

Sky Βρετανίας: Μπαίνει «κόφτης» στον όμιλο MΜΕ – Θα καταργήσει 2.000 θέσεις εργασίας

Ισχυρές οι συνήθειες στην κορυφή της τηλεθέασης και την Τετάρτη (26/3)

ΤΡΙΤΗ 08.07.2025 23:52
Exit mobile version