Polo: Η ιστορία του αγαπημένου μικρού της Volkswagen - Από την 1η μέχρι την 6η γενιά
Την άνοιξη του 1975, το μικρό αυτοκίνητο με τις χαρακτηριστικές γωνίες έκανε την εμφάνισή του ως συνέχεια των Passat (1973) και Golf (1974).
Με μήκος μόλις 3,50 μέτρα, προσέφερε χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η αρχική έκδοση του Polo κατασκευάστηκε έως το 1978, ενώ η ανανεωμένη εκδοχή του συνέχισε μέχρι το 1981. Συνολικά κατασκευάστηκαν περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια οχήματα.
Τον Σεπτέμβριο του 1981, η Volkswagen παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Polo, με πλήρως ανασχεδιασμένο αμάξωμα και μήκος αυξημένο στα 3,66 μέτρα. Το Polo με την τετραγωνισμένη «ουρά» ήταν ένα δίπορτο μικρό stationwagon, που προσέφερε γενναιόδωρους χώρους. Μόλις έναν χρόνο αργότερα, ακολούθησε μια fastbackcoupé έκδοση με ισχυρότερους βενζινοκινητήρες. Το Coupé GT40 λανσαρίστηκε το 1987 ως μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, το οποίο αποτέλεσε την πιο ισχυρή εκδοχή του μέχρι τότε, με απόδοση 115 ίππων. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνισή του και ο πιο οικονομικός κινητήρας της γκάμας. Ο μικρότερος diesel με ισχύ 45 ίππους. Η δεύτερη γενιά του Polo παρέμεινε στην παραγωγή για 13 χρόνια, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Η τρίτη γενιά είχε νέο αμάξωμα, πλαίσιο και κινητήρες. Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις προσέφεραν βελτιωμένους χώρους, ενώ σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Από το 1997, το Polo ήταν διαθέσιμο και σε έκδοση stationwagon. Το 1998 την πρεμιέρα της πραγματοποίησε μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής, το Polo GTI με ισχύ 125 ίππων. Συνολικά κατασκευάστηκαν 3,5 εκατομμύρια μονάδες.
Η τέταρτη γενιά παρουσιάστηκε το 2001 υιοθετώντας μία νέα χαρακτηριστική σχεδίαση με τέσσερα μεγάλα φωτιστικά σώματα από διαυγές κρύσταλλο. Διέθετε μεγαλύτερο μήκος και πλάτος κατά 15 και 5 εκατοστά αντίστοιχα, προσφέροντας πλέον έως και 1.030 λίτρα χώρου αποσκευών με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Νέοι κινητήρες, μεταξύ αυτών και τρικύλινδροι καθώς και ισχυροί υπερτροφοδοτούμενοι για το Polo GTI, παρείχαν περισσότερη ισχύ. Στοιχεία ασφαλείας όπως οι μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, το υποβοηθούμενο τιμόνι και το ABS προσφέρονταν πλέον στον βασικό εξοπλισμό. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 4,1 εκατομμύρια Polo αυτής της γενιάς.
Διαβάστε περισσότερα στο autotypos.gr
Διαβάστε επίσης:
Νέα Audi Α6 e-hybrid: Έρχονται στην Ελλάδα αρχές Σεπτεμβρίου
Δείτε το ανανεωμένο Toyota Corolla Cross που έρχεται το καλοκαίρι