Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το σύνθημα «6-7» εμφανίστηκε ξαφνικά στο ψηφιακό τοπίο του ίντερνετ και μέσα σε λίγες εβδομάδες μετατράπηκε σε μαζικό φαινόμενο από τα νέα παιδιά.
Η πρώτη του παρουσία εντοπίζεται σε βίντεο στο TikTok που χρησιμοποίησαν τον ήχο από το τραγούδι «Doot Doot (6 7)» του Skrilla, ένα κομμάτι που τράβηξε γρήγορα την προσοχή της Gen Alpha λόγω της ρυθμικής του επανάληψης.
Παράλληλα, η σύνδεση με τον νεαρό αστέρα του NBA LaMelo Ball, ύψους 6’7″ (περίπου δύο μέτρα), αποδείχθηκε καθοριστική. Ο αριθμός «6-7» χρησιμοποιήθηκε αρχικά ειρωνικά για να σχολιάσει το ύψος του παίκτη, όμως σύντομα απέκτησε… δική του ταυτότητα.
Στην πραγματικότητα ωστόσο, δεν επιβεβαιώνεται από πουθενά από που ξεκίνησε το παγκοσμιο ttrend.
Το TikTok αποτελεί τον κύριο φορέα της διάδοσης. Η Gen Alpha, περισσότερο από κάθε προηγούμενη γενιά, λειτουργεί μέσα από μια κουλτούρα «instant meme». Φράσεις, ήχοι και λέξεις χωρίς νόημα μπορούν να γίνουν viral μέσα σε ώρες. Το “6-7” λειτούργησε ακριβώς έτσι: ως μια φράση χωρίς νόημα, που οι χρήστες χρησιμοποιούν όπως θέλουν.
Η φράση χρησιμοποιείται σε χιουμοριστικά βίντεο όπου εμφανίζεται ξαφνικά ως punchline, αστεία challenges όπου οι χρήστες προσπαθούν να αποφύγουν να πουν «6» ή «7» και… αποτυγχάνουν, σχολιασμούς, όπου το «6-7» χρησιμοποιείται ως ειρωνική απάντηση, memes που περιλαμβάνουν αριθμούς, με σκοπό να ενεργοποιήσουν την αντίδραση του κοινού.
Μέσα σε λίγες εβδομάδες, εκατομμύρια μαθητές άρχισαν να τη χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους, όχι μόνο online αλλά και στο σχολικό περιβάλλον.
Όπως συχνά συμβαίνει με τα viral trends, η πραγματική δοκιμασία ξεκινά όταν μεταφέρονται εκτός διαδικτύου και το «6-7» δεν αποτελεί εξαίρεση. Πολλά σχολεία στις ΗΠΑ έχουν καταγράψει δεκάδες περιστατικά όπου μαθητές φωνάζουν «6-7» μέσα στην τάξη… χωρίς κανέναν απολύτως λόγω.
Οι εκπαιδευτικοί… τραβούν τα μαλλιά τους, καθώς το «6-7» προκαλεί συνεχώς διακοπές στο μάθημα, διασπά την προσοχή των παιδιών, γίνεται τρόπος «καζούρας», αλλά και… διαγωνισμού μεταξύ των παιδιών για το ποιος θα το πει πιο δυνατά ή στην πιο άσχετη φάση.
Κάποια σχολεία έχουν φτάσει στο σημείο να προειδοποιούν για πειθαρχικές συνέπειες, ενώ άλλοι δάσκαλοι αναφέρουν ότι χρειάζεται να σταματήσουν το μάθημα έως και δέκα φορές σε μία ώρα επειδή κάποιος φωνάζει το σύνθημα.
@67trend67kid ♬ původní zvuk – 67
Το ενδιαφέρον στοιχείο δεν είναι μόνο ότι το «6-7» δεν έχει νόημα, αλλά ότι η έλλειψη νοήματος είναι ακριβώς ο λόγος που τα παιδιά το βρίσκουν διασκεδαστικό. Σύμφωνα με κοινωνικούς αναλυτές, οι μαθητές βρίσκουν γοητευτικό το γεγονός ότι οι ενήλικες δεν το καταλαβαίνουν, αισθάνονται ότι συμμετέχουν σε έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας, επιδιώκουν την αντίδραση των γύρω τους και τους ενώνει ως «εσωτερικό αστείο» της γενιάς τους.
Ψυχολόγοι επισημαίνουν ότι τέτοια trends λειτουργούν ως μηχανισμοί ταύτισης. Η δομή τους επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν μια κοινή γλώσσα, ένα χτισμένο «εμείς» που δεν κατανοούν όσοι βρίσκονται εκτός ομάδας. Επιπλέον, το «6-7» ενεργοποιεί μια μορφή παιχνιδιού που βασίζεται στην παραβίαση κανόνων: να πετάξεις τη φράση τη λάθος στιγμή, να αιφνιδιάσεις τους άλλους, να προκαλέσεις γέλιο ή έκπληξη.
Η ικανότητα μιας φράσης να λειτουργήσει ως τέτοιο εργαλείο ανήκει στη σφαίρα του κοινωνικού αυτοματισμού. Δεν χρειάζεται νόημα· χρειάζεται μόνο να «πυροδοτεί» αντίδραση. Το «6-7» το κάνει εξαιρετικά καλά και, παρά την… επιθυμία πολλών να ενηλίκων να εξαφανιστεί, φαίνεται ότι θα παραμείνει για αρκετό καιρο.
Google: «Αν σκάσει η φούσκα της Τεχνητής Νοημοσύνης, καμία εταιρεία δεν θα μείνει αλώβητη»
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.