search
ΤΕΤΑΡΤΗ 22.05.2024 00:55
MENU CLOSE

Στην Πάρο για τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου ο πρωθυπουργός – Έργο τομή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής

29.07.2016 05:15
Στην Πάρο για τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου ο πρωθυπουργός - Έργο τομή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής - Media

 

 

Ένα σημαντικό έργο, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου που αναμένεται να προσφέρει υψηλή προστιθέμενη αξία στο νησί που κοσμεί το κέντρο των Κυκλάδων, εγκαινιάζει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ο οποίος φθάνει στο νέο αεροδρόμιο σήμερα το πρωί συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη και βουλευτές των Κυκλάδων.

Το νέο αεροδρόμιο που τέθηκε την περασμένη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016 σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία – 20 χρόνια μετά από την ημέρα που οι κάτοικοι της Πάρου το αιτήθηκαν μέσω απόφασης του Δημοτικού τους Συμβουλίου – χαρακτηρίζεται σημαντικό έργο υποδομής καθώς εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Πάρου και της Αντιπάρου που διαθέτουν πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, για την υλοποίηση του οποίου αγωνίστηκε ο παριανός λαός, φορείς του νησιού, η τοπική αυτοδιοίκηση, αξιοποιήθηκαν όχι μόνο εθνικοί πόροι αλλά και ιδιωτικοί, υπήρξε συνεργασία του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης.

Η κατασκευή νέου αεροδρομίου ήταν ένα αίτημα αρκετών ετών και εκτιμάται ότι δεν θα ωφελήσει μόνο την Πάρο και την Αντίπαρο αλλά και τα γύρω νησιά. Είναι αξιοσημείωτη η συμβολή των κατοίκων του νησιού μέσω της σύστασης αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας για τη συγκέντρωση μέρους των χρημάτων που απαιτήθηκαν για την ολοκλήρωσή του, την ΑΜΚΕ «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία για τη δημιουργία εγκαταστάσεων εδάφους νέου αερολιμένα Πάρου». Μέσω της ΑΜΚΕ οι Παριανοί συνέβαλαν με όποια οικονομική δυνατότητα και με όσα μέσα είχαν για να καλύψουν δαπάνες του έργου.

Το έργο του νέου αεροδρομίου αφορά στο νέο διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, που αποτελεί πάντα και το σημαντικότερο κατασκευαστικό κομμάτι ενός αεροδρομίου πολύ περισσότερο που πλέον δίνεται η δυνατότητα να δεχθεί και πτήσεις του εξωτερικού, να δεχθεί μεγαλύτερα αεροσκάφη και άρα με περισσότερες διαθέσιμες θέσεις επιβατών, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο. Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει πλήρεις, σύγχρονες και λειτουργικές υποδομές και εγκαταστάσεις διαδρόμου. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ολοκλήρωση των κτηριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού, με προοπτική επέκτασής τους.

Έτσι η Πάρος από τη φετινή θερινή περίοδο αποκτά επιτέλους νέο αεροδρόμιο με όλες τις προβλεπόμενες υποδομές και πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.

Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου εκτιμάται ότι θα τετραπλασιάσει την αεροπορική κίνηση της Πάρου, με οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό, την απασχόληση, την τοπική κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση μέσω του παλιού αεροδρομίου που είχε μήκος διαδρόμου μόλις 600 μέτρα, έφτανε τα 30.000 άτομα ετησίως. Μέσω του νέου αεροδρομίου έχει υπολογιστεί ότι θα έχουμε σε βάθος 16 μηνών τετραπλασιασμό των επιβατών.

Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου αναμένεται να αποδώσει και όφελος στο ελληνικό δημόσιο και αυτό διότι η Πάρος είχε ενταχθεί στις άγονες γραμμές επειδή δεν διέθετε μέχρι σήμερα επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί ένα μόνο τύπος μικρού αεροσκάφους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιδότηση της γραμμής Αθήνας-Πάρου ανερχόταν σε 4,2 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Τη δε περασμένη τετραετία η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατομμυρίων ευρώ. Με άλλα λόγια το κράτος χρειάστηκε να πληρώσει σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου.

Ο νέος διάδρομος μήκους 2000 μέτρων του αεροδρομίου της Πάρου, κόστισε 15,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κλπ για την κατασκευή νέου διαδρόμου είχαν ξεκινήσει πριν από μια 20ετία, το 1996 και η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Η κατασκευή του διαδρόμου που δίνει τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας, δίνει τη δυνατότητα στην Πάρο να συνδεθεί με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κλπ).

Η ολοκλήρωση δε του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τ.μ. και των συνοδών έργων επέτρεψαν την εκκίνηση της κανονικής επιχειρησιακής λειτουργίας του νέου αεροδρομίου της Πάρου. Σε μια δεύτερη φάση σχεδιάζεται ο διπλασιασμός της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1.500 τ.μ. για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης ενώ προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί μεγάλος αεροσταθμός επιφάνειας 5.000 τ.μ. τα επόμενα χρόνια και οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.

Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο της Πάρου χρειάστηκε ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμό και παρεμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της ΥΠΑ. Είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα χρόνια οικονομικές εμπλοκές και μεγάλες καθυστερήσεις και τελικά η ολοκλήρωση του διαδρόμου έγινε αφού το ΥΠΟΜΕΔΙ προχώρησε στην αποπληρωμή του έργου και στον καθορισμό καταληκτικής ημερομηνίας παράδοσης του, τον περασμένο Μάϊο.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ προωθεί σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Φορείς της Πάρου, ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί.

 

«Τομή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής»

Τομή για την ανάπτυξη της Πάρου και της Αντιπάρου αλλά και της ευρύτερης νησιωτικής περιοχής, χαρακτηρίζει το νέο αεροδρόμιο της Πάρου ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος με δήλωσή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αξιοπρεπή και ευπρόσωπη πύλη

Η Πάρος διαθέτει πλέον μια ευπρόσωπη και αξιοπρεπή πύλη εισόδου προς τον κόσμο και τις διεθνείς αγορές, δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Αντώνης Συρίγος και σημειώνει ότι το νέο αεροδρόμιο θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο προόδου για την τοπική κοινωνία και τις μελλοντικές γενιές.

Με αφορμή δε τη σημερινή τελετή εγκαινίων του νέου αεροδρομίου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι τα εγκαίνια ενός έργου είναι η απαρχή της καθιέρωσής του, σηματοδοτούν την έναρξη της λειτουργίας του και αποτελούν την αφετηρία των προσπαθειών για τη συντήρηση και ορθή λειτουργία του, δηλαδή την εξασφάλισή του στο μέλλον και υπό αυτή την έννοια δεν αποτελούν εκδήλωση κυριότητας του έργου. Κύριος του αεροδρομίου είναι οι Παριανοί οι ίδιοι και όλοι οι Έλληνες που πρέπει να είναι περήφανοι γι’ αυτό.

Νέο αεροδρόμιο 21 χρόνια μετά

Εικοσιένα χρόνια χρειάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου του νέου αεροδρομίου της Πάρου που πέρασε μέσα από ποικίλες γραφειοκρατικές και άλλες δυσκολίες για να φτάσει σήμερα στην τελετή εγκαινίων του. Ο Κώστας Αργουζής, ο άνθρωπος επί της δημαρχίας του οποίου άνοιξε το ζήτημα της κατασκευής του νέου αεροδρομίου, μίλησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και αναφέρεται στις φάσεις και τις δυσκολίες που συνάντησε ένα έργο που χαρακτηρίζει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό που έγινε στην Πάρο.

 

 

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 22.05.2024 00:46