search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 08:16
MENU CLOSE

Απόσυρση ήταν και πάει…

11.11.2009 14:58

Σ τις ελληνικές καλένδες… αρχειοθετήθηκε το μέτρο της απόσυρσης Ι.Χ. και η αγορά οδηγείται στο απόλυτο χάος… Οι ρυθμίσεις που είχε προ χωρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση καταργήθηκαν από τους νέους υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, οι οποίοι έκριναν ότι πρόκειται για μέτρο με τεράστιο δημοσιονομικό κόστος και χωρίς οφέλη για το περιβάλλον ή την οικο νομία.

Σ τις ελληνικές καλένδες… αρχειοθετήθηκε το μέτρο της απόσυρσης Ι.Χ. και η αγορά οδηγείται στο απόλυτο χάος… Οι ρυθμίσεις που είχε προ χωρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση καταργήθηκαν από τους νέους υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, οι οποίοι έκριναν ότι πρόκειται για μέτρο με τεράστιο δημοσιονομικό κόστος και χωρίς οφέλη για το περιβάλλον ή την οικο νομία.

Εν τω μεταξύ, οι περίπου 60.000 ιδιοκτήτες που έχουν ήδη «αποσύ ρει» τα παλαιά τους Ι.Χ. δεν έχουν πάρει σέντσι. Ο λόγος είναι ότι έχει δημιουργηθεί ένα μπάχαλο. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πιστοποιη τικά διαγραφής που έχουν εκδοθεί για τους εν δυνάμει αγοραστές που πρόλαβαν και θα επωφεληθούν από τα μέτρα είναι λιγότερα από 700.

Θυμίζουμε ότι για να λάβει κανείς την επιδότηση της απόσυρσης θα πρέπει να προσκομίσει στη ΔΟΥ του το πιστοποιητικό διαγραφής, το οποίο έχει χαρακτήρα τίτλου πληρω μής, ενώ για να λάβει και την επιδό τηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου θα πρέπει επίσης να έχει εκδοθεί πιστοποιητικό διαγραφής και να έχει εκδοθεί η νέα άδεια κυκλοφορίας.

Ωστόσο, όμως, ακόμη και οι 700 τυχεροί που έχουν λάβει το πολυ πόθητο πιστοποιητικό διαγραφής δεν μπορούν να πάρουν επιδότηση, αφού οι ΔΟΥ περιμένουν τις σχετι κές διευκρινιστικές εγκυκλίους για να προχωρήσουν σε «πληρωμές»!!!

Έμποροι και εισαγωγείς «κλαίνε» καθώς οι αποθήκες είναι γεμάτες κλειδωμένα καινούργια αυτοκίνητα, ενώ η αγορά βρίσκεται στα πρόθυρα διάλυσης. Για του λόγου το αληθές στελέχη του κλάδου αυτοκινήτου επισημαίνουν ότι εμφανίζεται μεί ωση των νέων αδειών κυκλοφορίας κατά 50% το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου σε σχέση με το αντί στοιχο διάστημα του 2008.

Οι εισαγωγείς έχουν παραγγείλει αρκετές χιλιάδες καινούργια Ι.Χ., αφού υπολόγιζαν μέχρι το τέλος του έτους περίπου 30.000 πωλήσεις τον μήνα λόγω της αυξημένης ζήτη σης και τώρα καλούνται να διαχειρι στούν ένα στοκ που πολύ δύσκολα θα βρει τελικούς αποδέκτες.

Τελικά οι αποφάσεις των δύο υπουργών χτύπησαν τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου «κάτω από τη μέση». Επισήμαναν, ωστόσο, ότι όσοι έχουν προχωρήσει στις σχετι κές διαδικασίες για την απόσυρση των οχημάτων τους θα αποζημιω θούν κανονικά, με βάση το προη γούμενο καθεστώς.

 

Κόλαση…

Μάλιστα διευκρινίστηκε ότι οι εν λόγω ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα έχουν τη δυνατότητα είτε να λάβουν ολόκλη ρο το ποσό του κινήτρου, δηλαδή τα 1.000 ευρώ, ή εφόσον το επιθυμούν να λάβουν το μισό ποσό (500 ευρώ) και δυο κάρτες απεριορίστων δια δρομών με τα μέσα μαζικής μεταφο ράς. Με το δεδομένο αυτό θα γίνει της… κολάσεως στις εφορίες, αφού είναι βέβαιο ότι οι πολίτες θα σπεύ σουν άρον άρον να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Όσο για την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, υπογράμμι σαν μεταξύ άλλων ότι «η κυβέρνηση έκρινε πως έπρεπε να καταργηθεί για τρεις κυρίως λόγους:

α) δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό νόημα,

β) δεν έχουμε εγχώρια αυτοκινη τοβιομηχανία,

γ) έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος, καθώς ανέρχεται σε 400 εκατ. Ευρώ, που είναι προτιμότερο να χρησιμοποιηθούν για κάποιον άλλο σκοπό».

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 08:14