26/09/2018 14:56:20
28.9.2009

«Σφαγή» στους αιθέρες:Olympic Air και Aegean πλακώνονται για τα δρομολόγια σε «άγονους» προορισμούς

«Σφαγή» στους αιθέρες:Olympic Air και  Aegean πλακώνονται για τα δρομολόγια σε «άγονους» προορισμούς - Media

Επικίνδυνες διαστάσεις παίρνει η άγρια αερομαχία Βγενόπουλου - Βασιλάκη και η ευθεία εμπλοκή της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη με μήλον της Έριδος τον έλεγχο του κρίσιμου εθνικά εναέριου χώρου του Αιγαίου..

Στο ΠΑΣΟΚ κάνουν ήδη λόγο για «κερκόπορτα στο Αιγαίο» μέσω της μαζικής εισόδου στον εθνικό εναέριο χώρο τούρκικων εταιρειών διά του μη χωροθετημένου αεροδιαδρόμου Σμύρνης - Αθήνας, που σύμφωνα με τον τούρκικο Τύπο αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ του Εμπορικού Επιμελητηρίου Σμύρνης και του ελληνικού ΥΠΕΞ.

Οι «πράσινοι» καταγγέλλουν ότι, στη λογική της αμοιβαιότητας, τούρκικες εταιρείες, οι οποίες πραγματοποιούν ήδη πτήσεις από αεροδρόμια της Τουρκίας προς το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου στην κατεχόμενη Κύπρο, ζητούν και παίρνουν άδεια για πτήσεις από τη Σμύρνη προς την Αθήνα προωθώντας τις επιδιώξεις των αρχών της γείτονος (και... συμμάχου) να δημιουργήσουν τετελεσμένο σε μία μη χωροθετημένη εναέρια περιοχή υπό το πρόσχημα των «αθώων» αερομεταφορών και της έννοιας της καλής γειτονίας.

Το χειρότερο δε είναι ότι το κρίσιμο αυτό εθνικό θέμα έχει γίνει κλοτσοσκούφι στον επιχειρηματικό πόλεμο Βγενόπουλου - Βασιλάκη, με τον πρώτο να κατηγορεί την Ντόρα Μπακογιάννη για εμπλοκή στο θέμα πτήσεων της Aegean Airlines και τον δεύτερο να κατηγορεί ευθέως το ελληνικό κράτος για θολές και δαπανηρές μεθοδεύσεις. Την ίδια στιγμή η υπουργός Εξωτερικών δηλώνει ότι δεν εκβιάζεται και θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη...

35 εκατ. ευρώ

Τα πρώτα πυρά μεταξύ των ομίλων Βγενόπουλου και  Βασιλάκη εξαπολύθηκαν με αφορμή τον διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την εκτέλεση δρομολογίων σε 24 «άγονους» προορισμούς στο εσωτερικό της χώρας, τα οποία αποφέρουν 35 εκατ. ευρώ ετησίως, μονοπωλούνται σήμερα από την Ο.Α. και προσφέρουν ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τον χαμηλό τους ναύλο, καθώς η τιμή του εισιτηρίου δεν περιλαμβάνει το γνωστό «σπατόσημο».

Οι συμβάσεις για τις γραμμές αυτές θα έπρεπε να τεθούν σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2009, με ημερομηνία λήξης την 1η Οκτωβρίου 2013, αλλά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε αρχικά με την επίκληση των εκλογών και ακολούθως με το επιχείρημα ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί την 1η Οκτωβρίου (ημερομηνία έναρξης των επιδοτούμενων δρομολογίων από τους αναδόχους) η εκκαθάριση των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Στη συνέχεια ο υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης ανακοίνωσε την παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών έως το τέλος Νοεμβρίου με ανοιχτό το ενδεχόμενο η σύμβαση να παραταθεί μέχρι τέλος του 2009 , ημερομηνία που αποτελεί το απώτατο όριο λειτουργίας των Ολυμπιακών Αερογραμμών, σύμφωνα με σχετικές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η κίνηση της Olympic Air να συμπεριλάβει τους εν λόγω προορισμούς στο πρόγραμμα των δρομολογίων της προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Aegean, η οποία ζήτησε με εξώδικό της προς το υπουργείο Μεταφορών και την ΥΠΑ να παρέμβουν προκειμένου η εταιρεία του ομίλου MIG να αναθεωρήσει το πρόγραμμά της.

Η Aegean δήλωσε πως προτίθεται να εκτελέσει δρομολόγια σε 17 «άγονους» προορισμούς με 50% έκπτωση επί της επιδότησης, κίνηση που ακολούθησε ένα ντόμινο αντίστοιχων ανακοινώσεων από τις υπόλοιπες εταιρείες, αφού η HellasJet ανακοίνωσε πως θα εκτελέσει πτήσεις σε συγκεκριμένους προορισμούς χωρίς επιδότηση, η Athens Airways προσέφερε έκπτωση επί της επιδότησης μεταξύ 40% και 70% και η MIG έκανε γνωστό πως θα προσφέρει και αυτή 100% έκπτωση επί της επιδότησης!

Η κόντρα των δύο επιχειρηματιών πήρε γρήγορα διαστάσεις ολοκληρωτικού πολέμου με μπαράζ ανακοινώσεων και συνεντεύξεων Τύπου εκατέρωθεν.

H πλευρά Βγενόπουλου δεν δίστασε να καταγγείλει ότι «η Aegean ενισχύθηκε και “ανδρώθηκε” θεαματικά τα τελευταία χρόνια εις βάρος της Ολυμπιακής.  Αυτό είχε αποτέλεσμα τη σημαντική διεύρυνση των ζημιών της Ολυμπιακής και την επιβάρυνση με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Δημοσίου, δηλαδή όλων των Ελλήνων πολιτών. Και εάν μεν η δραστηριότητα της Aegean ήταν απόλυτα σύννομη, οι ζημιωμένοι Έλληνες πολίτες μπορούν να κρίνουν απλώς τα επιχειρηματικά ήθη και τις πρακτικές της εταιρείας. Εάν όμως η ανάπτυξη της Aegean βοηθήθηκε από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή/και παράνομο, το όλο ζήτημα έχει άλλες διαστάσεις».

Και συμπλήρωσε υπαινικτικά:

1«Θα ζητήσουμε από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές να ανοίξει τον φάκελο Aegean και να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η ελληνική κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές.

Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή όχι μόνον για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω ενδεχόμενης εμπλοκής της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία, εκτός από πανίσχυρη υπουργός, είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη. Ήδη από τη διαδικασία αδειοδότησης της Aegean να πραγματοποιεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη έχουν ανακύψει, με τη συνδρομή και της δημοσιογραφικής έρευνας, μια σειρά από σημαντικά αναπάντητα ερωτήματα».

2 Στη συνέχεια η ανακοίνωση Βγενόπουλου διερωτάται γιατί η ΥΠΑ δέχθηκε να δώσει τη σχετική άδεια στην Aegean βάσει ενός Μνημονίου Κατανόησης (Memorandum of Understanding) προτού υπάρξει διακρατική συμφωνία η οποία έπρεπε να κυρωθεί από την ελληνική Βουλή και αφήνει να εννοηθεί ότι από αυτό το Μνημόνιο εξυπηρετείται μόνον ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα - Σμύρνη) και φυσικά και η Aegean, αφού η κίνηση μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας εξυπηρετούνταν και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα.

Και καταλήγει τονίζοντας πως «σε κάθε περίπτωση η Aegean και οι φίλοι της πρέπει να καταλάβουν ότι το πάρτι τελείωσε και ότι οι αερομεταφορές, εκτός από κερδοσκοπική επιχείρηση, είναι και κοινωνικό αγαθό».

3 Από την πλευρά της η διοίκηση της Aegean Airlines καταλόγισε στο ελληνικό Δημόσιο μεγάλες καθυστερήσεις που οδήγησαν σε μία σειρά τεχνικών αδιεξόδων, αναφορικά με τους διαγωνισμούς των 24 αεροπορικών δρομολογίων της άγονης γραμμής, της επίγειας εξυπηρέτησης των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, αλλά και των 11 δρομολογίων εκτός Ε.Ε. και απέρριψε τις αιτιάσεις Βγενόπουλου δηλώνοντας ότι «το μόνο πάρτι που γνωρίζουμε είναι η γιορτή της ανάπτυξης και της προσφοράς που έφερε η Aegean στους Έλληνες. Αν αυτό ενοχλεί, συγγνώμη, αλλά θα το συνεχίσουμε».

4 Τέλος, από την πλευρά της η Ντόρα Μπακογιάννη ανέφερε ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη επισημαίνοντας ότι «ο κύριος Βγενόπουλος δεν προσκομίζει κανένα στοιχείο το οποίο να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς του», ότι «συνεχίζει την αδικαιολόγητη και απρόκλητη επίθεσή του» εναντίον της και ότι «προσπαθεί με αυτό τον τρόπο να με εμπλέξει σε έναν επιχειρηματικό πόλεμο στον οποίο είναι προφανές ότι δεν έχω θέση».

Επιπλέον η υπουργός Εξωτερικών καταγγέλλει ότι «ο κύριος Βγενόπουλος είναι εκπρόσωπος ισχυρών ελληνικών και ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Σήμερα εκμεταλλεύεται την προεκλογική περίοδο για να εξυπηρετήσει τις επιδιώξεις του. Αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι του. Δεν έχω εκβιαστεί και δεν πρόκειται να εκβιαστώ από κανέναν.

Το υπουργείο Εξωτερικών απάντησε από την πρώτη στιγμή αναλυτικά στα θέματα της αρμοδιότητάς του. Έδρασε με απόλυτη διαφάνεια και εν γνώσει όλων των εμπλεκομένων φορέων και εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο κύριος Βγενόπουλος δεν προσκομίζει κανένα στοιχείο το οποίο να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς του. Πετάει λάσπη. Θα προσφύγω στην Δικαιοσύνη».

Για να δούμε λοιπόν πού θα καταλήξει όλη αυτή η... κλοτσοπατινάδα, η οποία εκθέτει πολλαπλώς τη χώρα μας και μάλιστα σε μια περίοδο που οι «γείτονες» έχουν αποθρασυνθεί και ψάχνουν κάθε αφορμή για να παίξουν τα επικίνδυνα παιχνίδια τους στο πολύπαθο Αιγαίο…

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.