14/11/2018 08:04:23
12.8.2015 / ΠΟΝΤΙΚΙ ART
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1876 στις 06-08-2015

Ένας γρίφος έγινε μια νουάρ ιστορία…

Ένας γρίφος έγινε μια νουάρ ιστορία… - Media
 
Ο συγγραφέας Δώρος Αντωνιάδης  γράφει για το μυθιστόρημά του «Στο μάτι του ταύρου», εκδ. Καστανιώτη.
 
Η αφορμή για το μυθιστόρημα ήταν ένας γρίφος που είδα στο Facebook πριν από περίπου δύο χρόνια. Ο γρίφος ήταν ένας μαθηματικός τύπος που αν τον αποκρυπτογραφούσες, προέκυπτε μια αγγλική φράση. Όσο κι αν έψαξα, δεν βρήκα να υπάρχει κάτι αντίστοιχο στα ελληνικά κι έτσι αποφάσισα να δημιουργήσω έναν αντίστοιχο ελληνικό γρίφο. Όταν πλέον είχα στα χέρια μου τον γρίφο, σκέφτηκα μια μικρή ιστορία γύρω από αυτόν, και γράφοντάς την, είδα πως όλο και μεγάλωνε. Μόλις τελείωνα μια παράγραφο, ξεκινούσα την επόμενη. Κάποια στιγμή προέκυψε άλλος ένας γρίφος, και εντέλει το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας είναι το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας.
 
Η πλοκή έχει αρκετά βιογραφικά στοιχεία και από τον καιρό που ήμουν φοιτητής στη Θεσσαλονίκη, αλλά και από τη σύγχρονη Αθήνα, όπου ζω με την οικογένειά μου. Οι ήρωες είναι αυτοί που λέμε καθημερινοί τύποι. Δεν υπάρχουν υπερ-ήρωες. Ακόμη και ο πρωταγωνιστής, ο αστυνόμος Πέτρος Ελευθεριάδης, έχει αρκετά προσωπικά θέματα να λύσει καθώς και οικογενειακά ζητήματα που συνεχώς αναβάλλει, μπλέκοντας όλο και περισσότερο στην υπόθεση. Το βιβλίο είναι γραμμένο με ένα συνεχές μπρος-πίσω. Το πρώτο κεφάλαιο ξεκινάει στην Αθήνα του σήμερα, ενώ το επόμενο κεφάλαιο μας πάει είκοσι χρόνια πίσω στη Θεσσαλονίκη, και συνεχίζεται αυτή η εναλλαγή στα δύο πρώτα μέρη του βιβλίου, μέχρι να συνδεθούν οι δύο πόλεις και οι δύο ιστορίες. Το τρίτο και τελευταίο μέρος διαδραματίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην Αθήνα. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.