search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 04:24
MENU CLOSE

Βαράνε κανόνι τα ναυπηγεία

26.11.2009 13:44

«Ψιλό γαζί» μάς δουλεύουν οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των ναυπη γείων Σκαραμαγκά, οι οποίοι, απ’ ό,τι δείχνουν οι κινήσεις τους, δεν ενδιαφέρονται να πουλήσουν την επιχείρηση, αλλά προτιμούν να τη «φουντάρουν» και να τελειώνουν μια και καλή με τη μισθοδοσία – και τις αποζημιώσεις – των 1.300 εργαζομένων!

«Ψιλό γαζί» μάς δουλεύουν οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των ναυπη γείων Σκαραμαγκά, οι οποίοι, απ’ ό,τι δείχνουν οι κινήσεις τους, δεν ενδιαφέρονται να πουλήσουν την επιχείρηση, αλλά προτιμούν να τη «φουντάρουν» και να τελειώνουν μια και καλή με τη μισθοδοσία – και τις αποζημιώσεις – των 1.300 εργαζομένων!

Την ίδια ώρα που οι… Φρίτσηδες μπαι νοβγαίνουν στα υπουργεία και το Μαξίμου κάνοντας συσκέψεις επί συσκέψεων και δίνο ντας διαβεβαιώσεις ότι θα φέρουν αξιόπιστο διάδοχο επιχειρηματικό σχήμα, στέλνουν επι στολές σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, το περιεχόμενο των οποίων αποτρέπει οποιον δήποτε λογικό άνθρωπο ακόμη και να εξετάσει το ενδεχόμενο εμπλοκής του στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ένας από τους επιχειρηματίες που ενδιαφέ ρονται να αγοράσουν τα ναυπηγεία είναι και ο Θωμάς Λιακουνάκος, ο οποίος φέρεται να μετέ χει σ’ ένα σχήμα μαζί με τον ιδιοκτήτη των ναυπη γείων Ελευσίνας Ν. Ταβουλάρη. Σχήμα το οποίο, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες, υποστηρίζει και ο γνωστός από την υπόθεση της Vodafone Γιώργος Κορωνιάς.

Στην αγορά μάλιστα πολλοί λένε πως υπάρχουν επιχειρηματίες που μ’ αυτή την υπόθεση παίζουν παιχνίδια και στο χρηματιστήριο. Μια ματιά, λένε, αν ρίξετε στο ταμπλό των μετοχών, θα καταλά βετε.

Η Thyssen έστειλε επιστολές σ’ όλα τα επι χειρηματικά σχήματα – το δεύτερο μεγαλύτερο είναι αυτό με επικεφαλής τον Εμμανουήλ – στην οποία ούτε λίγο ούτε πολύ… αποτρέπει οποιον δήποτε να πάρει τα ναυπηγεία. Στην πρώτη παρά γραφο αυτής της επιστολής οι Γερμανοί υποστη ρίζουν ότι πουλάνε το ναυπηγείο Σκαραμαγκά στη συμβολική τιμή του… ενός ευρώ! Αμ δε…

Αμέσως μετά αρχίζουν το μέτρημα των οφει λών προς την εταιρεία τους, τις οποίες, έπειτα από μία πρόχειρη… σούμα, ανεβάζουν στο ποσό των 250 εκατ. ευρώ! Άρα όποιος θέλει να αναλάβει τα ναυπηγεία και να μπει στην περιπέτεια της σωτηρίας τους πρέπει να έχει τουλάχιστον αυτό το ποσό των 250 εκατομμυρίων συν… ένα ευρώ! Είναι εξαιρετικά απίθανο να βρεθεί σώφρων επι χειρηματίας που θα ρισκάρει τόσα χρήματα σ’ ένα ναυπηγείο, το μέλλον του οποίου θα είναι τουλά χιστον αβέβαιο.


Πάνε για… φούντο

Από το περιεχόμενο της επιστολής άνθρωποι της… πιάτσας των εξοπλισμών συνάγουν το συμπέρασμα ότι «οι Γερμανοί τα έχουν βάλει κάτω και μάλλον κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τους συμφέρει περισσότερο να βαρέσουν κανόνι πτώχευση, παρά να έχουν ανοιχτό το ναυ πηγείο και να περιμένουν να πάρουν τα συνολικά 500 εκατομμύρια που τους οφείλει το ελληνικό Δημόσιο». Αυτά εκτιμούν ότι θα τα πάρουν συντομότερα, μέσω της διεθνούς διαιτησίας στην οποία έχουν προσφύγει.


Σκαραμαγκά μέσω Άμπου Ντάμπι

Στις αρχές της εβδομάδας ο υπουργός Άμυνας υποδέχτηκε στο Πεντάγωνο τον Γάλλο ομόλογό του Ερβέ Μορέν, ο οποίος βέβαια ήρθε με γεμά τη εξοπλιστική ατζέντα, στην κορυφή της οποίας ήταν οι έξι φρεγάτες Fremm, τις οποίες τους είχε τάξει ότι θα αγοράσουμε ο Καραμανλής.

Ο Βενιζέλος είπε ότι «θα κινηθούμε στο πλαί σιο των ειλημμένων αποφάσεων της ελληνικής πολιτείας, αλλά με τον επωφελέστερο δυνατό τρόπο για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία». Το θέμα είναι ποια θα είναι αυτή η βιομηχανία που θα μπορέσει να αναλάβει τη ναυπήγηση κάποιων φρεγατών. Στους διαδρόμους του Πενταγώνου έχει διαδοθεί ευρέως ότι έρχεται… ο θείος – όχι από την Αμερική, αλλά από το Άμπου Ντάμπι. Σύμφωνα μ’ αυτές τις πληροφορίες, Λιβανέζος επιχειρηματίας – Ισκαντάρ Τσαφά τ’ όνομά του – μέσω της εταιρείας Άμπου Ντάμπι Μάρε έχει καταθέσει – ή είναι έτοιμος να καταθέσει – πρότα ση για τον Σκαραμαγκά. Αν ισχύει η πληροφορία, τότε μάλλον μιλάμε για τους Γερμανούς που… φεύγουν για να μείνουν. Πώς; Η Άμπου Ντάμπι Μάρε έχει αγοράσει πριν από λίγες μόλις εβδομά δες το 80% του «στρατιωτικού ναυτικού» κομμα τιού της Thyssen, το οποίο ναυπηγεί φρεγάτες.

Επίσης αγόρασε το 20% του σχεδιαστικού τμή ματος πολεμικών πλοίων. Και τώρα εμφανίζεται να θέλει να μπει και στον Σκαραμαγκά! Άρα μπο ρεί τελικά, έστω κι έτσι, οι Γερμανοί να παραμεί νουν στο ναυπηγείο, από το οποίο να σημειώσου με, με βάση τη συμφωνία που είχαν υπογράψει όταν το αγόρασαν, δεν μπορούν να φύγουν πριν από το 2012, αν δεν φέρουν αξιόπιστη επιχειρημα τική λύση. Ή αν πτωχεύσουν.

Σε ό,τι αφορά τον Λιβανέζο, οι «διαδρομιστές» του Πενταγώνου τον παρουσιάζουν ως μία λύση σοβαρή, τα… ανταγωνιστικά επιχειρηματικά σχή ματα όμως κάνουν λόγο για πολλά ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία της πρότασης από το Άμπου Ντάμπι.

Το πιο βολικό για την ελληνική κυβέρνηση θα ήταν οι Γερμανοί να είχαν συμφωνήσει και να μεταβίβαζαν τα ναυπηγεία στους Γάλλους, οι οποίοι σώνει και καλά πρέπει να μας πουλήσουν φρεγάτες. Αυτό δεν έγινε και οι Γάλλοι ήδη παζα ρεύουν ένα ναυπηγείο στην Πολωνία.

Βέβαια καλό θα ήταν να μας απαντούσε κάποιος από το Πεντάγωνο αν πράγματι, επιχειρη σιακά, χρειαζόμαστε φρεγάτες ή τις αγοράζουμε για να είμαστε… ευπαρουσίαστοι στις ΝΑΤΟϊκές αποστολές, όπως έχει πει αξιωματικός με τα γαλόνια πλάκα, χωρίς όμως δυστυχώς να κάνει…πλάκα!

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 01:50