search
ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 04:40
MENU CLOSE

Πέντε μήνες μετά το σκάνδαλο Volkswagen η ΕΕ αυξάνει κατά 110% τα όρια εκπομπών ρύπων για ντιζελοκινητήρες

16.03.2016 15:12
Πέντε μήνες μετά το σκάνδαλο Volkswagen η ΕΕ αυξάνει κατά 110% τα όρια εκπομπών ρύπων για ντιζελοκινητήρες - Media

Πέντε μόλις μήνες μετά το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να αυξήσει κατά 110% τα όρια εκπομπών ρυπογόνων αερίων από κινητήρες ντίζελ.

Την απόφαση αυτή καταγγέλλουν με άρθρο που συνυπογράφουν 20 δήμαρχοι ευρωπαϊκών πρωτευουσών – ανάμεσά τους και ο δήμαρχος Αθήνας, Γιώργος Καμίνης.

Συγκεκριμένα, είκοσι δήμαρχοι της Ευρώπης, με πρωτοβουλία της δημάρχου του Παρισιού Αν Ινταλγκό, εγκαλούν τις αντίστοιχες κυβερνήσεις τους αναφορικά με την «άδικη και εσφαλμένη απόφαση» της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτρέψει νέα όρια εκπομπών ρυπογόνων αερίων.

Σε άρθρο τους που δημοσιεύεται από τη γαλλική εφημερίδα Le Monde, οι δήμαρχοι, μεταξύ των οποίων αυτοί της Αθήνας, της Μαδρίτης, της Βαρκελώνης, της Κοπεγχάγης, της Λισαβόνας, του Μιλάνου, της Βιέννης ή της Στοκχόλμης, υποστηρίζουν πως «είναι αδιανόητο να επιβάλλεται στις δημόσιες αρχές να σέβονται τις προδιαγραφές για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και ταυτόχρονα να δίδεται το πράσινο φως στη βιομηχανία του αυτοκινήτου για να τις παραβιάζει».

Οι δήμαρχοι των πόλεων αυτών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν 25 εκατομμύρια κατοίκους, εξεγείρονται εναντίον της “άδικης και εσφαλμένης” απόφασης που ελήφθη στις 12 Φεβρουαρίου από τις 28 χώρες μέλη της ΕΕ — δηλαδή το πράσινο φως για τα νέα όρια εκπομπών αερίων που ρυπαίνουν, τα οποία θα εφαρμόζονται από τον Σεπτέμβριο του 2017 στα τεστ σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης για τους κινητήρες ντίζελ.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει ασφαλώς να υποβάλλονται σ’ αυτά τα τεστ, όμως θα έχουν ένα περιθώριο ανοχής 110% για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) όσον αφορά τα νέα μοντέλα που τίθενται σε κυκλοφορία, δηλαδή δύο φορές μεγαλύτερες από το σημερινό όριο των 80 mg NOx ανά χιλιόμετρο.

«Πώς να προστατεύσει κανείς την υγεία των συμπολιτών μας όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επικυρώνει μια άδεια για να ρυπαίνεις σε βάρος της δημοσιας υγείας; Τι να πει κανείς στους γονείς που τα παιδιά τους υποφέρουν από οξέα αναπνευστικά προβλήματα, στους ηλικιωμένους ανθρώπους και στους πιο ευπαθείς; Θα πρέπει να τους πούμε ότι η κυβέρνησή τους προέκρινε την υγεία της βιομηχανίας του αυτοκινήτου από τη δική τους;», γράφουν οι δήμαρχοι.

Σύντομα το 80% του πληθυσμού της Ευρώπης θα ζει σε πόλεις και οι αιχμές της ρύπανσης, που οφείλονται κυρίως στις ρυπογόνες εκπομπές των αυτοκινούμενων οχημάτων, “ρυθμίζουν την καθημερινή ζωή μας”, υπενθυμίζουν οι υπογράφοντες, την ώρα που “70% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου προέρχονται από πόλεις”.

“Ζητούμε συνεπώς από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν όλα τα νομικά και πολιτικά μέσα που έχουν για να εγγυηθούν ότι οι προδιαγραφές της ρύπανσης της ατμόσφαιρας στην Ευρώπη εφαρμόζονται απ’ όλες τις βιομηχανίες. Η υγεία των πολιτών μας εξαρτάται απ’ αυτό”, καταλήγει το κείμενο, το οποίο υπογράφουν οι δημαρχοί του Παρισιού, της Αθήνας, της Βαρκελώνης, των Βρυξελλών, του Βουκουρεστίου, της Βουδαπέστης, της Κοπεγχάγης, της Βαλέτας, της Λισαβόνας, του Άμστερνταμ, της Μαδρίτης, του Μιλάνου, της Λευκωσίας, του Όσλο, της Ρίγας, του Ρότερνταμ, της Σόφιας, της Στοκχόλμης, της Βαρσοβίας και της Βιέννης.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 03:33