search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 08:52
MENU CLOSE

To ρεσιτάλ της μεγάλης αρπαχτής

02.10.2009 12:35

Τ σουνάμι ανατιμήσεων ήρθε και πάλι για τις ελληνικές οικογένειες… Εν μέσω οικονομικής κρίσης και με το πολιτικό θερμόμετρο να ανεβαίνει διαρκώς λόγω εκλογών, οι κερδοσκόποι βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να κάνουν «αρπαχτές» στην αγορά.

Μέσα σε λίγο μόνο διάστημα, έχουν γίνει ανατιμήσεις σε διάφορα προϊόντα, ενώ την ίδια στιγμή οι βιομήχανοι ζήτησαν να εγκριθούν και νέες ανατιμήσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης, που φθάνουν και το 53,20% σε περισσότερα από 432 προϊόντα!

Τελικά το υπουργείο Ανάπτυξης πάγωσε τις ανατιμήσεις αφού αυτές δεν συμφωνούν με τα κοστολογικά στοιχεία κάθε νέου τιμοκαταλόγου, που υποβάλλεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Τ σουνάμι ανατιμήσεων ήρθε και πάλι για τις ελληνικές οικογένειες… Εν μέσω οικονομικής κρίσης και με το πολιτικό θερμόμετρο να ανεβαίνει διαρκώς λόγω εκλογών, οι κερδοσκόποι βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να κάνουν «αρπαχτές» στην αγορά.

Μέσα σε λίγο μόνο διάστημα, έχουν γίνει ανατιμήσεις σε διάφορα προϊόντα, ενώ την ίδια στιγμή οι βιομήχανοι ζήτησαν να εγκριθούν και νέες ανατιμήσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης, που φθάνουν και το 53,20% σε περισσότερα από 432 προϊόντα!

Τελικά το υπουργείο Ανάπτυξης πάγωσε τις ανατιμήσεις αφού αυτές δεν συμφωνούν με τα κοστολογικά στοιχεία κάθε νέου τιμοκαταλόγου, που υποβάλλεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Διά της πλαγίας…

Τελικά οι βιομηχανίες προχώρησαν σε ανακλήσεις των εν λόγω αυξήσεων σε κωδικούς κατεψυγμένων ψαριών, αλλαντικών, ειδών καθαρισμού και ατομικής φροντίδας, μπαταρίες, κατεψυγμένα λαχανικά και κοτόπουλα, ποτά, αθλητικά είδη, ορυκτέλαια, λιπαντικά, γεωργικά φάρμακα, σοκολατοειδή, μπισκότα, καραμέλες.

Ωστόσο διά της πλαγίας οδού οι εταιρείες έχουν βάλει (ξανά) χέρι στο καλάθι της νοικοκυράς, αφαιρώντας από αυτό και άλλα προϊόντα.

Τα οπωροκηπευτικά, γαλακτοκομικά, τρόφιμα, είδης ένδυσης και υπόδησης και καύσιμα έχουν πάρει την ανηφόρα και γίνονται δυσθεώρητα για τους Έλληνες, που παλεύουν να επιβιώσουν σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.

Την ίδια ώρα οι τιμές σε εκατοντάδες προϊόντα πρώτης ανάγκης έχουν πάρει «φωτιά», ενώ παράλληλα έχουν αυξηθεί και οι τιμές στα σχολικά προϊόντα. Οι καταναλωτές, που βλέπουν ότι οι μισθοί τους έχουν «παγώσει» και τα δάνειά τους «τρέχουν», δείχνουν να πιστεύουν πως η κατάσταση είναι πλέον μη αναστρέψιμη.

Yπέρογκες αυξήσεις

Πιο συγκεκριμένα, υπέρογκες αυξήσεις κατέγραψε το ΥΠΑΝ τον Αύγουστο του 2009, κυρίως σε οπωροκηπευτικά, που υπερβαίνουν ακόμη και το 54%. Σε σχέση δε με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών για τον μήνα Ιούνιο παρατηρήθηκαν αυξήσεις των ελάχιστων τιμών και σε αρκετά τυποποιημένα είδη. Οι ανατιμήσεις αφορούν ροδάκινα, αγγούρια, κολοκυθάκια, κουνουπίδια, μαρούλια, μελιτζάνες κ.ά.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία σε σύγκριση με τον Ιούνιο, καθώς προκύπτει ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές – και μάλιστα κατά κύριο λόγο οι ελάχιστες – σε 29 κατηγορίες προϊόντων. Μάλιστα, οι αυξήσεις φτάνουν ακόμη και το 41% σε διάστημα μόλις δύο μηνών και αφορούν διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως μακαρόνια, τυριά, αρτοσκευάσματα, αλλαντικά, ψάρια, κρέατα.

Εν τω μεταξύ έως και 44,7%, συγκριτικά με πέρυσι, διαπιστώνονται οι αυξήσεις σε σχολικά είδη. Για παράδειγμα, αναφέρονται τα μπλοκ ζωγραφικής που κυμαίνονται από 0,45 ευρώ έως 1,80 ευρώ, τα στιλό από 0,16 ευρώ έως 0,85 ευρώ, οι γόμες από 0,39 ευρώ έως 0,80 ευρώ και οι μαρκαδόροι από 0,70 ευρώ έως και 6 ευρώ.

Επίσης, μεγάλες αποκλίσεις, που φτάνουν έως και 150% για το ίδιο ακριβώς προϊόν, εμφανίζονται από κατάστημα σε κατάστημα.

Εν τω μεταξύ την ώρα που οι καταναλωτές καλούνται χρόνο με τον χρόνο να βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού στα ράφια των σούπερ-μάρκετ και των μανάβικων «καίνε» οι τιμές, το υπουργείο Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ) «βλέπει» μειώσεις τιμών στην αγορά.

Ανακοίνωσε ότι, από τις 26 Ιουνίου μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου, 33 εταιρείες προχώρησαν σε μειώσεις 1.857 κωδικών προϊόντων, από τους οποίους, όμως, οι 1.505 αφορούν… ελαστικά, λιπαντικά και μπαταρίες, δηλαδή προϊόντα που δεν αφορούν το καθημερινό καλάθι της νοικοκυράς.

Eπικοινωνιακό τέχνασμα

Η κυβέρνηση, λίγες μέρες πριν από τις εκλογές, χρησιμοποιεί ως επικοινωνιακό τέχνασμα το «πάγωμα» τιμών και τις μειώσεις σε εκατοντάδες κωδικούς, οι οποίοι – στη συντριπτική τους πλειονότητα – αφορούν προϊόντα που δεν είναι στην πρώτη γραμμή της καταναλωτικής ανάγκης των χαμηλόμισθων και των συνταξιούχων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, το τελευταίο τρίμηνο 33 εταιρείες προχώρησαν σε μειώσεις στις τιμές των προϊόντων που διακινούν, της τάξης του 3,08% έως 68,67%.

Πιο αναλυτικά, σε 1.414 κωδικούς ελαστικών σημειώθηκαν μειώσεις από 25,51% έως 40,68%, σε 36 κωδικούς λιπαντικών οι μειώσεις φτάνουν στο 68,67% και σε 55 κωδικούς μπαταριών οι μειώσεις φτάνουν στο 21,50%. Στους υπόλοιπους 354 κωδικούς προϊόντων (απορρυπαντικά, κρασιά, τυροκομικά, κατεψυγμένα αλιεύματα κ.ά.) σημειώθηκαν μειώσεις από 3,28% (τυροκομικά) έως και 52,96% (προϊόντα σοκολάτας).

Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ δικαιολογούν το ρεσιτάλ ακρίβειας καλυπτόμενοι από τις διεθνείς τιμές. Ωστόσο οι καταναλωτές δεν μπορούν να προστατευθούν από τα «παιχνίδια» των κερδοσκόπων, οι οποίοι κάθε… μέρα ανακαλύπτουν και μια καινούργια ευκαιρία για να γιγαντώσουν τα κέρδη τους, αυξάνοντας τις τιμές των προϊόντων και επιβαρύνοντας, φυσικά, τον ήδη… ταλανισμένο προϋπολογισμό της μέσης ελληνικής οικογένειας.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 08:51