19/04/2019 00:36:07

Γερασιμίδου - Ξένος μιλούν για «Τα σκουπίδια» και τη συνύπαρξη στο σανίδι με την κόρη τους

Γερασιμίδου - Ξένος μιλούν για «Τα σκουπίδια» και τη συνύπαρξη στο σανίδι με την κόρη τους - Media

 

Η Ελένη Γερασιμίδου και ο Αντώνης Ξένος συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν στην παράσταση "Τα σκουπίδια" του Γιάννη Ξανθούλη παρουσιάζοντάς την εκτός από το "Θέατρο Από Κοινού", στην Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της περιφέρειας. Επί σκηνής μαζί τους είναι η κόρη τους Αγγελική Ξένου και ο Άκης Σιδέρης.

Οι δύο ηθοποιοί σε συνέντευξή τους στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων αναφέρονται στην παράσταση, στην κόρη τους που ακολουθεί επαγγελματικά τα βήματά τους -για την οποία όπως λένε καμαρώνουν- και στη θεατρική συνύπαρξή τους.

Επίσης μιλούν για τη κοινοβουλευτική δράση της Ελένης Γερασιμίδου από το 2012 έως το 2015 και για τα μελλοντικά τους σχέδια.

 

Ακολουθεί η συνέντευξη της Ελένης Γερασιμίδου και του Αντώνη Ξένου στον Νίκο Γιώτη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:


«Τα σκουπίδια» είναι μια πικρή σάτιρα για «μια πραγματικότητα επίκαιρη ακόμα» όπως τη χαρακτηρίζει ο συγγραφέας. Τι εννοεί λέγοντας «ακόμα»;
Ελ. Γερασιμίδου: Το «ακόμα» είναι μία αιχμή του συγγραφέα και δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει αυτό το «ακόμα». Γιατί τα χτυπήματα είναι πολλά, ο κόσμος βρίσκεται σε μια αμηχανία κι αυτό το διαπιστώνουμε και από τη σκηνή του θεάτρου. Δηλαδή όταν το καλοκαίρι πριν πούνε ότι τελειώσανε τα μνημόνια λέγαμε επί σκηνής για τα μνημόνια γελούσανε. Μετά τον Αύγουστο όταν αυτοσχεδιάζοντας έκανα κάποιο σχόλιο και αναφερόμουν στα μνημόνια υπήρχε ένα μούδιασμα από το κοινό. Τώρα υπάρχουν αντιδράσεις και από το κοινό...


Πώς είναι να παίζετε όχι μόνον οι δυο σας αλλά και με την κόρη σας επί σκηνής;

Αντ. Ξένος: Είναι πάρα πολύ απλή διαδικασία. Γιατί εμείς έχουμε εκπαιδευτεί στην κατεύθυνση ότι δεν μπλέκουμε ποτέ στη δουλειά τα προσωπικά μας και τις σχέσεις οι οποίες είναι εξ αίματος. Στη δουλειά είμαστε συνάδελφοι, είμαστε επαγγελματίες. Αφού φύγουμε από τη σκηνή υπεισέρχεται πληθωρικά το άλλο στοιχείο, οπότε μπορεί και να έχουμε κάποιες συγκρούσεις...

Ελ. Γερασιμίδου: ...Ή καμαρώνουμε! Να λέμε και τις ωραίες στιγμές. Όταν έρχονται και μας μιλούν επαινετικά για την Αγγελική είναι φυσικό να καμαρώνουμε. Αυτό δεν θα το λέγαμε ποτέ μόνοι μας αλλά τώρα έχουμε χειροπιαστά στοιχεία γι αυτό και μιλάμε έτσι. Και το κάνουμε γιατί όταν μαθαίνουν κάποιοι ότι τα παιδιά ηθοποιών ασχολούνται με το επάγγελμα των γονιών τους υπάρχει μία περίεργη αντιμετώπιση παρότι τα περισσότερα είναι μια χαρά, γιατί έχουν μεγαλώσει σε σπίτι με εικόνες και ακούσματα που ίσως άλλα παιδιά δεν τα έχουν...

Αντ. Ξένος: ...Και γνωρίζουν σε βάθος αυτό που λέγεται θέατρο και την τέχνη του θεάτρου ακόμα και τις δυσκολίες που υπάρχουν ή θα συναντήσουν. Άλλωστε υπάρχει μία πλειάδα παιδιών ηθοποιών που είναι εξαιρετικά, και δεν θα ήθελα να αναφερθώ ονομαστικά για να μην ξεχάσω κάποιους και τους αδικήσω.


Πώς νιώθετε επί σκηνής με τα άλλα μέλη της οικογένειάς σας;

Ελ. Γερασιμίδου: Ως συνάδελφοι. Όπως και με τον Άκη Σιδέρη που είναι επίσης στον θίασο.

Αντ. Ξένος: Αυτό έχει και μια ιστορική αξία γιατί ας μην ξεχνάμε και τις θεατρικές οικογένειες στην ίδρυση του ελληνικού θεάτρου, αφού η δομή ήταν ουσιαστικά οι θεατρικές οικογένειες.


Πώς βλέπετε την Αγγελική; Έχει πάρει από το DNA και των δυο σας;

Αντ. Ξένος: Η Αγγελική νομίζω πως έχει δημιουργήσει προ πολλού τον δικό της χαρακτήρα και έτσι πορεύεται. Πήρε την έμπνευση από μας αλλά έχει κάνει κάτι δικό της.


Κυρία Γερασιμίδου, επί τρία περίπου χρόνια διατελέσατε και βουλευτής του ΚΚΕ. Υπάρχει ενδεχόμενο να ξαναδιεκδικήσετε κάποια στιγμή μια θέση στο ελληνικό Κοινοβούλιο;

Ελ. Γερασιμίδου: Δεν είναι μέσα στα σχέδιά μου. Είναι γνωστό ότι εγώ «στρατεύομαι» -ας το πω έτσι- στο κόμμα που πιστεύω -το ΚΚΕ- όταν θεωρεί ότι μπορώ να βοηθήσω με τη συμμετοχή μου. Πάντως δεν είναι μέσα στις φιλοδοξίες μου να ξαναδιεκδικήσω μια θέση στη Βουλή. Δεν πέρασα άσχημα γιατί δεν πήγαινα στο καφενείο της αλλά ήμουν στο γραφείο του κόμματος με άλλους συναδέλφους και περνούσαμε πάρα πολύ καλά...


Για ποιο λόγο δεν πηγαίνατε στο καφενείο της Βουλής;

Ελ. Γερασιμίδου: Επειδή δεν μ΄ αρέσουν οι «επιθέσεις φιλίας». Εκτιμούσα πάρα πολλούς ανθρώπους από διάφορα κόμματα -εκτός βέβαια ενός συγκεκριμένου κόμματος- έμαθα να συμπτύσσω τον λόγο μου και να είμαι πιο συγκεκριμένη, οι ομιλίες μου ήταν οι πιο μικρές που υπήρξαν ποτέ και γι αυτό ήμουν η... αγαπημένη των προέδρων!


Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 δικαιωματικά θα ήσασταν πρώτη στη λίστα και κατά συνέπεια θα επανεκλεγόσασταν. Γιατί αποχωρήσατε;

Ελ. Γερασιμίδου: Επειδή ήθελα πλέον να βρίσκομαι περισσότερο στον τόπο που ζω στην Αττική κι όχι στη γενέτειρά μου -στο Πανόραμα- δεδομένου ότι εκλεγόμουν στη Β΄ Θεσσαλονίκης.


Εσείς κύριε Ξένε πώς βλέπατε τη σύζυγό σας με την ιδιότητα της βουλευτού; Προτιμούσατε να είναι στη Βουλή ή στο θεατρικό σανίδι;

Αντ. Ξένος: Ήταν και είναι άξια και για τα δύο. Ανταποκρίθηκε με συνέπεια και εξίσου καλά και στις δύο ιδιότητές της...

Ελ. Γερασιμίδου: Ναι αλλά να πούμε ότι τα προνόμια του βουλευτή τα είχε ο Αντώνης (γελάει). Ήταν ο συνοδός με το αυτοκίνητο...

Αντ. Ξένος: (Γελάει) Όντως είχα φοβερά προνόμια αφού έμπαινα με το... σαραβαλάκι μου στο πάρκινγκ της Βουλής και το ξεχώριζαν από μακριά οι αστυνομικοί - φύλακες και όπως έλεγαν χαριτολογώντας ήταν το «λατρεμένο» τους αυτοκίνητο...


Υπηρετείτε και οι δύο επί δεκαετίες το θέατρο. Υπάρχει η άποψη ότι έχει πληγεί από την οικονομική κρίση. Υιοθετείτε αυτήν την άποψη;

Ελ. Γερασιμίδου: Όσον αφορά στη λεγόμενη κρίση στο θέατρο, τυχαίνει να έχουμε παλιά τεύχη του Νουμά (πολιτική, κοινωνική και φιλολογική εφημερίδα που εκδίδονταν από το 1903-1931). Ξεφυλλίζοντας ένα τεύχος του 1910 διαβάζω «Η κρίσις εις το θέατρον». Συνεπώς η κρίση στο θέατρο είναι μια παλιά ιστορία. Η κρίση στο θέατρο όταν εμφανίστηκε το σινεμά, η κρίση όταν βγήκε η τηλεόραση... Υπάρχουνε φυσικά εποχές δύσκολες. Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι πολύ εύκολα. Το θέατρο δεν είναι η πρώτη επιλογή διασκέδασης όπως ήταν παλιά.


Παρότι έχουν μειωθεί οι τιμές των εισιτηρίων;

Ελ. Γερασιμίδου: Δυστυχώς δεν τις έχουν μειώσει όλοι. Ορισμένοι διαθέτουν ακόμη και εισιτήρια των 80 ευρώ. Κι όσον αφορά τις 1.400 περίπου παραστάσεις που ανεβαίνουν κάθε χρόνο στην Αθήνα, και όπως λένε κάποιοι είναι υπερβολικός αριθμός αυτό δεν είναι κακό. Δηλαδή θα πω εγώ στον νέο άνθρωπο που θέλει να εκφραστεί να μην εκφραστεί; Το θέμα είναι ότι για τον Πολιτισμό διατίθενται ολοένα και λιγότερα κρατικά κονδύλια. Τι να σου φτάσουν δύο χιλιάδες ευρώ για να κάνεις μία παράσταση;

Αντ. Ξένος: Αυτή η πενιχρή χορηγία των δύο ή έστω των πέντε χιλιάδων ευρώ δημιουργεί πολλαπλές υποχρεώσεις προς το σχήμα που θα πάρει τα χρήματα με αποτέλεσμα να κινδυνεύει το σχήμα αυτό να χρεοκοπήσει. Σαφώς να επιχορηγείται ο Πολιτισμός αλλά με αυστηρά κριτήρια κι όχι στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων...


Κι όσον αφορά το σχεδιασμό σας για το μέλλον;

Ελ. Γερασιμίδου: Εγώ συνεχίζω την τηλεοπτική μου τακτική συνεργασία με τη «Μουρμούρα», ενώ ετοιμάζομαι για έναν μονόλογο που έγραψε ειδικά για μένα ο Παναγιώτης Μέντης και θα σκηνοθετήσει η κόρη μας Αγγελική Ξένου. Έχει τίτλο «Το ανάκτορο στην Άνω Τούμπα» και θα το ανεβάσουμε στα μέσα Μαρτίου στο «Θέατρο Από Κοινού». Στις 27 Ιανουαρίου ολοκληρώνεται για την Αθήνα η παράσταση «Τα σκουπίδια». Στη συνέχεια θα την παρουσιάζουμε μόνον όταν μας το ζητούν ανά την Ελλάδα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.